De maand maart was voor mij een zeer goede maand als het gaat over "wat gespot" te hebben.
Na een dagje fotograferen in de binnestraatjes te Leuven & het Centraal station nog eens te verkennen, nam ik deze foto net voor we naar de MC gingen om te gaan eten.
NMBS AR 4192 Antwerpen-Centraal by
Tren di Cédrico, on Flickr
Een mooie combinatie en prachtige samenstelling aan containers. Deze trein al eens in de tegengestelde richting zien rijden, wel met een HLR 77 maar dat is een detail, en nu gelukkig langs de "goede" kant.
B-LOG HLE 1307 Nieuwkerken, Westakkers by
Ik had twee foto's, eentje van de volvo-trein met een Traxx & een foto met een losse overbrenging van een ECR class 77. Omdat ik in de "modus" zat, wou ik toch eens kijken wat voor zicht het zou geven als ECR deze trein zou rijden met een class 77. Daarom heb ik deze toepasselijk op 1 april gepost.
ECR class 77 Nieuwkerken, Westakkers by
Railtraxx is terug wat meer te zien op L59. Voor de eerste keer heb ik de "fameuze" zwarte class 66 op foto. Nu is ze blijkbaar op rust en doet de kortdurig-geleasede blauwe class 66 haar taken.
Railtraxx 266 118-9 Beveren by
Ondanks deze op 1 april genomen is, is dit geen grap. Een relatief nieuwe trafiek tussen Rubis, waaslandhaven & nog een andere verbinding waarschijnlijk ergens aan de Kust of Frankrijk aangezien het een 13 is.
B-LOG HLE 1337 Melsele by
Qua tijd en uiterlijk een buitenbeentje uit december. Een minder fotogenieke treinbestuurder die een passage doet te Hoeselt.
B-LOG HLE 2819 Hoeselt by
Een voordeel van het weekend: De verbinding "Roosendaal - Puurs" wordt "Roosendaal- Lokeren" en rijd zo i.p.v. L52, via L59. Ware het niet deze trein tijdens de drukkere periode met twee gekoppelde stellen rijdt.
NMBS AM 808 + xxx Nieuwkerken, Westakkers by
Een leuke afsluiter van dagje "urban-spotting" in het buitenland. Alhoewel niet echt zo ver buiten (Lille-Flandre). Naast de frequent voorkomende (en persoonlijk minder mooie en niet passende) camelion livrei, zijn er gelukkig nog een paar treinstellen met de veel mooiere blauw-zilver livrei.
SNCF TGV Duplex 733 Lille-Flandre by
Nog eentje op 1 april: De IC "Oostende - AC" die weldra Antwerpen-Centraal zal bereiken.
NMBS HLE 1853 Melsele by