Erquilinnes - Frankrijk

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Eric0641 »

rijden op dit genoemde traject nog treinen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door AlexNL »

Het grensoverschrijdend reizigersverkeer is gestaakt per 10 september 2012. Of er bij Erquilinnes nog goederentreinen de grens over komen durf ik niet te zeggen.
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Eric0641 »

AlexNL schreef:Het grensoverschrijdend reizigersverkeer is gestaakt per 10 september 2012. Of er bij Erquilinnes nog goederentreinen de grens over komen durf ik niet te zeggen.
ik ben gisteren ernaartoe geweest, vrachtverkeer kan je ook wel uitsluiten, een en al vergaande glorie daar in Jeumont en Erquelinnes. vind het nog steeds raar want alles ligt er voor een trein overheen te laten, maar gebruiken ze het niet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Shrek »

Er passeren nog enkele goederentreinen per week in Erquelinnes normaal gezien. Maar die stoppen er niet. De bundels zullen dan allemaal opgebroken worden binnenkort.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door groentje »

Er rijdt inderdaad nog wel goederenverkeer daar de grens over, maar steeds met bicourante locs, dus is er geen nood meer aan rangeerbewegingen... Ik probeer eens uit te vinden hoeveel dat er zo ongeveer zijn...
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Tim »

Wordt dagelijks nog door meerdere goederentreinen gebruikt. Onder andere de graantrein naar Aalst gaat daar de grens over.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door groentje »

Dat verbaast me toch een beetje, ik zou gedacht hebben dat die bij Quévy de grens passeerden, dat lijkt korter, niet?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Dat verbaast me toch een beetje, ik zou gedacht hebben dat die bij Quévy de grens passeerden, dat lijkt korter, niet?
Quévy heeft een heel zwaar profiel, dat kan je niet zomaar met elke trein doen. Het is goedkoper een beetje rond te rijden dan voor het hele traject een tweede locomotief te voorzien.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door groentje »

Ik vermoedde al dat zoiets de reden was, maar goed ik ben niet zo goed thuis in goederenverkeer.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: RE: Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Davy »

Tim schreef:Wordt dagelijks nog door meerdere goederentreinen gebruikt. Onder andere de graantrein naar Aalst gaat daar de grens over.
Zijn er eventuele richttijden wanneer deze graantrein rijdt? Of eventueel ook andere cargo's die er rijden?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Erquilinnes - Frankrijk

Bericht door Asterix »

Er rijden daar zeker nog treinen! Blok 66 Erquelinnes is er ook nog gewoon en die mannen bedienen niet alleen de overweg daar maar ook een spooraansluiting net over de grens in Frankrijk.
Plaats reactie