Overdrijven kan inderdaad in alle richtingen, het zou ook véél beter kunnenShrek schreef:Lege handen is ook wel zwaar overdreven: de situatie vandaag is allesbehalve slecht. Het kan gewoon nog een klein beetje beter.

Overdrijven kan inderdaad in alle richtingen, het zou ook véél beter kunnenShrek schreef:Lege handen is ook wel zwaar overdreven: de situatie vandaag is allesbehalve slecht. Het kan gewoon nog een klein beetje beter.
Goed punt, was me even ontgaan.Shrek schreef:Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Ik heb even teruggebladerd, je hebt gelijk dat Galant dat beloofde, Benelux zou halt houden in Noorderkempen. Rover en TTB pleiten er nog voor om de huidige dan te behouden, wat ik zeker geen slecht idee vind. De Benelux in Noorderkempen laten stoppen, daarbij frons ik dan nog altijd mijn wenkbrauwen, we zijn niet meer in 1923 waar ergens halverwege water en kolen moeten worden bijgevuld. Als ik koffiedik moet kijken, verwacht ik eerder zo'n oplossing a la Limburg (D) waar er enkele stoppen, maar niet allemaal. Compromis, poldermodel.groentje schreef:Hoezo, de Benelux moest toch ook in één beweging de NDK-Express vervangen? Een andere verbinding naar Breda is in elk geval niet gepland, dacht ik. En verkijk je niet teveel op dat IC-logo, ook de meeste voormalige IR-verbindingen rijden vandaag als IC...
Vandaag werd dus bekend dat de Benelux op z'n vroegst vanaf april 2017 via de HSL gaat rijden, en tot die tijd via Roosendaal blijft gaan. Maar, als Infrabel al eerder de kroko's weghaalt kan er toch helemaal geen Beneluxtrein meer rijden?Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Dat hangt er vanaf hoe Bombardier het aanpakt. Als hun ETCS eind dit jaar al werkt kunnen ze in principe al over de HSL rijden (maar misschien zijn er nog andere obstakels). Bombardier kan ook kiezen om alvast de TBL1+ te laten werken op de locs, waardoor ze wel nog kunnen blijven rijden maar niet op de HSL.AlexNL schreef:Even hierop terugkomen:
Vandaag werd dus bekend dat de Benelux op z'n vroegst vanaf april 2017 via de HSL gaat rijden, en tot die tijd via Roosendaal blijft gaan. Maar, als Infrabel al eerder de kroko's weghaalt kan er toch helemaal geen Beneluxtrein meer rijden?Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Duidelijk, maar gezien de berichtgeving van vandaag zal er vanaf december hoe dan ook nog niet via de HSL worden gereden.Shrek schreef: Dat hangt er vanaf hoe Bombardier het aanpakt. Als hun ETCS eind dit jaar al werkt kunnen ze in principe al over de HSL rijden (maar misschien zijn er nog andere obstakels).
De 186'ers hebben dus geen TBL1+, ook die van Railpool niet? Als Bombardier óók nog TBL1+ aan de praat moet zien te krijgen hebben ze nog wel wat werk te verzetten...Bombardier kan ook kiezen om alvast de TBL1+ te laten werken op de locs, waardoor ze wel nog kunnen blijven rijden maar niet op de HSL.
In ieder geval: als er geen evolutie komt in de locs is het in december gedaan met de Beneluxtrein in België.
Op L25 zit zowel ETCS als TBL1+ en daar gaat alles gewoon door elkaar ongeacht materieel er iets van heeft of niet.AlexNL schreef: Hoe zit dat nu met TBL1+ en ETCS? Kunnen TBL1+ en ETCS gelijktijdig actief zijn op dezelfde lijn of niet? (Bijvoorbeeld op Lijn 12 of rond Antwerpen.)
De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).AlexNL schreef: De 186'ers hebben dus geen TBL1+, ook die van Railpool niet? Als Bombardier óók nog TBL1+ aan de praat moet zien te krijgen hebben ze nog wel wat werk te verzetten...
Als ik je bericht goed begrijp kunnen treinen straks dus enkel nog onder TBL1+ of ETCS rijden? Hoe is dat technisch opgelost, zendt één balise zowel ERTMS-telegrammen als TBL1+-telegrammen uit, of liggen er verschillende bakens die anders zijn geprogrammeerd?
Infrabel heeft het weghalen van de krokodillen al vele jaren geleden gecommuniceerd èn er is al een jaar uitstel gekomen. Aan ons zal het dus niet gelegen hebben dat het nu spannend wordt.AlexNL schreef:Helder, dank voor je antwoorden! Zo'n bakje, dat betekent dus fysiek iets veranderen aan de 186, en daarna in zowel België als Nederland uitgebreid testen. Dat is niet van vandaag op morgen gedaan.
Als het weghalen van krokodillen echt al vanaf december gaat gebeuren kan het nog wel eens spannend worden...
Die testen zijn al gebeurdAlexNL schreef:Helder, dank voor je antwoorden! Zo'n bakje, dat betekent dus fysiek iets veranderen aan de 186, en daarna in zowel België als Nederland uitgebreid testen. Dat is niet van vandaag op morgen gedaan.
Als het weghalen van krokodillen echt al vanaf december gaat gebeuren kan het nog wel eens spannend worden...
Bombardier die haar software niet op orde krijgt om de de Traxxen met ETCS te laten rijden in België.trainlovertje schreef:En wat is nu eigenlijk de precieze reden van dat uitstel?
Lijkt me een straffe uitspraak gezien de veranderingen die op komst zijn voor de vloot die allemaal voor de nieuwe dienstregeling moeten klaar zijn.Eimai schreef:Bombardier die haar software niet op orde krijgt om de de Traxxen met ETCS te laten rijden in België.trainlovertje schreef:En wat is nu eigenlijk de precieze reden van dat uitstel?