ETCS in België
Re: ETCS in België.
Neen hoor, dat is een deel van de netverklaring en die is zo publiekelijk als maar kan zijnCatenist schreef:Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.

Maar ik zie ook dat hij bij mij met firefox niet wilt openen. Chrome en IE doen het wel.
Re: RE: Re: ETCS in België: effectief gebruik in goederenvervoer
Kleine update: CFL is bezig met de homologatie van reeks 3000 met ETCS. Zij zullen deze zomer de eersten zijn die op deze as met goederentreinen in ETCS rijden.Shrek schreef:Op dit moment nog geen enkele.IGBT-6000 schreef:Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert
Re: ETCS in België.
Ik vraag me af wanneer het station van Mechelen ETCS krijgt, het is een beetje raar nu heel de weg in ETCS te rijden en dan waar je uiteindelijk moet gaan afremmen voor rode seinen je net buiten ETCS valt.
Re: ETCS in België.
Niet beveiligd. Chrome kan er blijkbaar niet mee overweg maar de Acrobat Reader wel.Catenist schreef:Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
Bij Google Chrome moet je geduld hebben om het te laten inladen, daarna is het handig om het bestand op te slagen en dan te bekijken.rvdborgt schreef:Niet beveiligd. Chrome kan er blijkbaar niet mee overweg maar de Acrobat Reader wel.Catenist schreef:Is het een beveiligd document Shrek? Ik krijg enkel een leeg pdf document te zien.
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
Bij mij vlot gedownload met FirefoxShrek schreef: Maar ik zie ook dat hij bij mij met firefox niet wilt openen. Chrome en IE doen het wel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ETCS in België.
Daarvoor is het wachten tot de indienstname van spoor 11 en 12. De bedoeling was dat die er vorig jaar al lagen, maarja...Eimai schreef:Ik vraag me af wanneer het station van Mechelen ETCS krijgt, het is een beetje raar nu heel de weg in ETCS te rijden en dan waar je uiteindelijk moet gaan afremmen voor rode seinen je net buiten ETCS valt.
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: ETCS in België.
Wanneer zal de TBL2 op HSL2 door ETCS vervangen worden? Als de HLE18 ETCS heeft? Of is dat allemaal zo eenvoudig niet?
Re: ETCS in België.
De 18 heeft al ETCS, dus daar hangt het niet vanaftrainlovertje schreef:Wanneer zal de TBL2 op HSL2 door ETCS vervangen worden? Als de HLE18 ETCS heeft? Of is dat allemaal zo eenvoudig niet?

In december dit jaar zal ETCS op HSL2 geactiveerd worden, vanaf dan heeft de lijn zowel ETCS als TBL2. Vanaf het moment dat alle treinen ook effectief de ETCS gebruiken zal TBL2 dan gedesactiveerd worden, maar dat kan nog enkele jaren duren (I11 moet nog omgebouwd worden).
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: ETCS in België.
Ja, de I11 ben ik dan wel vergeten. Maar als de reeks 18 al ETCS heeft, wordt er dan al 200 km/h gereden tussen Brussel en Leuven? Met M6-rijtuigen kan dat niet, maar de Eupen - Oostende in de richting van Oostende zou dat in theorie dan toch wel al kunnen?Shrek schreef:De 18 heeft al ETCS, dus daar hangt het niet vanaftrainlovertje schreef:Wanneer zal de TBL2 op HSL2 door ETCS vervangen worden? Als de HLE18 ETCS heeft? Of is dat allemaal zo eenvoudig niet?![]()
In december dit jaar zal ETCS op HSL2 geactiveerd worden, vanaf dan heeft de lijn zowel ETCS als TBL2. Vanaf het moment dat alle treinen ook effectief de ETCS gebruiken zal TBL2 dan gedesactiveerd worden, maar dat kan nog enkele jaren duren (I11 moet nog omgebouwd worden).
Re: ETCS in België.
Yep, er kan dus effectief 200 gereden worden op de 36N met i11 en HLE18 op kop. Let wel, nog niet alle 18'en hebben al ETCS. Men is nog volop bezig aan de ombouw. Daarboven komt ook dat de dienstregeling nog is gebaseerd op 160km/h en dus ook niet alle TB's daadwerkelijk 200 rijden. Wel handig om wat retard eruit te rijden!trainlovertje schreef: Ja, de I11 ben ik dan wel vergeten. Maar als de reeks 18 al ETCS heeft, wordt er dan al 200 km/h gereden tussen Brussel en Leuven? Met M6-rijtuigen kan dat niet, maar de Eupen - Oostende in de richting van Oostende zou dat in theorie dan toch wel al kunnen?
Re: ETCS in België.
Om even terug te komen op het document uit de link van Shrek, het is ok, ik heb het kunnen openen na "doel opslaan als" en vervolgens openen via Acrobat Reader. Iedereen dank hier.
Groeten,
Catenist
Groeten,
Catenist
Re: ETCS in België.
Mijn indruk is, althans bij mijn vaste treinen (de 406 en 417, beide met 8 M6 en 2 18'en) dat de meeste machinisten 200 rijden op de 36N. Richting Leuven compenseert dat het trage binnenrijden op rood; richting Brussel kun je er een minuutje extra vertraging uitrijden.Horatio schreef:Yep, er kan dus effectief 200 gereden worden op de 36N met i11 en HLE18 op kop. Let wel, nog niet alle 18'en hebben al ETCS. Men is nog volop bezig aan de ombouw. Daarboven komt ook dat de dienstregeling nog is gebaseerd op 160km/h en dus ook niet alle TB's daadwerkelijk 200 rijden. Wel handig om wat retard eruit te rijden!trainlovertje schreef:Ja, de I11 ben ik dan wel vergeten. Maar als de reeks 18 al ETCS heeft, wordt er dan al 200 km/h gereden tussen Brussel en Leuven? Met M6-rijtuigen kan dat niet, maar de Eupen - Oostende in de richting van Oostende zou dat in theorie dan toch wel al kunnen?
Groetjes,
Rian
Re: ETCS in België.
Normaal (zover ik begrepen heb) zijn de HLE18 met ETCS enkel in gebruik op de reeks 500 en dus op de IC treinen Oostende Eupen. Tenzij daar recent verandering is in gekomen. Ik vraag het morgen eens na als ik er aan denk (bij collega's die deze treinen doen)