Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Asterix »

Tram44 schreef:Zat alvast niet op de 3417. Die werd gereden door een volledig besmeurd stel. Eén rijtuig was zelfs volledig dichtgekliederd.
Het vernieuwde varkentje is al goed "geïntegreerd", zie zie artikel DH.


Moderatie: gelieve er rekening mee te houden dat we treinen met graffiti niet te veel in de verf willen zetten. De bewuste foto in bijlage is dan ook verwijderd.
6601

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door 6601 »

Volgens de NMBS is de graffiti reeds verwijderd. Klopt dit?

Groetjes,
Roel
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bibke »

6601 schreef:Volgens de NMBS is de graffiti reeds verwijderd. Klopt dit?

Groetjes,
Roel
Dat is een foto, gemaakt in Turnhout, van een paar weken geleden.
Nadien is het terug vertrokken, ik dacht naar Schaarbeek om het terug te fatsoeneren tegen de voorbije maandag en ten laatste tegen voorbije woensdag want dan was er normaal gezien een persvoorstelling in Turnhout.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door LML »

Dus in Turnhout (zal op andere plaatsen ook zo het geval zijn) kunnen die 'kunstenaars' vrijwel onopgemerkt en gemakkelijk tot bij die treinen geraken die opzij gezet zijn, om ze dan vrij en vrolijk te gaan vol kladderen...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Treinen9880 »

LML schreef:Dus in Turnhout (zal op andere plaatsen ook zo het geval zijn) kunnen die 'kunstenaars' vrijwel onopgemerkt en gemakkelijk tot bij die treinen geraken die opzij gezet zijn, om ze dan vrij en vrolijk te gaan vol kladderen...?
Als je het hebt over vol kladderen is dit een goed voorbeeld over hoe erg het soms is...

https://www.facebook.com/wallsandskinro ... 6/?theater
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Teach2 »

Het probleem van de graffiti op de treinen zal in België niet opgelost geraken zolang de NMBS geen interesse toont in het daadwerkelijk aanpakken ervan. Zolang de stelplaatsen vrij toegankelijk blijven en de NMBS de graffiti op de treinen laat zitten ipv deze er onmiddellijk af te halen zoals in pakweg Nederland de regel is, zullen graffitivandalen van over heel Europa naar hier blijven afzakken om onze treinen onder te kliederen.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Matthias »

Hij rijdt terug, gekoppeld met een klassiek motorstel!
Vandaag al op de 3408, dus vermoedelijk ook op 3436 (Vertrek in Turnhout rond 14u) en 3417 (Vertrek in Binche rond 17u20, aankomst in Turnhout rond 20u). En in tussentijd vermoedelijk ook wel een rit op Turnhout-Antwerpen, maar ik durf niet met zekerheid zeggen welke precies.

Edit: Hij heeft ook de 3436 gereden, dus de 3417 lijkt nu ook een zekerheid!
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Tram44 »

Edit: Hij heeft ook de 3436 gereden, dus de 3417 lijkt nu ook een zekerheid!
Helaas niet. 3417 bestond vandaag uit één schamele MS66, met rechtstaande reizigers uiteraard.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Matthias »

Dan zijn de problemen met te koppelen aan een klassiek motorstel dus nog niet van de baan?
Wouterh12
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Wouterh12 »

Tram44 schreef:
Edit: Hij heeft ook de 3436 gereden, dus de 3417 lijkt nu ook een zekerheid!
Helaas niet. 3417 bestond vandaag uit één schamele MS66, met rechtstaande reizigers uiteraard.
Ik kan dit bevestigen, ik zat er ook op (nog net een zitplaats).

Maar als koppelingsproblemen met de 843 aan de basis liggen, hadden ze beter de 843 alleen laten rijden. De capaciteit zal bijna het dubbel zijn.

Is het eigenlijk nog de moeite om per se met MS66 en familie te willen koppelen, koppel hem gewoon met een andere MS75 als er meer dan 4 rijtuigen nodig zijn?
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Matthias »

Vandaag reed hij net zoals gisteren de 3408 gekoppeld met een klassiek motorstel. Over de 3436 en 3417 durf ik na gisteren geen uitspraken meer te doen tot hij effectief zo voorbijgereden komt, ik zal deze post updaten moest dat het geval zijn :).

Edit: Hij rijdt ook 3436.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door bram2727 »

Zal die in het wikend ook ergens rijden ?
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Arnenys »

Gisteren in een gerenoveerd stel gezeten van Brussel naar Turnhout. Eén van de twee buitendeuren waar ik wou instappen ging niet open en één van de binnendeuren van mijn coupé zat vast en kon niet dicht. Fijn :)
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door wbrm »

Op dit moment kunnen we dat nog wegzetten als kinderziektes (op een treinstel van 40 jaar oud :twisted: ). Duimen dat het ook daadwerkelijk kinderziektes zijn vanwege de modernisatie. In dit geval denk ik aan deurhendels => deurknoppen.

In de categorie wishful thinking:
Was het infosysteem actief (Lichtkranten en automatische omroep)?
Bij de Breaks en Cityrail heeft dat jaren geduurd.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Matthias »

wbrm schreef: Bij de Breaks en Cityrail heeft dat jaren geduurd.
En dan nog wordt het amper gebruikt in een vernieuwde break, veeleer niet dan wel, heb ik de indruk.
Plaats reactie