Vandaar dat ik er op 2G binnengekomen ben héShrek schreef: In FBMZ is het zelfs technisch onmogelijk om met groen binnen te komen

Vandaar dat ik er op 2G binnengekomen ben héShrek schreef: In FBMZ is het zelfs technisch onmogelijk om met groen binnen te komen
Ik vermoed dat dat o.a. komt doordat ze nu nog binnenkomen op spoor 11 en nog niet alles is aangepast aan de snellere wissels (90 km/h als ik met niet vergis). Het doorgaande spoor naar Brussel is spoor 10 en daarop zou de snelheid weer 120 moeten zijn of worden.Beesty schreef:Is het daardoor dat de 500 reeks ook zo binnenkruipt in Gent-St-P, van de kust richting Brussel?
Hebben ze zo mooi geïnvesteerd in een fly-over die voorzien is voor 120km/u en bijna dagelijks moet die dan binnen slenteren..
Vroeger...was er bijlange zoveel elektronica niet, waren er papieren grafieken, relaisseinhuizen of andere technieken en toen reden de treinen ook.groentje schreef:Ik kan alleen maar denken dat de programmeurs van EBP, TMS en tutti quanti niet precies weten hoe een trein dient te reageren op welk seinbeeld, en ervan uitgaan dat als een trein toch moet stoppen, het niet veel uitmaakt of het uitritsein open staat...
Net omdat de kruising er zo belangrijk is, zal men wellicht de vertrekuren in de seinsturingen hebben geprogrammeerd. Daar komt het doorgaans altijd opnieuw op neer in dit topic. En het zal niet beter worden want de pc zal steeds meer overnemen.Eimai schreef:Overigens, een paar keer over lijn 54 gereden de laatste tijd, en Willebroek en Temse geven allebei twee geel op het inritsein, ondanks dat er geen enkele trein in de weg rijdt op het volgende stuk. Op een lijn waarbij de kruisingen op de minuut zijn afgemeten vind ik dat wel een beetje bizar. Dan zou je toch verwachten dat ze de treinen zo vlot mogelijk willen laten rijden.
De secties zijn te kort voor 80. Daarom is het nu 60 bij de inrit. Ik vind dat een verbetering, je kan vrij lang 60 rijden ipv twee keer op 2 gele te rijden.Eimai schreef:Ik weet niet hoe het exact zit met die trein, maar als ik door Gent rij is het slechts héél uitzonderlijk dat het inritsein op groen staat. Nu maakt het voor de treinen die ik doe niet echt uit aangezien het ofwel op de oude perrons is, ofwel de wissels doorlopen moeten worden die nog 40 km/u zijn. Ik hoop dat eens Gent-Sint-Pieters klaar is en alle wissels 90 km/u geworden zijn dat inritsein wel eens kan groen gezet worden of anders is het de investering ook niet waard. Kan er me iemand trouwens uitleggen waarom het stuk van Ledeberg naar Gent-St-P 60 km/u geworden is i.p.v. de vroegere 80 toen de extra seinen halfweg gezet zijn?
Overigens, een paar keer over lijn 54 gereden de laatste tijd, en Willebroek en Temse geven allebei twee geel op het inritsein, ondanks dat er geen enkele trein in de weg rijdt op het volgende stuk. Op een lijn waarbij de kruisingen op de minuut zijn afgemeten vind ik dat wel een beetje bizar. Dan zou je toch verwachten dat ze de treinen zo vlot mogelijk willen laten rijden.
Een ijzersterk punt.Tim schreef: Deze morgen nog 50 min vertraging gemaakt door de schuld van Infrabel. Hoog tijd dat de goederenoperatoren ook eens met sancties dreigen bij het niet respecteren van de dienstregeling!
Spoor 11 komende van de kust kan maar bereden worden aan max 40 km/h. Ongeacht of het sein op het einde van het perron open staat of niet. Dit ten gevolge van de werken. Spoor 12 kan aan 90 km/h bereden worden maar daarvoor moet het sein op het einde van het perron open staan. Anders is het kruipen aan 30 km/h... Ben de laatste tijd al meermaals met een groen seinbeeld spoor 12 binnen gekomen dus ik hoop dat de jaren van verstand bij Infrabel eindelijk zijn aangebroken.rvdborgt schreef:Ik vermoed dat dat o.a. komt doordat ze nu nog binnenkomen op spoor 11 en nog niet alles is aangepast aan de snellere wissels (90 km/h als ik met niet vergis). Het doorgaande spoor naar Brussel is spoor 10 en daarop zou de snelheid weer 120 moeten zijn of worden.Beesty schreef:Is het daardoor dat de 500 reeks ook zo binnenkruipt in Gent-St-P, van de kust richting Brussel?
Hebben ze zo mooi geïnvesteerd in een fly-over die voorzien is voor 120km/u en bijna dagelijks moet die dan binnen slenteren..
Richting Brugge kom je op spoor 12 soms nog wel op normale snelheid binnen.
Groetjes,
Rian