Dank je ShrekShrek schreef:Op railfaneurope.net vond ik volgende foto van een houttrein in Stavelot:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/die ... 5521st.jpg
Wim
Dank je ShrekShrek schreef:Op railfaneurope.net vond ik volgende foto van een houttrein in Stavelot:
http://www.railfaneurope.net/pix/be/die ... 5521st.jpg
Die trafiek vanuit Monsin is ook voor het houtbedrijf, meer info heb ik daar ook niet over. Ik weet ook niet of die gaat blijven bestaan eens de trafiek vanuit Boom opstart.Winston schreef:Dank voor je informatie.Hobbes schreef:
Als ik het goed heb start er vanaf deze maand ook een trafiek Monsin-Gouvy, eveneens door B-Logistics.
Iedere nieuwe vorm van goederen verkeer is meer dan welkom. 3xT77 dat moet nogal een kracht gaan leveren, uiteraard zijn het denk zware wagons die ze moeten trekken tegen deze heuvels. Neem aan dat ze overdag hier blijven staan in afwachting dat de wagons klaar zijn met lossen/laden en daarna retour gaan.
Dat van Monsin/Gouvy wist ik niet en mij onbekend. Heb je daar meer informatie over? Wat dat precies is en is dat ook voor dat houtbedrijf? Weet dat Idelux hard aan het adverteren is om deze regio meer aandacht te geven voor schone industrie met spoor aansluiting.
Ik hoor graag
Wim
Nee de vierde wagen, die zo laag over de sporen hangt.Winston schreef:Als je die lage bak wagen bedoelt. Daar staan twee generators op die extra stroom moeten leveren. Vanaf dat viaduct kon je zacht horen draaien.Shrek schreef:interessante fotos! bedankt voor het plaatsen ervan
Wim
Dat zou juist zijn als Gouvy zijn eigen 77 zou hebben, maar dat is niet het geval. Als er in Gouvy een 77 nodig is moeten ze die helemaal uit Kinkempois gaan halen, om dan even de rangering te doen, en dan weer terug naar Kinkempois te gaan. Daar win je dus niets mee.Winston schreef: Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat men vanaf Kinkempois dus 3 T77 wil gaan inzetten. Dat gaat dus over een traject wat geheel van bovenleiding is voorzien. Alleen een klein stukje op het goederen spoor in Gouvy heeft dat niet. Om kosten te besparen want een diesel is duurder in gebruik kan men toch beter een reeks 13 of serie 30 inzetten en voor rangeer werk een T77?? Of heb ik het helemaal mis.
Wim
Kunnen ze dan niet beter die gehuurde Class'66 hiervoor spannen ? Dat is al wat krachtiger en passender qua tractie.. of anders eens Euro4000 huren ?Winston schreef:Iedere nieuwe vorm van goederen verkeer is meer dan welkom. 3xT77 dat moet nogal een kracht gaan leveren, uiteraard zijn het denk zware wagons die ze moeten trekken tegen deze heuvels. Neem aan dat ze overdag hier blijven staan in afwachting dat de wagons klaar zijn met lossen/laden en daarna retour gaan.
Het terug wegrijden van die twee lijkt mij ook zo gek, vraagt extra personeel.Winston schreef:Iedere vorm van verandering is meer dan welkom. Begrijp diverse zaken ook nog steeds niet. Misschien dat B Logistiek te veel materiaal heeft en daarom er maar wat extra tegen aan zet. Uiteraard is het hier heuvelachtig maar voorheen deed men dat met 2x een diesel en nu 3x. Mag wat kosten en zet er nog steeds een ? achter