Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Ik dacht dat de Velaro nog niet voor morgen was, dat het de bedoeling was om die eerst en vooral op Frankfurt-Parijs in te zetten, waardoor enkele ICE-3FM zouden vrijkomen voor diensten op België, maar dat heb ik misschien niet helemaal juist begrepen.
-
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
TBL 2 inbouwen hoeft niet, want dat hebben de Velaro D's al.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Ik juich de komst van de extra ICEs erg toe.
Jammer dat de dienstregeling niet klokvast kan. Waarom heeft Thalys hier geen problemen mee ?
Andere vraag : is het niet jammer dat er 's avonds zo vroeg gestopt wordt ?
Jammer dat de dienstregeling niet klokvast kan. Waarom heeft Thalys hier geen problemen mee ?
Andere vraag : is het niet jammer dat er 's avonds zo vroeg gestopt wordt ?
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Thalys was eerder (enkele jaren eerder zelfs) met het aanvragen van de rijpaden. Daardoor krijgen zij natuurlijk de beste rijpaden.Portbou schreef:Ik juich de komst van de extra ICEs erg toe.
Jammer dat de dienstregeling niet klokvast kan. Waarom heeft Thalys hier geen problemen mee ?
Andere vraag : is het niet jammer dat er 's avonds zo vroeg gestopt wordt ?
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Zijn er al meerjarige overeenkomsten voor de toekenning van paden? Zo niet, dan maakt het niet uit.Shrek schreef:Thalys was eerder (enkele jaren eerder zelfs) met het aanvragen van de rijpaden. Daardoor krijgen zij natuurlijk de beste rijpaden.Portbou schreef:Ik juich de komst van de extra ICEs erg toe.
Jammer dat de dienstregeling niet klokvast kan. Waarom heeft Thalys hier geen problemen mee ?
Verder vroeg tot een paar jaar geleden de NMBS ook de paden aan voor Thalys en ICE. Thalys doet dat inmiddels zelf, maar voor de ICE moet de NMBS dat nog steeds doen, aangezien DB geen vervoerder is België. En ik vraag me af hoeveel moeite de NMBS wil doen om voor de ICE van DB een mooi pad te krijgen.
In feite is dit een padenconflict dat moet leiden tot een overbelastverklaring van de betroffen infrastructuur. Maar aangezien Infrabel en de politiek dat ongewenst vinden, zal dat wel niet gebeuren.
Groetjes,
Rian
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Daar zijn we weer met de overbelastverklaringen
Awel ja, dat ze maar eens een overbelastverklaring maken omdat er opde Noord-Zuid geen rijpad meer beschikbaar is in de spits. Want nu weet niemand dat daar een capaciteitsprobleem is ...
Awel ja, dat ze maar eens een overbelastverklaring maken omdat er opde Noord-Zuid geen rijpad meer beschikbaar is in de spits. Want nu weet niemand dat daar een capaciteitsprobleem is ...
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Officieel niet, nee. En dat is net het punt van een aanvraag tot overbelastverklaring...
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord op deze vraag.rvdborgt schreef:Zijn er al meerjarige overeenkomsten voor de toekenning van paden?
Net als Rian kan ik me niet van de indruk ontdoen dat hier misschien een beetje favoritisme speelt.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Bedoel jij nu dat Thalys zijn goede rijpaden moet afstaan omdat DB opeens meer treinen wil inleggen?Portbou schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord op deze vraag.rvdborgt schreef:Zijn er al meerjarige overeenkomsten voor de toekenning van paden?
Net als Rian kan ik me niet van de indruk ontdoen dat hier misschien een beetje favoritisme speelt.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Daar is nooit sprake van geweest. Ik zou zeggen: kijk eens in de dienstregeling en dan zie je dat ICE en Thalys van/naar Duitsland nergens zwelfs maar bij benadering hetzelfde pad hebben.Shrek schreef:Bedoel jij nu dat Thalys zijn goede rijpaden moet afstaan omdat DB opeens meer treinen wil inleggen?Portbou schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord op deze vraag.rvdborgt schreef:Zijn er al meerjarige overeenkomsten voor de toekenning van paden?
Net als Rian kan ik me niet van de indruk ontdoen dat hier misschien een beetje favoritisme speelt.
Bij enkele ICE's zit er een P-trein in de weg. Bij Thalys niet.
Groetjes,
Rian
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Als de paden ieder jaar opnieuw moeten worden toegekend... wie heeft er dan voorrang als twee maatschappijen hetzelfde rijpad vragen ?Shrek schreef:Bedoel jij nu dat Thalys zijn goede rijpaden moet afstaan omdat DB opeens meer treinen wil inleggen?Portbou schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord op deze vraag.rvdborgt schreef:Zijn er al meerjarige overeenkomsten voor de toekenning van paden?
Net als Rian kan ik me niet van de indruk ontdoen dat hier misschien een beetje favoritisme speelt.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Ik dacht dat DB de ICE al sinds 2006 de ICE's in ons land in open-access reed ? En ze dus wel vervoerder waren en dus zelf paden kunnen aanvragen.rvdborgt schreef:Thalys doet dat inmiddels zelf, maar voor de ICE moet de NMBS dat nog steeds doen, aangezien DB geen vervoerder is België. En ik vraag me af hoeveel moeite de NMBS wil doen om voor de ICE van DB een mooi pad te krijgen.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
De verantwoordelijke vervoerder in België is inderdaad de NMBS. Er rijden trouwens ook Belgische bestuurders mee, van depot Luik. Die hebben de voorbije dagen overigens niet meegestaakt, lijkt me. De treinen reden in elk geval, behalve waar de DB de kat uit de boom keek, de eerste uit Brussel en de laatste ernaartoe.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
Dat bedoel ik net: Thalys heeft de rijpaden op de uren dat het ideaal past (geen werkvensters en geen P-treinen), de huidige ICE's hebben die ook. Maar nieuwe rijpaden nu zijn iets minder ideaal omdat alle goeie al weg zijn.rvdborgt schreef:Daar is nooit sprake van geweest. Ik zou zeggen: kijk eens in de dienstregeling en dan zie je dat ICE en Thalys van/naar Duitsland nergens zwelfs maar bij benadering hetzelfde pad hebben.Shrek schreef:Bedoel jij nu dat Thalys zijn goede rijpaden moet afstaan omdat DB opeens meer treinen wil inleggen?Portbou schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
Net als Rian kan ik me niet van de indruk ontdoen dat hier misschien een beetje favoritisme speelt.
Bij enkele ICE's zit er een P-trein in de weg. Bij Thalys niet.
Re: Meer ICE-treinen Brussel-Frankfurt (?)
En wat verandert er dan concreet als dat wel officieel is?groentje schreef:Officieel niet, nee. En dat is net het punt van een aanvraag tot overbelastverklaring...