Walcourt-Couvin en Lobbes-Erquelinnes worden wel in vraag gesteld hoor Maar buiten die 2 stukken is de bevolkingsdichtheid rond die steden vele malen hoger dan in de ardennen, dus lijkt het mij logisch dat er eerst in de Ardennen gekeken wordt.overweg13 schreef:Er zijn wel meer lege treinen te vinden, overdag. Wat mij verbaast, is dat de L-treinen rond Charleroi en Mons volledig buiten schot lijken te blijven, terwijl de lijnen 42 - 43 - 44 in vraag gesteld worden. Zeker voor de 44 is dat onbegrijpelijk, want de meeste treinen zijn daar behoorlijk gevuld. Dat geldt trouwens ook voor lijn 43. Lijn 42 is een ander paar mouwen, maar die schreeuwt gewoon om een uurbediening. Overigens, met 5 stations op Belgisch grondgebied voorbij Rivage, is het wel erg moeilijk om hier veel volk te verwachten. Je zou al 50 reizigers per station per trein moeten hebben om de I10'en vol te krijgen. Maar de reden waarom deze lijn onontbeerlijk is: ze zou de basis moeten vormen voor alle OV, dus ook de bussen in een erg ruim gebied. Daar wordt nu nauwelijks tot geen werk van gemaakt, terwijl je daar precies behoorlijk wat reizigers mee aan zou kunnen trekken.
(Hoewel het meest logisch uiteraard is dat men alles gewoon open houdt).