TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door Metoyou »

Hallo iedereen,

Sommige TGV-treinen rijden soms "samen" ... zoals

TGV 5029 - 9868 : Montpellier tot Lille Europe (5029 & 9868) - Brussel Zuid (9868)

TGV 5017 - 9882 : Marseille saint Charles tot Lille Europe (5017 & 9882) - Brussel Zuid (9882 )


Ik wens een ticket te boeken voor de trein ( TGV 5017 ) van Lyon Part Dieu tot Lille Europe,
en dan over te stappen in Lille Europe op de andere TGV ( TGV 9882 ) tot Brussel Zuid. Dit omwille van de prijs. Heeft iemand hier al ervaring mee aub ?

Even schetsen : Deze 2 TGV-treinen hangen dus aan elkaar, doch is er een prijsverschil
Een ticket voor TGV 5017 van Lyon tot Lille Europe = 60 euro (Mid flex)
Een ticket voor TGV 9882 " " " = 81 euro (Mid Flex)


Ik boek dan ook een ticket voor Lille Europe - Brussel Zuid, wat mij goedkoper uitkomt, dan rechtstreeks vanuit Lyon te boeken.


Aankomst van beide treinen is voorzien om 22u03 in Lille Europe. Vertrek TGV 9882 uit Lille Europe naar Brussel Zuid, is voorzien om 22u21.


Heeft iemand dit al zo gedaan ?
Ik ben gewoon beetje bang, dat ik niet op tijd uit de TGV 5017 geraak, en zo niet op tijd op TGV 9882 kan instappen. Vandaar mijn vraag hier, of dit al iemand gedaan heeft, of ook zoiets gelijkaardig ?

Alvast hartelijk dank!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door Shrek »

Tijd genoeg in Lille. Daar moet de bestuurder ook van kant veranderen (400m wandelen) èn moet de trein ontkoppeld worden. Zelfs met een hoop bagage lukt dat gemakkelijk.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door rdv »

Nog nooit gedaan (goeie tip idd), maar ik denk ook dat het zeker mogelijk is gezien de lange stilstand.

Probeer een zetel te boeken in het achterste deel (wagon 8 of 18) van de TGV die beperkt is tot Lille (volgens mij is het steeds het 1e deel dat in Lille achterblijft, en zeker als dat een Duplex is) en een zetel in één van de eerste wagons in het deel naar Brussel.

Of schuif een half uurtje voor Lille al op naar achteren.

Letop! Sommige TGVs worden gesplitst in Charle-de-Gaulle.
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door Metoyou »

Shrek schreef:Tijd genoeg in Lille. Daar moet de bestuurder ook van kant veranderen (400m wandelen) èn moet de trein ontkoppeld worden. Zelfs met een hoop bagage lukt dat gemakkelijk.
Super!!!
Hartelijk dank voor je snelle reactie ...

Nu nog ff geduld oefenen ... Ondertussen zijn de prijzen van de tickets die ik wil, weer in de hoogte gegaan!
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door Metoyou »

rdv schreef:Nog nooit gedaan (goeie tip idd), maar ik denk ook dat het zeker mogelijk is gezien de lange stilstand.

Probeer een zetel te boeken in het achterste deel (wagon 8 of 18) van de TGV die beperkt is tot Lille (volgens mij is het steeds het 1e deel dat in Lille achterblijft, en zeker als dat een Duplex is) en een zetel in één van de eerste wagons in het deel naar Brussel.

Of schuif een half uurtje voor Lille al op naar achteren.

Letop! Sommige TGVs worden gesplitst in Charle-de-Gaulle.

Bedankt voor de tip ivm het boeken van een plaats in wagon nummer 8 of 18. Jammer genoeg is het niet mogelijk om aan te duiden in welke wagon je wil zetten ...

Ik ga er zeker op letten, als ik de trein in Lyon opstap, om te zien hoever ik "verwijderd" ben van het deel wat doorrijd naar Brussel Zuid.

