En wanneer de M7 geleverd wordt zal er een hoop enkeldeksmaterieel op overschot zijn...Davy schreef:Als het maar voor enkele jaren is hadden ze net zo goed nog met gerenoveerde klassiekjes kunnen rijden i.p.v. ze nu al aan de kant te gooien...
Renovatie AM75 ?
Re: RE: Re: Renovatie AM75 ?
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Renovatie AM75 ?
Ik dacht dat één van de redenen voor die renovatie dat men te weinig motorstellen heeft die 3Kv en 1,5Kv kunnen rijden voor de L-trein Roosendaal-Puurs. Voor zover ik weet kunnen enkel de Varkensneuzen en de MS 86 dat (en de klassiekjes). Maar die zijn met twee rijtuigen te kort. Van locomotieven kunnen enkel HLE 13 en 18/19 dat.
Je zou natuurlijk ook gewoon de IC naar Roosendaal kunnen laten rijden, maar dan moet die altijd door die locs getrokken worden, terwijl hij nu met HLE 27+M5 en Desiro (in de daluren) rijdt.
Je zou natuurlijk ook gewoon de IC naar Roosendaal kunnen laten rijden, maar dan moet die altijd door die locs getrokken worden, terwijl hij nu met HLE 27+M5 en Desiro (in de daluren) rijdt.
Re: Renovatie AM75 ?
Men had ook kunnen eisen dat pakweg de Desiro gehomologeerd waren voor Nederland, of toch minstens het grensbaanvak. Maar ook de nieuwe M7 zal niet in Nederland kunnen komen, als het enkel aan het lastenboek ligt. Een gemiste kans... Vooral omdat over minder dan 10 jaar er sowieso een alternatief moet zijn voor de varkensneuzen...
Re: Renovatie AM75 ?
Maar klassiekjes mogen niet naar Roosendaal (en homologatie van nul daar zie ik ook niet snel gebeuren), en sprinters mogen niet per twee naar Roosendaal (zou problemen kunnen geven met de bovenleiding blijkbaar).Pim530 schreef:Bovendien is twee keer twee rijtuigen ook gewoon vier rijtuigen.
Re: Renovatie AM75 ?
Maar het probleem Rosendaal lijkt toch geen 44 stellen nodig te hebben die tegen 2020 gerenoveerd zouden zijn. Dit lijkt gewoon weer een geval van korte termijn denken om ''goedkoper'' extra stoelen ter beschikking te krijgen. Uiteindelijk zit de klant zit de klant nog met oudere (40 jaar al) /minder klantvriendelijk materiaal (opstapjes) en is niet zeker dat de betrouwbaarheid vergelijkbaar is met een nieuw stel. Meeste (spoorweg)maatschapijen vernieuwen ook tijdig hun materiaal om onderhoudskosten te kunnen drukken.Maar klassiekjes mogen niet naar Roosendaal (en homologatie van nul daar zie ik ook niet snel gebeuren), en sprinters mogen niet per twee naar Roosendaal (zou problemen kunnen geven met de bovenleiding blijkbaar).
Re: Renovatie AM75 ?
Waarom mag een klassiekje Roosendaal niet in? Ze zijn technisch toch identiek aan de varkentjes? Want Maastricht mogen de klassiekjes wel komen...
Re: Renovatie AM75 ?
De perrons in Roosendaal zouden daar te hoog voor zijn. De deuren van een klassiekje kunnen letterlijk niet open.Davy schreef:Waarom mag een klassiekje Roosendaal niet in? Ze zijn technisch toch identiek aan de varkentjes? Want Maastricht mogen de klassiekjes wel komen...
Re: Renovatie AM75 ?
Terug te komen op wanneer Varkensneus 843 rijdt.
Hij rijdt zijn diensten met een Klassiek motorstel.
Dit is het overzicht van maandag t/m vrijdag buiten de vakantie om.
IC 3427 Turnhout vertrek 04u59 spoor 1 - Binche aankomst 07u40 spoor 1
IC 3408 Binche vertrek 08u20 spoor 1 - Turnhout aankomst 10u54 spoor 2
IC 4211 Turnhout vertrek 11u22 spoor 2 - Antwerpen Centraal aankomst 12u12 spoor 14
IC 4233 Antwerpen CS vertrek 12u48 spoor 14 - Turnhout aankomst 13u38 spoor 1
IC 3436 Turnhout vertrek 14u06 spoor 1 - Binche aankomst 16u40 spoor 1
IC 3417 Binche vertrek 17u20 spoor 1 - Turnhout aankomst 19u54 spoor 1
Met een vraagteken?
