Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Arnenys »

wbrm schreef: In de categorie wishful thinking:
Was het infosysteem actief (Lichtkranten en automatische omroep)?
Bij de Breaks en Cityrail heeft dat jaren geduurd.
Nee, die stond uit. Worden treinbegeleiders verplicht om dit in te schakelen of is het maar naar de goodwill van de persoon op dat moment?
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door wbrm »

Als ik me baseer op eigen ervaringen dan staat het systeem bij M6, I11, Desiro en Deense Neus vrijwel altijd aan. Terwijl bij Breaks en Cityrails het eerder zelden actief is. Voor die 2 keer dat ik in een M5 reisde stond het aan, maar dat is dan ook maar 2 keer. Bij de NMBS is er voor alles een regeltje lijkt het wel maar hier kan ik er dus niets uit opmaken.
Ik vind dat het consequent moet gebruikt worden. In stations zonder EMMA of zonder digitale borden per perron heb je soms maar het raden naar wat komt voorrijden. Zeker sinds de nieuwe dienstregeling zijn materieeltypes ook al geen aanwijzing meer (veel variatie per treinserie). Voor de occasionele reiziger is het helemaal onzekerheid. Niet moeten terugvallen op (de goodwill van) de TBG maakt mijn reis en zijn werk aangenamer.
In het geval van de Cityrails wil ik het systeem zelfs kapitaalvernietiging noemen. Als men het amper gebruikt, waarom installeert men het dan? Bij de basic modernisatie van de Duikbrillen (of moet ik zeggen Minions :twisted: ) heeft men het zelfs niet geïnstalleerd. Toont weinig ambitie maar is financieel veel logischer. Ik wist dat het wishful thinking was, maar het zou jammer zijn als de Varkens dezelfde richting uitgaan dan de Cityrails.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Het systeem van de breaks en cityrails is beperkter als ik mij niet vergis. De Desiro's kan men van op afstand updates geven dacht ik. Zoals het systeem op de M5 een tijd niet bruikbaar was omdat hij als toenmalige ir dan wel en dan eens een jaar niet in Mortsel oude god stopte.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Matthias »

Kleine update: Deze week heb ik het gerenoveerde stel nog niet zijn rijden... Iemand die meer weet van eventuele problemen?
Opvallend is ook dat de ritten die vroeger met AM75 + klassiek motorstel nu ook met enkel een AM75 gereden worden, ook al is deze nog niet gerenoveerd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Asterix »

Matthias schreef:Kleine update: Deze week heb ik het gerenoveerde stel nog niet zijn rijden... Iemand die meer weet van eventuele problemen?
In GvA stond deze of vorige week (wil er vanaf zijn) dat het stel alweer beklad was. De NMBS voelde zich verplicht te verklaren dat men het stel zeer spoedig opnieuw zou schoonmaken.
Spiketrain
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 feb 2006, 10:12

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Spiketrain »

De 843 is deze namiddag weer gesignaleerd in dienst en wel in IC3411 te Antwerpen C..
Groeten,
Spiketrain
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door trainlovertje »

Spiketrain schreef:De 843 is deze namiddag weer gesignaleerd in dienst en wel in IC3411 te Antwerpen C..
Dat kan moeilijk kloppen, want E3411 (Binche - Turnhout) komt namelijk niet in Antwerpen.
Spiketrain
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 feb 2006, 10:12

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Spiketrain »

Hij is op Antwerpen C. gezien, dan heb ik het treinnummer fout.
Groeten,
Spiketrain
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door am62 »

Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

Ik heb de nieuwe Varkensneus deze namiddag per toeval gespot in La Louvière-Sud.
spurt2244
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 dec 2014, 21:23
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door spurt2244 »

Kunnen we ook een foto en/of filmpje zien die je daarvan maakte?
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Davy »

Nee helaas niet, zag hem vanuit een rijdende trein (vertrok net met de IC naar Bergen) en eer ik mijn telefoon uit mijn broekzak had gehaald waren we al voorbij helaas...
treinfan93
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 dec 2010, 18:00

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door treinfan93 »

Vandaag stond er een gerenoveerde MR75 in bundel V in schaarbeek het leek precies de 801 ( gezien vanuit een rijdende trein ). zou dit kunnen ?
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Treinen9880 »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie