L36 Ontsporing reizigerstrein
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Even een recap.
De trein vertrok vanuit spoor 6, ben ik correct, en is uiteindelijk in de wisselstraat aan de uitrit van de goederenbundel ontspoort.
Er zou een eindezonesein (gele driehoek met groene rand) met een 9 staan tss de twee wisselstraten. Dan zou dit inderdaad beter een verlicht snelheidssein zijn afhankelijk van de stand van de wissels.
Heb er het plannetje van sporenplan.nl bijgehaald Zoals reeds aangehaald is het alternatief op tegenspoor met 90km wissel naar normaalspoor.
De trein vertrok vanuit spoor 6, ben ik correct, en is uiteindelijk in de wisselstraat aan de uitrit van de goederenbundel ontspoort.
Er zou een eindezonesein (gele driehoek met groene rand) met een 9 staan tss de twee wisselstraten. Dan zou dit inderdaad beter een verlicht snelheidssein zijn afhankelijk van de stand van de wissels.
Heb er het plannetje van sporenplan.nl bijgehaald Zoals reeds aangehaald is het alternatief op tegenspoor met 90km wissel naar normaalspoor.
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Pas op, dit plannetje is absoluut niet meer actueel. Er is daar een hoop veranderd aan de inrit kant Brussel.
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Inderdaad er staan al wissels te veel op. Die doorgaande verbinding vanuit de bundel rechts net voor het perron bestaat niet meer volledig.
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Oké, maar beide reiswegen die getoond worden zijn wel nog bestaande. Voornamelijk voor het alternatief om een wisselstraat verder naar normaalspoor te gaan aan 90km/h kan dit plannetje wel de situatie verduidelijken voor mensen die de plaats niet zo goed kennen.Shrek schreef:Pas op, dit plannetje is absoluut niet meer actueel. Er is daar een hoop veranderd aan de inrit kant Brussel.
L36 Ontsporing reizigerstrein
Was spoor 7 met groen geel (hk.9) naar groen met keper en een 4 (ezh.9) richting dyf.9
Die doorsteek naar de bundel f bestaat niet meer
Het gaat over y Wilsele niet de bundel m
Wissel 09ah/bh
Die doorsteek naar de bundel f bestaat niet meer
Het gaat over y Wilsele niet de bundel m
Wissel 09ah/bh
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.
Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Een aantal vragen :Patrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.
Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Grond : TBL1+ : Actief? ETCS1: Actief?
Treinstel : Break: TBL1+: Actief? ( Naast Croco Memor) ( op Break geen ETCS neem ik aan )
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
ETCS was actief op trein noch infra. TBL1+ doet er niet toe want dat voorkomt zulke situaties niet.IGBT-6000 schreef:Een aantal vragen :Patrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.
Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Grond : TBL1+ : Actief? ETCS1: Actief?
Treinstel : Break: TBL1+: Actief? ( Naast Croco Memor) ( op Break geen ETCS neem ik aan )
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Waarom niet? Lijnen 36, 36N en 53 zouden toch ETCS moeten hebben, en Leuven is een knooppunt met ook nog lijnen 139 en 2 onder ECTS. Dan zou je toch verwachten dat de ECTS toch op zijn minst op de infra actief is...Shrek schreef: ETCS was actief op trein noch infra. TBL1+ doet er niet toe want dat voorkomt zulke situaties niet.
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Lijn 2 heeft nog geen ETCS, dat komt samen met de rest van Leuven pas eind dit jaar in dienst. Die andere aparte lijnen zijn inderdaad al voorzien van ETCS, het knooppunt zelf nog niet.BlackEagle schreef:Waarom niet? Lijnen 36, 36N en 53 zouden toch ETCS moeten hebben, en Leuven is een knooppunt met ook nog lijnen 139 en 2 onder ECTS. Dan zou je toch verwachten dat de ECTS toch op zijn minst op de infra actief is...Shrek schreef: ETCS was actief op trein noch infra. TBL1+ doet er niet toe want dat voorkomt zulke situaties niet.
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Idd iets gemist yep... es kijken naar website mobilit.belgium.be en doorklikken naar spoorvervoer en ongevallen... daar staan alle onderzoeksverslagen onlinePatrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.
Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Was mij bekend. Ik sprak alleen over 'het parket' dat het stafrechtelijk onderzoek voerde/voert. In het topic over de treinramp in Buizingen staat nu een update met de laatste stand van zaken. Met dank aan de correspondent2012 schreef:Idd iets gemist yep... es kijken naar website mobilit.belgium.be en doorklikken naar spoorvervoer en ongevallen... daar staan alle onderzoeksverslagen onlinePatrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.
Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Zonet bijna dezelfde reisweg genomen maar nu is de trein op tegenspoor blijven rijden tot aan de wissels verderop, die die aan 90 km per uur kunnen worden genomen. Aanpassing in het beleid?
Re: L36 Ontsporing reizigerstrein
Daar werd vroeger ook al tussen geschipperd hoor, soms de ene wissel soms de andere.Asterix schreef:Zonet bijna dezelfde reisweg genomen maar nu is de trein op tegenspoor blijven rijden tot aan de wissels verderop, die die aan 90 km per uur kunnen worden genomen. Aanpassing in het beleid?