Nu eerst nog aan dat goedkopere ticket geraken .... Deze ochtend stond het nog de site, en nu is de prijs helaas omhoog gegaan. Nog even wat geduld oefenen dus ... beetje gokken dus, want het kan nog duurder worden.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door groentje »

Al geprobeerd met een andere PC, of minstens een andere browser? Geen garanties, de goedkope tickets kunnen ook gewoon al uitgeput zijn, maar bij bookingsites voor hotels en vluchten kan het al eens gebeuren dat de prijs significant omhoog gaat op een paar minuten tijd als je een tweede maal checkt.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door rdv »

Er is vandaag een nieuwe promo gelanceerd voor Europese reizen per TGV, dus mss is Lyon-Brussel nu wel goedkoper dan Lyon-Lille.

Alhoewel ik me meen te herinneren dat de hoogste rijtuignummers meestal achteraan hangen bij aankomst in Lille uit het zuiden, kan ik verkeerd zijn, en/of is het niet uit te sluiten dat een rijtuig in omgekeerde richting staat. 1/11, 2/12 en 3/13 is steeds 1e klasse, dan komt de bar, en dan de 2e klasse.

Maar in Lyon hangt er een scherm waarop je de samenstelling van de trein kan zien, en kan inschatten hoe ver je twee plaatsen van mekaar verwijderd zijn.
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door Metoyou »

groentje schreef:Al geprobeerd met een andere PC, of minstens een andere browser? Geen garanties, de goedkope tickets kunnen ook gewoon al uitgeput zijn, maar bij bookingsites voor hotels en vluchten kan het al eens gebeuren dat de prijs significant omhoog gaat op een paar minuten tijd als je een tweede maal checkt.
Ik heb telkens de cookies gewist, geschiedenis gewist, pc heropgestart, maar de prijs bleef telkens maar hetzelfde. Vermoedelijk waren dan toch de allergoedkoopste tickets uitverkocht. De prijs was gestegen met 14 euro, dus valt nog ergens wel mee.


rdv schreef:Er is vandaag een nieuwe promo gelanceerd voor Europese reizen per TGV, dus mss is Lyon-Brussel nu wel goedkoper dan Lyon-Lille.

Alhoewel ik me meen te herinneren dat de hoogste rijtuignummers meestal achteraan hangen bij aankomst in Lille uit het zuiden, kan ik verkeerd zijn, en/of is het niet uit te sluiten dat een rijtuig in omgekeerde richting staat. 1/11, 2/12 en 3/13 is steeds 1e klasse, dan komt de bar, en dan de 2e klasse.

Maar in Lyon hangt er een scherm waarop je de samenstelling van de trein kan zien, en kan inschatten hoe ver je twee plaatsen van mekaar verwijderd zijn.
Klopt idd, in Lyon kan je zien hoe de samenstelling van je trein is. Ik kan daar al eens zien of ik kan inschatten hoe ver de plaatsen van elkaar verwijderd zijn. Wat ik ook kan doen, is gewoon zo snel mogelijk afstappen in Lille Europe, en dan richting de trein stappen die naar Brussel rijd, en daar op de dichtst mogelijke wagon stappen, en zo kan ik dan ook nog naar m'n plaats stappen.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door nighttrain »

vraag een seen kaart "voyageur " aan op https://www.programme-voyageur.sncf.com ... 0wodErYKvg.
kaart wordt gratis thuis bezorgt en je krijgt veel aanbiedingen bv eerste klas +5€ bv
alsook worden je tickets erop gezet. geen compostage meer
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door i11 »

Metoyou schreef:
groentje schreef:Al geprobeerd met een andere PC, of minstens een andere browser? Geen garanties, de goedkope tickets kunnen ook gewoon al uitgeput zijn, maar bij bookingsites voor hotels en vluchten kan het al eens gebeuren dat de prijs significant omhoog gaat op een paar minuten tijd als je een tweede maal checkt.
Ik heb telkens de cookies gewist, geschiedenis gewist, pc heropgestart, maar de prijs bleef telkens maar hetzelfde. Vermoedelijk waren dan toch de allergoedkoopste tickets uitverkocht. De prijs was gestegen met 14 euro, dus valt nog ergens wel mee.
SNCF doet niet aan tracking cookies en IP-tracking. Ik heb dat gelezen op Franse fora en het zelf ook zo ondervonden.
Wel schommelen ze enorm met de prijzen, die beginnen laag, gaan hoger en als blijkt dat de trein niet vol komt daalt de prijs weer.

