Welcome at work

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
bamike30

Welcome at work

Bericht door bamike30 »

Goeieavond,

Op 20 maart heb ik een welcome at work dag als stagedoende treinbestuurder in Brussel. Maar ik vroeg mij af als dat ook telde als een werkdag of pas wanneer de opleiding start ? En stel als het toch als een werkdag is wordt de resterende dagen dan gestort op het volgende maand of wordt dat toegevoegd met het volgende maand ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Welcome at work

Bericht door Steven »

20 maart is dan uw eerste dag bij de N.M.B.S. dan is dat gewoon een werkdag, net zoals de dagen die volgen. Als treinbestuurder ben je statutair. Je hebt dus een maandloon. Aangezien je op 20 maart start zal het voor die maand natuurlijk geen vol loon zijn, je zal dan ongeveer 1/3 krijgen. Afhankelijk of de diensten HR die belast zijn met de uitbetalingen nog alles in orde krijgen (kleine kans) zal je die maand al loon hebben, in het andere geval krijg je alles gewoon eind april. Op die welkomdag zal je alles in orde zetten op administratief vlak, uitbetalen loon (rekeningnummer doorgeven), ziekenfond (KGV genaamd), juiste informatie in verband met uw persoonlijke gegevens ...
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Welcome at work

Bericht door traxie »

Ik kreeg toen een voorschot op het loon van de maand dat ik begon op het einde van die maand. De uiteindelijke afrekening vond plaats de maand daarna.
druide

Re: Welcome at work

Bericht door druide »

goed om te weten want ik ben er ook bij op 20 Maart :)
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Welcome at work

Bericht door LS Models »

En ik zit hier nog steeds te wachten op mijn resultaten....
In het geval dat ik geslaagd ben zou ik de 20ste er normaal ook moeten zijn, maar ik weet nog niets. Mailtje gestuurd en zelfs daar nog geen antwoord op. Normaal moest ik eind februari mijn resultaten weten maar op heden is dat nog niet het geval. :?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Welcome at work

Bericht door Eimai »

Je kan ze dan best zo snel mogelijk eens opbellen.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Welcome at work

Bericht door LS Models »

Eimai schreef:Je kan ze dan best zo snel mogelijk eens opbellen.
Wel, dat was ik morgen van plan. En juist dan ga je zien nadat ik heb gebeld, die brief ineens in mijn brievenbus zit!
Maar het is toch beetje vreemd.
De 9ste februari heb ik mijn testen gedaan dus...
bamike30

Re: Welcome at work

Bericht door bamike30 »

Druide: aha leuk om te weten :D tot dan :wink:

Bij mij wist ik de resultaten de volgende dag al maar ik moest wel bellen en het brief kwam 1 week later. Ps ik had de medische en psychotechnische testen opn6 februari gehad.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Welcome at work

Bericht door LS Models »

bamike30 schreef:
Bij mij wist ik de resultaten de volgende dag al maar ik moest wel bellen en het brief kwam 1 week later. Ps ik had de medische en psychotechnische testen opn6 februari gehad.
Vandaag heb ik gebeld. Blijkbaar hebben ze pas gisteren mijn dossier afgesloten...
Weet iemand of een zeer lichte vorm van Asperger (ASS) parten zou kunnen spelen? Voor mij speelt dat in mijn voordeel want ik ben meer gefocust, let veel op details en lang alleen zijn is geen probleem.
Het enige andere zou ofwel mijn medicatie of een beetje gebrek aan dieptezicht me de das kunnen omdoen.

Hoe dan ook. Ik zal niet aanwezig zijn de 20ste want blijkbaar zal ik maar vanaf volgende maandag mijn resultaten mogen verwachten...

Bamike30, zit je in TCT Antwerpen of?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Welcome at work

Bericht door groentje »

Voor treinbegeleider kan ik me enigszins voorstellen dat ze wat lastig doen, je moet immers behoorlijk flexibel zijn om én de regels te respecteren, én de juiste commerciële feeling te hebben.
Voor andere functies kan ik me net bepaalde voorbeelden inbeelden. Niet dat je enkel daarom je droom om wat dan ook te worden moet opbergen, maar het kan een rol spelen.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Welcome at work

Bericht door LS Models »

groentje schreef:Voor treinbegeleider kan ik me enigszins voorstellen dat ze wat lastig doen, je moet immers behoorlijk flexibel zijn om én de regels te respecteren, én de juiste commerciële feeling te hebben.
Voor andere functies kan ik me net(niet?) bepaalde voorbeelden inbeelden. Niet dat je enkel daarom je droom om wat dan ook te worden moet opbergen, maar het kan een rol spelen.
Het is voor treinbestuurder. Ondanks mijn ASS ben ik wel zeer flexibel. Maar dat is pas de laatste jaren zo. Ik ben er eigenlijk ver uitgegroeid als je het zo kan stellen.
Regels respecteren vind ik normaal. Het is tenslotte een grote verantwoordelijkheid dat je draagt naar veiligheid en stiptheid toe. Daarbij ook de reputatie van de NMBS.
Plaats reactie