IC 3442 Turnhout vertrek 20u06 spoor 1 - La Louviere Zuid aankomst 22u26 spoor 1
La Louviere Zuid - Turnhout als ledig materiaal (LM)
In weekenden en vakantietijd in België is niet duidelijk wat de 843 doet.
Hij rijdt zijn diensten met een Klassiek motorstel.
Dit is het overzicht van maandag t/m vrijdag buiten de vakantie om.
IC 3427 Turnhout vertrek 04u59 spoor 1 - Binche aankomst 07u40 spoor 1
IC 3408 Binche vertrek 08u20 spoor 1 - Turnhout aankomst 10u54 spoor 2
IC 4211 Turnhout vertrek 11u22 spoor 2 - Antwerpen Centraal aankomst 12u12 spoor 14
IC 4233 Antwerpen CS vertrek 12u48 spoor 14 - Turnhout aankomst 13u38 spoor 1
IC 3436 Turnhout vertrek 14u06 spoor 1 - Binche aankomst 16u40 spoor 1
IC 3417 Binche vertrek 17u20 spoor 1 - Turnhout aankomst 19u54 spoor 1
Met een vraagteken?
IC 3442 Turnhout vertrek 20u06 spoor 1 - La Louviere Zuid aankomst 22u26 spoor 1
La Louviere Zuid - Turnhout als ledig materiaal (LM)
In weekenden en vakantietijd in België is niet duidelijk wat de 843 doet.
Re: Renovatie AM75 ?
20 jaar geleden lukte dat toch wel ?Zwoopaman schreef:De perrons in Roosendaal zouden daar te hoog voor zijn. De deuren van een klassiekje kunnen letterlijk niet open.Davy schreef:Waarom mag een klassiekje Roosendaal niet in? Ze zijn technisch toch identiek aan de varkentjes? Want Maastricht mogen de klassiekjes wel komen...
Zijn de perrons ondertussen verhoogd, nee zelfs verlaagd , net als in Antwerpen centraal trouwens van 85 naar 75 cm (?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Ook omdat de 2tjes klapdeuren heeft, klappen ze nogal ver open en zitten ze inderdaad tegen de perronboord. Bij duikbrillen en varkensneuzen heb je dat probleem niet (schuifdeuren).
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
En zijn die perrons (en kennelijk ook elektrische infrastructuur als zelfs twee Duikbrillen niet lukken...) in Roosendaal dan dermate buiten specificatie dat er bijna geen Belgisch materieel naartoe kan, terwijl het in Maastricht allemaal prima gaat? Of is juist Maastricht de uitzondering?!
Re: Renovatie AM75 ?
Interessante lijst!spurt2244 schreef:Terug te komen op wanneer Varkensneus 843 rijdt.
Hij rijdt zijn diensten met een Klassiek motorstel.
Dit is het overzicht van maandag t/m vrijdag buiten de vakantie om.
IC 3427 Turnhout vertrek 04u59 spoor 1 - Binche aankomst 07u40 spoor 1
IC 3408 Binche vertrek 08u20 spoor 1 - Turnhout aankomst 10u54 spoor 2
IC 4211 Turnhout vertrek 11u22 spoor 2 - Antwerpen Centraal aankomst 12u12 spoor 14
IC 4233 Antwerpen CS vertrek 12u48 spoor 14 - Turnhout aankomst 13u38 spoor 1
IC 3436 Turnhout vertrek 14u06 spoor 1 - Binche aankomst 16u40 spoor 1
IC 3417 Binche vertrek 17u20 spoor 1 - Turnhout aankomst 19u54 spoor 1
Met een vraagteken?
IC 3442 Turnhout vertrek 20u06 spoor 1 - La Louviere Zuid aankomst 22u26 spoor 1
La Louviere Zuid - Turnhout als ledig materiaal (LM)
In weekenden en vakantietijd in België is niet duidelijk wat de 843 doet.
De laatste rit (IC3442) reed vorige week nog per 1 CityRail zonder AM75. En er is geen ledige rit van de IC3442, dus die zal gewoon na de IC3417 in de bundel van Turnhout worden weggezet.
Ze proberen de 843 trouwens weg te houden uit de bundel van Turnhout, omdat ze weten dat er dan bijna zeker graffiti op staat de volgende dag...
Re: Renovatie AM75 ?
Of van homologatie nadat de perrons in Roosendaal op de standaardhoogte van 76 cm waren gebracht.groentje schreef:Er is vooral ook geen werk gemaakt van de homologatie van ander materieel..
Groetjes,
Rian