Wat is betekent de PV nr?hein schreef:Het gaat om 3 B rijtuigen 12616 12651 en 12659. Gezien vanop straat op weg naar huis.Beesty schreef:Aan de carwash te Oostende staan er enkele i6 rijtuigen die inmiddels hun PV nr gekregen hebben
I6-rijtuigen
Re: I6-rijtuigen
Re: I6-rijtuigen
Hun PVnr is 15 002 op de drie rijtuigen. Het PVnr staat op elk rijtuigb-loc schreef:Wat is betekent de PV nr?hein schreef:Het gaat om 3 B rijtuigen 12616 12651 en 12659. Gezien vanop straat op weg naar huis.Beesty schreef:Aan de carwash te Oostende staan er enkele i6 rijtuigen die inmiddels hun PV nr gekregen hebben
Re: I6-rijtuigen
Weet iemand vanaf wanneer de fietsenrijtuigen tussen Luik en Luxemburg opnieuw worden ingezet?
Re: I6-rijtuigen
Is dat een hypothetische vraag of is er werkelijk iets voorzien?
Vorig jaar werden er voor enkele treinen DMS-pakwagens ingezet tussen begin juli en midden augustus. Toen ik vorige zomen in Luxemburg heb ik 2 verschillende DMS'en (van de 3 die nog in dienst zijn?) zien passeren.
Vorig jaar werden er voor enkele treinen DMS-pakwagens ingezet tussen begin juli en midden augustus. Toen ik vorige zomen in Luxemburg heb ik 2 verschillende DMS'en (van de 3 die nog in dienst zijn?) zien passeren.
Re: I6-rijtuigen
Sinds 13/04 is de voorziene samenstelling van de Eurocity's gewijzigd: de I6A is vervangen door een I10A. Dus geen I6 eerste klasse meer in de voorziene samenstellingen op het Belgische net...
Re: I6-rijtuigen
Lang geleden heb ik deze topic geopend om te polsen naar de stand van zaken aangaande de I6'en. Ondertussen zijn de Eurocity-treinen er niet meer, bijgevolg vraag ik me af wat er ondertussen met de I6en is gebeurd. Bij de NMBS zegt men dat dit materiaal niet meer gebruikt wordt, behalve nog één enkele wagon in de Benelux. Klopt dit?
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: I6-rijtuigen
klopt, in de Benelux stam is er 1, deze heeft ook een fietsafdeling. weet niet hoeveel er nog in dienst zijn, grts, o
Re: I6-rijtuigen
Als ik me niet vergis, rijden er inmiddels (of binnenkort) 3 NMBS-stammen in de Benelux. Dat zou dus ook met een rijtuig met fietsafdeling in iedere stam moeten zijn.ostbahnhof schreef:klopt, in de Benelux stam is er 1, deze heeft ook een fietsafdeling. weet niet hoeveel er nog in dienst zijn, grts, o
Groetjes,
Rian
Re: I6-rijtuigen
Domme vraag, maar toch...na de I6, zijn er de I10-rijtuigen. Blijkbaar zijn er nooit I7, I8 en I9-rijtuigen geweest. Iemand een idee waarom deze nrs overgeslaan werden?
Re: I6-rijtuigen
Ik weet niet of het dé verklaring is, maar alle I-rijtuigen met klein nummer hadden steeds coupés en waren vaak zelfs ligrijtuigen, terwijl de I10 en latere I11 niet opgedeeld zijn en dus uit één groot compartiment bestaan. Misschien heeft men de I-nummers tussen 6 en 10 willen vrijlaten voor eventuele toekomstige generaties coupérijtuigen?
Re: I6-rijtuigen
Daar heb je wel een punt in. I3, I4, I5 waren ook allemaal met coupe's. I1 en I2 ontga mij hier wel. En vanaf I10, I11 is het een rijtuig met middengang.Steve schreef:Ik weet niet of het dé verklaring is, maar alle I-rijtuigen met klein nummer hadden steeds coupés en waren vaak zelfs ligrijtuigen, terwijl de I10 en latere I11 niet opgedeeld zijn en dus uit één groot compartiment bestaan. Misschien heeft men de I-nummers tussen 6 en 10 willen vrijlaten voor eventuele toekomstige generaties coupérijtuigen?
Re: I6-rijtuigen
Een schets van deze internationale rijtuigen.260689 schreef:Daar heb je wel een punt in. I3, I4, I5 waren ook allemaal met coupe's. I1 en I2 ontga mij hier wel. En vanaf I10, I11 is het een rijtuig met middengang.Steve schreef:Ik weet niet of het dé verklaring is, maar alle I-rijtuigen met klein nummer hadden steeds coupés en waren vaak zelfs ligrijtuigen, terwijl de I10 en latere I11 niet opgedeeld zijn en dus uit één groot compartiment bestaan. Misschien heeft men de I-nummers tussen 6 en 10 willen vrijlaten voor eventuele toekomstige generaties coupérijtuigen?
I1 en I2 met coupe's.

2. I2 - Internationaal verkeer
3. I3 - Ligrijtuig
4. R - Aanhangrijtuig voor motor’ treinen
5. L - Stoptreinen
6. K1 - Doorgaande treinen in binnenverkeer
7. K2 - Doorgaande treinen in binnenverkeer
8. K3 - Doorgaande treinen in binnenverkeer
9. M1 - Stoptreinen
10. M2 - Gemengd verkeer
11. M3 - Stoptreinen
bron: Rixke Rail’s Archives
Re: I6-rijtuigen
Dus wie weet krijgen we ooit nog eens nieuwe rijtuigen met coupés
Luidop dromen is niet verboden...

Laatst gewijzigd door Merijn op 08 sep 2016, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: I6-rijtuigen
Ik vrees dat het bij dromen zal blijven. In rijtuigen met coupés (zonder apostrof) zijn er immers minder zitplaatsen.Merijn schreef:Dus wie weet krijgen we ooit nog eens nieuwe rijtuigen met coupé'sLuidop dromen is niet verboden...
Groetjes,
Rian