Haramain High Speed rail
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Enkele sfeerbeelden zonder lastige tussenwringende slordige hoofdletters.
Juist die gaan dit niet meer lezen.........
Vorige week testen aan 320 km/h
Juist die gaan dit niet meer lezen.........
Vorige week testen aan 320 km/h
Re: Haramain High Speed rail
Wauw, ziet er mooi uit.
k zie wel dat alles buiten zeer stoffig is. Zijn voor al dit stof speciale maatregelen genomen in de Infra of de treinen?
k zie wel dat alles buiten zeer stoffig is. Zijn voor al dit stof speciale maatregelen genomen in de Infra of de treinen?
Re: Haramain High Speed rail
Rudi, als je de kans hebt zet je dan eens in het rijtuig net voor de lok achteraan.
Ik vond dat die enorm begonnen te "veteren" ergens tussen 250-270kmh, maar zij gingen wel door tot 299kmh
Ik vond dat die enorm begonnen te "veteren" ergens tussen 250-270kmh, maar zij gingen wel door tot 299kmh
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Haramain High Speed rail
Stoffig: tsja, aan stof geen gebrek zeker in de "Rub al Khali" oftewel "de zandige hoek" als ik dat goed onthouden heb? Veel zal daar niet aan te doen zijn, tenzij regelmatig sproeien/wassen. En stevige filters in de airco.
Mooie foto's, welbedankt! (en ook voor de taalzorg, natuurlijk)
Mij valt het op dat er 99% mannen staan afgebeeld... maar dat wisten we al, natuurlijk. Minder vanzelfsprekend dat de meeste mannen toch op zijn Westers gekleed zijn. Maar dat is misschien omwille van de gebeurtenis.
En zie ik nu goed dat er aan de ene kant van het gangpad enkele stoelen staan, allemaal in dezelfde richting, maar aan de andere kant groepjes van telkens twee-aan-twee? Beetje vreemd, toch? Is er een prijsverschil?
Mooie foto's, welbedankt! (en ook voor de taalzorg, natuurlijk)
Mij valt het op dat er 99% mannen staan afgebeeld... maar dat wisten we al, natuurlijk. Minder vanzelfsprekend dat de meeste mannen toch op zijn Westers gekleed zijn. Maar dat is misschien omwille van de gebeurtenis.
En zie ik nu goed dat er aan de ene kant van het gangpad enkele stoelen staan, allemaal in dezelfde richting, maar aan de andere kant groepjes van telkens twee-aan-twee? Beetje vreemd, toch? Is er een prijsverschil?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Zal het volgende maar doen. Maar eerst een beetje conge na de ramadan, die wel een beetje een aanpassing vraagt. Is even wennen.dentheo schreef:Rudi, als je de kans hebt zet je dan eens in het rijtuig net voor de lok achteraan.
Ik vond dat die enorm begonnen te "veteren" ergens tussen 250-270kmh, maar zij gingen wel door tot 299kmh
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Twee types namelijk TOURIST Class en Business class. De TOURIST class 2 X 2 naast elkaar ,in het midden van het rijtuig een 2X2 naar elkaar gericht.jan_olieslagers schreef:Stoffig: tsja, aan stof geen gebrek zeker in de "Rub al Khali" oftewel "de zandige hoek" als ik dat goed onthouden heb? Veel zal daar niet aan te doen zijn, tenzij regelmatig sproeien/wassen. En stevige filters in de airco.
Mooie foto's, welbedankt! (en ook voor de taalzorg, natuurlijk)
Mij valt het op dat er 99% mannen staan afgebeeld... maar dat wisten we al, natuurlijk. Minder vanzelfsprekend dat de meeste mannen toch op zijn Westers gekleed zijn. Maar dat is misschien omwille van de gebeurtenis.
En zie ik nu goed dat er aan de ene kant van het gangpad enkele stoelen staan, allemaal in dezelfde richting, maar aan de andere kant groepjes van telkens twee-aan-twee? Beetje vreemd, toch? Is er een prijsverschil?
Business 1 zit en 2 zit en terug in het midden een salon van 4 , en 2 naar elkaar gerichte plaatsen, alles samen 714 plaatsen. Met prijs verschillen zoals in Europa volgens periode enz. Om de 5 min een vertrek vanuit Mekka naar de luchthaven van Jeddah via stop in Jeddah.35 stellen in totaal en 30 die permanent in dienst moeten zijn. 1 Rijtuig met BAR/Restauratie in de Business .
