BENELUX
Re: BENELUX
http://www.treinreiziger.nl/ns-koopt-tw ... ng-belgie/
NS koopt twee extra treinen van het type ICNG bij Alstom welke ook in die ook in België kunnen gaan rijden. Later zou mogelijk een vervolg order volgen ter vervanging van de huidige Benelux vloot tegen 2025.
NS koopt twee extra treinen van het type ICNG bij Alstom welke ook in die ook in België kunnen gaan rijden. Later zou mogelijk een vervolg order volgen ter vervanging van de huidige Benelux vloot tegen 2025.
Re: BENELUX
Gespot bij de buren:
Toelating voor SW9 is al rond momemteel zijn de Belgische machinisten met de opleiding HSL-zuid bezig en aan et mee rijden op de HSL
Re: BENELUX
Ook op het Belgische net?AlexNL schreef:Gespot bij de buren:Toelating voor SW9 is al rond momemteel zijn de Belgische machinisten met de opleiding HSL-zuid bezig en aan et mee rijden op de HSL
Re: BENELUX
Al mag de toelating er zijn nu moet men de locs nog aanpassen. De opleidingen voor de hsl zuid zijn volop bezig.
Re: BENELUX
Is het software aanpassen of zijn er bijkomende hardware , instrumenten, sensoren, antennes ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
Re: BENELUX
Is dat iets wat specifiek gemaakt is voor de NS-rijtuigen, of zou het bijvoorbeeld ook met I11 kunnen werken?
Re: BENELUX
De huidige bediening werkt al zeker niet samen met i10 en i6, die blijft zitten trouwens. Men voegt dus gewoon extra knoppen toe om het lossen selectief te kunnen maken. Dan kan je kiezen tussen lossen aan de linkse of rechtse kant. De i11 is veel jonger en misschien werkt het daar wel mee maar durf me er verder ook niet over uit te spreken.
Re: BENELUX
Als ik het goed begrijp, moet bij gesleept materieel de TB ook nog de deuren lossen? Ik dacht enkel de boordchef via zijn sleutel?
Re: BENELUX
En dan kunnen de deuren ook niet meer door de reiziger worden geopend aan lage snelheid?Steven schreef:Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.
Re: BENELUX
En in België dan waar we met één deur open moeten vertrekken?Steven schreef:Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
Re: BENELUX
Dat zal niet lukken, de nieuwe software op Traxx verhinderd dat je kan rijden als er een deur open staat.Eimai schreef:En in België dan waar we met één deur open moeten vertrekken?Steven schreef:Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
Re: BENELUX
Dat is nu ook nietigelijk, de treinbestuurder lost op de Traxx nu ook al de deuren, maar dit is niet selectief en wil dus zeggen dat zowel links als rechts de deuren zijn vrijgegeven.Asterix schreef:En dan kunnen de deuren ook niet meer door de reiziger worden geopend aan lage snelheid?Steven schreef:Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.