Zeswaardig chroom is een (tot voor kort) veelgebruikte stof in industriële primers (Bijvoorbeeld BR127 en Pyrolac 123) en misschien ook lakken (is mij niet direct iets bekend). Het is trouwens ook een onderdeel van veel galvanische/duik processen (beitsen alvorens te verven, corrosiebescherming van aluminium)
Het is kankerverwekkende smeerlapperij. Door de reach wetgeving van de EU wordt alle gebruik en import van chroom 6 verboden vanaf september 2017. De meeste gebruikers schakelen op dit moment om naar andere processen (is toevallig een deel van mijn huidige job).
wva schreef:Afgelopen dinsdag zag ik in de bundel van Schaarbeek een gerenoveerd stel staan.... de volgende die klaar is?
Eerder had iemand gemeld dat hij dacht dat de "801" (het tweede stel waarvan het interieur verwijderd werd, na de 843, jaren eerder) in de bundel van Schaarbeek stond. Ik weet niet of die nu al klaar kan zijn, of dat het toch gewoon om de 843 zou gaan.
Asterix schreef:Wist men dat dan niet eerder dat het smeerlapperij is? Of wist men dat wel maar kan het de industrie niet schelen zolang de wetgever niet optreedt?
Dat is het geval met zoveel chemicaliën: men gebruikt ze omdat de resultaten goed zijn en 40 jaar later beseft men dat er toch nog een aantal nadelen aan verbonden zijn.
Wouterh12 schreef:Eerder had iemand gemeld dat hij dacht dat de "801" (het tweede stel waarvan het interieur verwijderd werd, na de 843, jaren eerder) in de bundel van Schaarbeek stond. Ik weet niet of die nu al klaar kan zijn, of dat het toch gewoon om de 843 zou gaan.
Ik dacht dat de volgende pas in het najaar ergens zou klaar zijn, maar dat wil niet veel zeggen natuurlijk, hoe lang is de 843 al niet te zien in de nieuwe kleuren voor die met reizigers begon te rijden...
wva schreef:Afgelopen dinsdag zag ik in de bundel van Schaarbeek een gerenoveerd stel staan.... de volgende die klaar is?
Eerder had iemand gemeld dat hij dacht dat de "801" (het tweede stel waarvan het interieur verwijderd werd, na de 843, jaren eerder) in de bundel van Schaarbeek stond. Ik weet niet of die nu al klaar kan zijn, of dat het toch gewoon om de 843 zou gaan.
"Toen" was het alvast de 843 die in Schaarbeek stond. Ergens defect geraakt tussen Turnhout en Brussel, en naar Schaarbeek overgebracht.
Waar en wanneer is eigenlijk de grootste kans om met een (niet gerenoveerde) AM75 te reizen? Dat is het enige stel waar ik nog niet in geweest ben. Liefst zo dicht mogelijk bij FLV
Ik heb de indruk dat er in Antwerpen wel een aantal zijn?
Tijdens de week: Roosendaal-Puurs zijn allemaal 800'en. Op Antwerpen-Lokeren vind je er ook nog wat. De piekuurtrein tussen Antwerpen/Lier en Herentals is ook steeds een 800 dacht ik, en je zal er tussen Antwerpen en Charleroi ook nog wel een paar terugvinden, naast de te verwachten treinen tussen Turnhout en Binche en Turnhout en Antwerpen.
In het weekend rijden er naast Roosendaal-Lokeren ook enkele tussen Binche, Brussel en Antwerpen, maar ook niet allemaal.
In Antwerpen heb je er hopen, onder meer op de L Puurs - Roosendaal en de Lokeren - Antwerpen, of een aantal van de IC's naar Turnhout en of zelfs Charleroi.
Dichter richting Leuven heb je Mechelen met de andere IC naar Turnhout.
In Leuven zelf is er volgens mij maar één verschijning per dag: L 2771/2790 van en naar Sint-Niklaas.