Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Het hout verwerkingsbedrijf Barthel Pauls is overgegaan van Büllingen (Hoge Venen) naar Courtill (gem; Gouvy) Dit bedrijf had destijds een spoor aansluiting en volgens informatie kwam er een trein per dag uit Antwerpen en ging er ook een trein per dag retour.
Ik ben zeer geïnteresseerd in het spoor gebeuren in/rondom Gouvy en ben heel vaak langs get spoor te vinden. Daar het bedrijf ook hier een spoor aansluiting heeft wat later in gebruik gaat komen ben ik heel nieuwsgierig naar vroeger.
Heeft iemand opnames gemaakt destijds in Büllingen en zou hij/zij deze naar mij kunnen/willen sturen. Iedere opname is voor mij meer dan welkom en zal mij blij maken.
Hopelijk is er iemand die mij wilt helpen
Wim
Ik ben zeer geïnteresseerd in het spoor gebeuren in/rondom Gouvy en ben heel vaak langs get spoor te vinden. Daar het bedrijf ook hier een spoor aansluiting heeft wat later in gebruik gaat komen ben ik heel nieuwsgierig naar vroeger.
Heeft iemand opnames gemaakt destijds in Büllingen en zou hij/zij deze naar mij kunnen/willen sturen. Iedere opname is voor mij meer dan welkom en zal mij blij maken.
Hopelijk is er iemand die mij wilt helpen
Wim
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Zou Courtil effectief ooit gebruikt gaan worden? Volgens mij is dat een GTI, net als Lanaken...
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Ja dat gaat gebruikt worden. Voorlopig staat 22 feb. a s genoteerd dat de eerste trein moet gaan komen. Dit onder voorbehoud. Zowel Idelux als het bedrijf moeten nog een paar aanpassingen doen. Het spoor op het bedrijf ligt er al. Ben kort geleden wezen kijken en heb foto's kunnen maken.
Infrabel heeft onlangs nog inspecties gedaan.
Wim
Infrabel heeft onlangs nog inspecties gedaan.
Wim
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
In dat geval ben ik zeer benieuwd naar de fotos!Winston schreef:Ja dat gaat gebruikt worden. Voorlopig staat 22 feb. a s genoteerd dat de eerste trein moet gaan komen. Dit onder voorbehoud. Zowel Idelux als het bedrijf moeten nog een paar aanpassingen doen. Het spoor op het bedrijf ligt er al. Ben kort geleden wezen kijken en heb foto's kunnen maken.
Infrabel heeft onlangs nog inspecties gedaan.
Wim
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Hierbij alvast de actuele opnames door mij gemaakt. zowel bij het hout bedrijf als op het spoor Wat betreft het spoor was dit om de ballast en de rails te testen op het zware gewicht en heir en daar is het aangepast.






Het vermoeden is dat er een reeks 77 gaat komen om de hout trein van/naar de los plaats zal brengen daar er geen bovenleiding aanwezig is. Dan verder het zij via een reeks 13 van de NMBS of eventueel een serie 3000 van de CFL Hierover staan dus vraag tekens en we zullen het zien Het gaat in ieder geval om transport Antwerpen v v
Idelux is de eigenaar van het stukje spoor en moet ook het lossen/laden verzorgen. Het bedrijf heeft hier geen zeggenschap over en dus een ieder in het gewis van wat gaat er gebeuren. Overigens is Idelux hard aan het adverteren om nog meer aansluiting te maken voor de terreinen die pas zijn aangelegd hier. Men is zeer geinteresserd om meer rails te gaan leggen en spoor vervoer te gaan maken
Wim






