jens123 schreef:In 1 van de stammen die op de Benelux rijdt, zit er tegenwoordig een I6a rijtuig.
Ik heb de indruk dat de I6/I10 stammen sinds hun laatste terugkeer in de Beneluxdienst 'consequenter' worden samengesteld. Vroeger kon je van alles tegenkomen (zeer vaak gedeklasseerde rijtuigen eerste klasse), nu lijkt het - op een uitzondering na, zoals degene in je post- altijd I6b (met fietsafdeling) - 5 I10b - 1 I10A. (Of zie ik toevallig altijd dezelfde stam passeren? )
Even een vraagje over de huidige samenstellingen. De laatste tijd zie ik vaak de samenstelling I6B - 5 x I10B - I10A. Is er toevallig ook nog één (of meerdere) stam met een I6A? Zo ja, toevallig bekend welk stamnummer dit is, dan kan ik via OV Tijden checken of ik de goede stam heb .
Van een vriend beweerde vandaag dat stam met het nummer "4793" in de open data, met I6A zou rijden. Heb dit niet zelf gezien, dus garantie kan ik je niet geven . Maar, het zou wel kunnen kloppen. Ik heb op 28 januari ook een I6A op de foto gezet en dat blijkt volgens de data ook de 4793 te zijn.
En uiteraard flink opgeblazen door de grote bakkesen van de rode vakbond, die zich plots het lot van de reizigers aantrekken. Ze zouden dat beter in andere, veel vaker voorkomende, omstandigheden doen.
Had gisteren de combo m6+i6, in het i6 gedeelte reed een ouder i6b rijtuig mee, klapstoeltjes, zwarte hoofdsteunen en bordjes waar de resto zou zijn. wie weet meer van dit type?