Nieuwe livrei 5217?

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Plaats reactie
Avarius

Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Avarius »

Hey Allen,

Mijn eerste draadje hier en ik hoop dat het geen dubbel is.

Ik ben vandaag de 5217 tegengekomen in chatelet in een jasje waarin ik deze nog nooit gezien heb.
Hij heeft ook een logo wat heel erg op het nmbs logo lijkt alleen is de B vervangen door een P.
Iemand toevallig enig idee wat hier het doel van is?
Bijlagen
rsz_20160211_085215.jpg
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Shrek »

Ik heb er al één gezien in een nòg exotischer livrij. Maar ik denk dat de eigenaar deze locs nog eventjes geheim wil houden, dus ik ga er verder niets over zeggen :wink:
Brossel

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Brossel »

Shrek schreef:Ik heb er al één gezien in een nòg exotischer livrij. Maar ik denk dat de eigenaar deze locs nog eventjes geheim wil houden, dus ik ga er verder niets over zeggen :wink:
Een 52 in XXX kleuren... :D

Ah...mijn originele bericht had daar niet XXX staan...maar iets Luxemburgs met drie letters.
Echt geheim is het niet meer...fotos staan al op internet, wallorail publiceerde al de overbrenging vandaag van Antwerpen naar Chatelet...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Joris »

Wat voor verspilling van tijd en moeite is die onzin eigenlijk? Ik hoopte even dat het 1 april was, maar helaas niet...
Afbeelding
Avarius

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Avarius »

Voor 1 april is het spijtig genoeg nog wat vroeg en zo handig ben ik nu ook weer niet met een computer. :D
Maar ik blijf mij wel afvragen wat de bedoeling is van het vreemde logo, van de cfl is dat volgens mij toch ook niet hé.
Brossel

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Brossel »

Avarius schreef:Voor 1 april is het spijtig genoeg nog wat vroeg en zo handig ben ik nu ook weer niet met een computer. :D
Maar ik blijf mij wel afvragen wat de bedoeling is van het vreemde logo, van de cfl is dat volgens mij toch ook niet hé.
De letter P in het ovaaltje is het op het B-monogram geïnspireerde logo van PFT TSP, eigenaar van beide AFB loks.
Avarius

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Avarius »

Brossel schreef:De letter P in het ovaaltje is het op het B-monogram geïnspireerde logo van PFT TSP, eigenaar van beide AFB loks.
Merci, :) Ik had wel al een vermoeden dat het iets met het TSP te maken had daar ik had gevonden dat ze de eigenaar waren maar dat logo kon ik nergens terug vinden.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door dekooiker »

In een woord is het voor een historische vereniging: smakeloos...
De trein.
Alleen voor durvers.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Robin »

Geheim houden? 120ton geheim houden lijkt me toch moeilijk ze
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Brossel

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Brossel »

Avarius schreef:
Brossel schreef:De letter P in het ovaaltje is het op het B-monogram geïnspireerde logo van PFT TSP, eigenaar van beide AFB loks.
Merci, :) Ik had wel al een vermoeden dat het iets met het TSP te maken had daar ik had gevonden dat ze de eigenaar waren maar dat logo kon ik nergens terug vinden.
Op die '1605' heeft men ook wel een mooie variant op het logo van de CFL bedacht; namelijk CFB...
Ook een mooie link naar het TSP met hun Chemin de Fer du Bocq (CFB!).

Overigens hoop ik dat het TSP met dit soort acties door verhuur/verkoop in opdracht van anderen geld in het laatje krijgt, wat het eigen museummaterieel dan weer ten goede komt! Dat zou fantastisch zijn.
Zo hebben ze onlangs ook de 5205 prachtig gerestaureerd en wel in het normale NMBS kleedje gestoken! Hulde daarvoor!

Groetjes Davy
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door gysev »

dekooiker schreef:In een woord is het voor een historische vereniging: smakeloos...
Ze zijn dan ook niet bedoeld als historisch materieel maar voor het slepen van werktreinen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door Joris »

Intussen had ik zoal iets verstaan op internet ook, en in dat geval trek ik mijn woorden terug. Als het is om geld op te brengen, vind ik het wel ok. Dat men ze dan met een fancy livrei op een TGV werf zet is misschien nog leuk voor de foto's. Anderzijds zal het dan toch niet lang duren voor er een laag alternatief kleursel op zit. Tot zolang men dergelijke zaken maar niet doet voor fotoritten of voor statische locs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tiretrainz
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
Locatie: Kortrijk

Re: Nieuwe livrei 5217?

Bericht door tiretrainz »

weet er iemand wat de status van de 5217 en 5215 zijn?
Plaats reactie