L36 Ontsporing reizigerstrein

Alles over reizigerstreinen in België.
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Knipex »

Even een recap.
De trein vertrok vanuit spoor 6, ben ik correct, en is uiteindelijk in de wisselstraat aan de uitrit van de goederenbundel ontspoort.
Er zou een eindezonesein (gele driehoek met groene rand) met een 9 staan tss de twee wisselstraten. Dan zou dit inderdaad beter een verlicht snelheidssein zijn afhankelijk van de stand van de wissels.

Heb er het plannetje van sporenplan.nl bijgehaald
Leuven2.gif
Leuven2.gif (40.9 KiB) 10478 keer bekeken
Zoals reeds aangehaald is het alternatief op tegenspoor met 90km wissel naar normaalspoor.
Leuven3.gif
Leuven3.gif (40.88 KiB) 10478 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Shrek »

Pas op, dit plannetje is absoluut niet meer actueel. Er is daar een hoop veranderd aan de inrit kant Brussel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Steven »

Inderdaad er staan al wissels te veel op. Die doorgaande verbinding vanuit de bundel rechts net voor het perron bestaat niet meer volledig.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Horatio »

Shrek schreef:Pas op, dit plannetje is absoluut niet meer actueel. Er is daar een hoop veranderd aan de inrit kant Brussel.
Oké, maar beide reiswegen die getoond worden zijn wel nog bestaande. Voornamelijk voor het alternatief om een wisselstraat verder naar normaalspoor te gaan aan 90km/h kan dit plannetje wel de situatie verduidelijken voor mensen die de plaats niet zo goed kennen.
stabilo
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2016, 19:40

L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door stabilo »

Was spoor 7 met groen geel (hk.9) naar groen met keper en een 4 (ezh.9) richting dyf.9

Die doorsteek naar de bundel f bestaat niet meer

Het gaat over y Wilsele niet de bundel m
Wissel 09ah/bh
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Patrick »

Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.

Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Stijn82 »

Een treinbestuurder die het kan navertellen doet al veel.
IGBT-6000
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2015, 10:03

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door IGBT-6000 »

Patrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.

Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Een aantal vragen :
Grond : TBL1+ : Actief? ETCS1: Actief?
Treinstel : Break: TBL1+: Actief? ( Naast Croco Memor) ( op Break geen ETCS neem ik aan )
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Shrek »

IGBT-6000 schreef:
Patrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.

Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Een aantal vragen :
Grond : TBL1+ : Actief? ETCS1: Actief?
Treinstel : Break: TBL1+: Actief? ( Naast Croco Memor) ( op Break geen ETCS neem ik aan )
ETCS was actief op trein noch infra. TBL1+ doet er niet toe want dat voorkomt zulke situaties niet.
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door BlackEagle »

Shrek schreef: ETCS was actief op trein noch infra. TBL1+ doet er niet toe want dat voorkomt zulke situaties niet.
Waarom niet? Lijnen 36, 36N en 53 zouden toch ETCS moeten hebben, en Leuven is een knooppunt met ook nog lijnen 139 en 2 onder ECTS. Dan zou je toch verwachten dat de ECTS toch op zijn minst op de infra actief is...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Shrek »

BlackEagle schreef:
Shrek schreef: ETCS was actief op trein noch infra. TBL1+ doet er niet toe want dat voorkomt zulke situaties niet.
Waarom niet? Lijnen 36, 36N en 53 zouden toch ETCS moeten hebben, en Leuven is een knooppunt met ook nog lijnen 139 en 2 onder ECTS. Dan zou je toch verwachten dat de ECTS toch op zijn minst op de infra actief is...
Lijn 2 heeft nog geen ETCS, dat komt samen met de rest van Leuven pas eind dit jaar in dienst. Die andere aparte lijnen zijn inderdaad al voorzien van ETCS, het knooppunt zelf nog niet.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door 2012 »

Patrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.

Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Idd iets gemist yep... es kijken naar website mobilit.belgium.be en doorklikken naar spoorvervoer en ongevallen... daar staan alle onderzoeksverslagen online
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Patrick »

2012 schreef:
Patrick schreef:Oorzaak ongeval is bekend, schrijft o.a. De Standaard: overdreven snelheid.

Toch wel vreemd dat amper enkele weken na het ongeval het parket al tot een conclusie komt.
Terwijl "we" nog altijd wachten op het standpunt van het parket i.v.m. de treinramp in Buizingen (15 februari 2010).
Of heb ik iets gemist?
Idd iets gemist yep... es kijken naar website mobilit.belgium.be en doorklikken naar spoorvervoer en ongevallen... daar staan alle onderzoeksverslagen online
Was mij bekend. Ik sprak alleen over 'het parket' dat het stafrechtelijk onderzoek voerde/voert. In het topic over de treinramp in Buizingen staat nu een update met de laatste stand van zaken. Met dank aan de correspondent :D
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Asterix »

Zonet bijna dezelfde reisweg genomen maar nu is de trein op tegenspoor blijven rijden tot aan de wissels verderop, die die aan 90 km per uur kunnen worden genomen. Aanpassing in het beleid?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L36 Ontsporing reizigerstrein

Bericht door Shrek »

Asterix schreef:Zonet bijna dezelfde reisweg genomen maar nu is de trein op tegenspoor blijven rijden tot aan de wissels verderop, die die aan 90 km per uur kunnen worden genomen. Aanpassing in het beleid?
Daar werd vroeger ook al tussen geschipperd hoor, soms de ene wissel soms de andere.
Plaats reactie