Omdat ik afgelopen winter laat was met het boeken van een TGV Parijs-Bourg-Saint-Maurice zat ik aan Mid-flex vast. Het was behoorlijk prijzig, maar met mid-flex mag je meestal gratis omruilen/annuleren. Enkele dagen voor vertrek bleek dat de trein niet vol was en kwamen Prems-tickets terug beschikbaar. Mid-flex geannuleerd en Prems aangekocht (40 euro voordeel). Indien je echt moet reizen met die treinen zou je hier rekening mee kunnen houden.

Ik weet niet hoever je van je reisdag afzit, dus of de verwachting is dat de prijzen gaan stijgen of misschien weer dalen. Indien je op zondag reist is de kans klein trouwens de boel goedkoper wordt vrees ik.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door nighttrain »

PSST, IL RESTE DES PRIX PREM'S EN DERNIÈRE MINUTE




Envie de prendre l'air quelques jours ? TGV prend soin de vous et vous emmène en voyage ! Profitez de billets Prem's même en dernière minute pour vos voyages jusqu'au 30 avril 2016.

Strasbourg

au départ de Paris

Dès 40€(1)AS



Grenoble

au départ de Paris

Dès 47€(1)AS




Nancy

au départ de Paris

Dès 33€(1)AS



Montpellier

au départ de Paris

Dès 45€(1)AS




Paris

au départ de Lille

Dès 25€(1)AS



Bordeaux

au départ de Paris

Dès 40€(1)AS





JE CRAQUE ! ►



Astuce : Les prix sont encore plus canons si vous avez une carte de réduction alors n'oubliez pas de la renseigner lors de votre recherche !
Metoyou
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:21

Re: TGV reis tussen Lyon Part Dieu & Brussel Zuid

Bericht door Metoyou »

i11 schreef:
Metoyou schreef:
groentje schreef:Al geprobeerd met een andere PC, of minstens een andere browser? Geen garanties, de goedkope tickets kunnen ook gewoon al uitgeput zijn, maar bij bookingsites voor hotels en vluchten kan het al eens gebeuren dat de prijs significant omhoog gaat op een paar minuten tijd als je een tweede maal checkt.
Ik heb telkens de cookies gewist, geschiedenis gewist, pc heropgestart, maar de prijs bleef telkens maar hetzelfde. Vermoedelijk waren dan toch de allergoedkoopste tickets uitverkocht. De prijs was gestegen met 14 euro, dus valt nog ergens wel mee.
SNCF doet niet aan tracking cookies en IP-tracking. Ik heb dat gelezen op Franse fora en het zelf ook zo ondervonden.
Wel schommelen ze enorm met de prijzen, die beginnen laag, gaan hoger en als blijkt dat de trein niet vol komt daalt de prijs weer.

Omdat ik afgelopen winter laat was met het boeken van een TGV Parijs-Bourg-Saint-Maurice zat ik aan Mid-flex vast. Het was behoorlijk prijzig, maar met mid-flex mag je meestal gratis omruilen/annuleren. Enkele dagen voor vertrek bleek dat de trein niet vol was en kwamen Prems-tickets terug beschikbaar. Mid-flex geannuleerd en Prems aangekocht (40 euro voordeel). Indien je echt moet reizen met die treinen zou je hier rekening mee kunnen houden.

Ik weet niet hoever je van je reisdag afzit, dus of de verwachting is dat de prijzen gaan stijgen of misschien weer dalen. Indien je op zondag reist is de kans klein trouwens de boel goedkoper wordt vrees ik.
Oh, dat wist ik niet dat SNCF niet mee doet aan tracking cookies. Bedankt voor de melding!

Ik heb een ticket geboekt om naar het EK voetbal te gaan kijken, in juni. Het is wel nog een 2 maandjes, maar ik wilde niet langer wachten, want ik vrees dat de prijzen alleen nog maar zullen stijgen. Nu, ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en we reizen toch nog voor een redelijke prijs heen en terug tussen Brussel & Lyon. Weliswaar telkens met een overstap in Lille Europe.

Bedankt voor die tip van een ticket mid flex, en dan omruilen naar Prems. Weliswaar, indien er dan nog goedkope tickets beschikbaar zijn. Het is altijd beetje gokken hé.
Plaats reactie