Kledij en vrouwen , vele mannen lopen " westers gekleed" , natuurlijk net altijd in maatpak. Dan heb je ook veel mannen die de THobe en Foqia dragen, en de vrouwen natuulijk gesluierd. Hier in Jeddah mag je een short en polo dragen, zitten aan de zee. Ryad is strenger
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
done
Laatst gewijzigd door nighttrain op 21 jun 2017, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Inderdaad ook op gebied van luchtvochtigheid enz meer details volgenShrek schreef:Wauw, ziet er mooi uit.
k zie wel dat alles buiten zeer stoffig is. Zijn voor al dit stof speciale maatregelen genomen in de Infra of de treinen?
Re: Haramain High Speed rail
Het romantische plaatje van bedoeïenen die door de woestijn trekken zal waarschijnlijk niet veel meer van overschieten, maar toch vraag ik het even: hoe zit dat met mensen en beesten die ergens in het midden de sporen oversteken? Is daar iets van beveiliging? Alle 30km een onderdoorgang? Of een goede wasinstallatie…
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Er zijn over of onder steekplaatsen voorzien. De lijn Is nog niet over De gehele lengte beveiligt met d? Aanbesteding was onderschat..... En Ja er zijn nog kamelen en rondreizende stammen.kika schreef:Het romantische plaatje van bedoeïenen die door de woestijn trekken zal waarschijnlijk niet veel meer van overschieten, maar toch vraag ik het even: hoe zit dat met mensen en beesten die ergens in het midden de sporen oversteken? Is daar iets van beveiliging? Alle 30km een onderdoorgang? Of een goede wasinstallatie…
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Er zijn over of onder steekplaatsen voorzien. De lijn Is nog niet over De gehele lengte beveiligt met d? Aanbesteding was onderschat..... En Ja er zijn nog kamelen en rondreizende stammen.kika schreef:Het romantische plaatje van bedoeïenen die door de woestijn trekken zal waarschijnlijk niet veel meer van overschieten, maar toch vraag ik het even: hoe zit dat met mensen en beesten die ergens in het midden de sporen oversteken? Is daar iets van beveiliging? Alle 30km een onderdoorgang? Of een goede wasinstallatie…
Re: Haramain High Speed rail
Wat een toffe foto's, bedankt voor het delen!
Hoe zit het met beveiligingsmaatregelen op de stations? Kun je vanuit de stationshal zo de trein inlopen, of moet je eerst door een veiligheidscontrole zoals in Spanje gebruikelijk is?
Hoe zit het met beveiligingsmaatregelen op de stations? Kun je vanuit de stationshal zo de trein inlopen, of moet je eerst door een veiligheidscontrole zoals in Spanje gebruikelijk is?
Re: Haramain High Speed rail
Beveiligen met vraagtekens, interessant concept Er is denk ik een stukje van je zin weggevallen. Onderschatten bij zo'n gigantisch project, overkomt bijna iedereen geloof ik.nighttrain schreef:Er zijn over of onder steekplaatsen voorzien. De lijn Is nog niet over De gehele lengte beveiligt met d? Aanbesteding was onderschat..... En Ja er zijn nog kamelen en rondreizende stammen.
-
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Haramain High Speed rail
Het lijkt me dat eerder bedoeld werd dat "beveiligd" misschien met een d hoort - en dat is ook inderdaad zo. Het lijkt alsof ik indruk gemaakt heb :) met mijn eerdere gemopper, misschien zelfs meer dan bedoeld ... waarvoor dan excuus.Beveiligen met vraagtekens, interessant concept
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Als operations manager ben Ik dus naast de railways operations ook aangesteld om dit onderdeel te begeleiden. Dus je kan niet zomaar de vertrekhall of perrons binnen en op.Na de controle van de tickets via qr code/idetiteit via visum of Haj toelating ga je met de toegelaten bagage door de scan. De overtollige bagage wordt ook gescand en verzonden met onderaannemer naar bestemming. Je kan tickets bestellen via reisbureaus of terminals maar altijd verbonden met een paspoortnummer. Vervolgens naar vertrekhall en nadien naar het perron. Het gehele systeem Is gestuurd via GSM-R, houd rekening met vertragingen/annulaties enz. Mischien komen er iris scans of fingerprints.Dit laatste moet nog besproken worden met De autoriteiten. Voorlopig Is het wat moeilijk communiceren met de spanjaarden daar zij geen verschil hebben/maken tussen security and safety, dus spraakverwarring naar Engelse/arabische procedures. De gehele procedures Is ook van toepassing voor het personneel en de goederen voor de retail.AlexNL schreef:Wat een toffe foto's, bedankt voor het delen!
Hoe zit het met beveiligingsmaatregelen op de stations? Kun je vanuit de stationshal zo de trein inlopen, of moet je eerst door een veiligheidscontrole zoals in Spanje gebruikelijk is?