Het vermoeden is dat er een reeks 77 gaat komen om de hout trein van/naar de los plaats zal brengen daar er geen bovenleiding aanwezig is. Dan verder het zij via een reeks 13 van de NMBS of eventueel een serie 3000 van de CFL Hierover staan dus vraag tekens en we zullen het zien Het gaat in ieder geval om transport Antwerpen v v
Idelux is de eigenaar van het stukje spoor en moet ook het lossen/laden verzorgen. Het bedrijf heeft hier geen zeggenschap over en dus een ieder in het gewis van wat gaat er gebeuren. Overigens is Idelux hard aan het adverteren om nog meer aansluiting te maken voor de terreinen die pas zijn aangelegd hier. Men is zeer geinteresserd om meer rails te gaan leggen en spoor vervoer te gaan maken
Wim
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Lukas
Dank voor je reactie en de tip. Heb er al naar gekeken. Ik zie dat je een paar interessante interesse hebt in het spoor oa de hld en ook de Desiro. Wij zien hier op Gouvy de Desiro van de 085 reeks vanwege de spanning van het Lux. net vanaf Rivage.
Als je wilt kan ik je via een pb mijn prive adres geven en kunnen we op dat gebied misschien eens contact hebben? Ik heb mogelijkheden op station Gouvy en kan andere opnames maken:


Ik ben uiteraard ook geïnteresserd in andere Desiro's welke wij hier niet zien
Ik hoop van je te mogen horen
Wim
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
In de werktrein zit één zéér laag hangende wagen.
Is dat zo'n werkplaatswagen, waarin men aan het spoor kan werken, zonder beperkingen aan het verkeer op het naastgelegen spoor ?
Is dat zo'n werkplaatswagen, waarin men aan het spoor kan werken, zonder beperkingen aan het verkeer op het naastgelegen spoor ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden. Men gaat starten met 1x RTR per week, tractie zal gebeuren met 2xT77 tot Kinkempois, daarna met 3xT77 om de hellingen van L42 te kunnen overbruggen.
Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Bedoel je daarmee het stuk Boom-Willebroek, stukje van lijn 61 oftewel 52/2? Was dat niet buiten dienst gesteld (ondanks de uitgevoerde elektrificatie) wegens stabiliteitsproblemen o.i.d.?Hobbes schreef:De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden.
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Neen, de aansluiting tussen de brug over de Rupel en de brug over het zeekanaal. Een aantal jaren geleden heeft men daar een raccordement aangelegd tot op de kade, maar nooit aangesloten op de lijn, de wissel lag al die tijd naast het spoor te roesten. Onlangs is het budget goedgekeurd om de wissel eindelijk te steken zodat het raccordement kan aangesloten worden. Ik neem aan dat dit nu kortelings gaat gebeuren, of zelfs reeds gebeurd is.Steve schreef:Bedoel je daarmee het stuk Boom-Willebroek, stukje van lijn 61 oftewel 52/2? Was dat niet buiten dienst gesteld (ondanks de uitgevoerde elektrificatie) wegens stabiliteitsproblemen o.i.d.?Hobbes schreef:De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden.
Ik ben er al een tijdje niet meer gepasseerd dus ik weet niet hoe de stand van zaken daar momenteel is.
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Op railfaneurope.net vond ik volgende foto van een houttrein in Stavelot:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/die ... 5521st.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/be/die ... 5521st.jpg
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Als je die lage bak wagen bedoelt. Daar staan twee generators op die extra stroom moeten leveren. Vanaf dat viaduct kon je zacht horen draaien.Shrek schreef:interessante fotos! bedankt voor het plaatsen ervan
Wim
Re: Houtbedrijf Barthel Pauls in Büllingen
Dank voor je informatie.Hobbes schreef:De aansluiting gaat inderdaad gebruikt worden. B-Logistics start vanaf april met een verbinding Boom-Gouvy, hiervoor zal de tot nu toe ongebruikte aansluiting op L52 aan het zeekanaal in dienst genomen worden. Men gaat starten met 1x RTR per week, tractie zal gebeuren met 2xT77 tot Kinkempois, daarna met 3xT77 om de hellingen van L42 te kunnen overbruggen.
Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Iedere nieuwe vorm van goederen verkeer is meer dan welkom. 3xT77 dat moet nogal een kracht gaan leveren, uiteraard zijn het denk zware wagons die ze moeten trekken tegen deze heuvels. Neem aan dat ze overdag hier blijven staan in afwachting dat de wagons klaar zijn met lossen/laden en daarna retour gaan.
Dat van Monsin/Gouvy wist ik niet en mij onbekend. Heb je daar meer informatie over? Wat dat precies is en is dat ook voor dat houtbedrijf? Weet dat Idelux hard aan het adverteren is om deze regio meer aandacht te geven voor schone industrie met spoor aansluiting.


Ik hoor graag
Wim