Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Is er iets veranderdt aan de wikend ritten van de nieuwe am 75 met de vakansie nu ?
Re: Renovatie AM75 ?
Gisteren (zondag) was het vertrek van 11u40 naar Binche te Antwerpen, de 843 gekoppeld met een klassiekje. Misschien is de omloop op zondag veranderd.
Re: Renovatie AM75 ?
Beste mensen, ik kom uit Nederland en heb niet zoveel verstand van de treinen in België.
Hopelijk kunnen jullie mij iets vertellen over de Varkensneus, ofwel AM75.
In de cabine van deze trein hoor je tijdens de gehele rit een hard ratelend / tikken geluid?! Heel eentonig en uniek bij deze trein volgens mij (hoor dit bijvoorbeeld niet bij NL treinen).
Wat is dit voor een geluid? Wie kan mij helpen met deze vraag?! Hartelijk dank en een vriendelijke groet uit Holland.
Hopelijk kunnen jullie mij iets vertellen over de Varkensneus, ofwel AM75.
In de cabine van deze trein hoor je tijdens de gehele rit een hard ratelend / tikken geluid?! Heel eentonig en uniek bij deze trein volgens mij (hoor dit bijvoorbeeld niet bij NL treinen).
Wat is dit voor een geluid? Wie kan mij helpen met deze vraag?! Hartelijk dank en een vriendelijke groet uit Holland.
Re: Renovatie AM75 ?
Dat is het getik van de analoge ritregistratie (en snelheidsmeter). Sommige breaks (MR80) hebben ook nog deze oude snelheidsmeters en registratietoestellen.
Re: Renovatie AM75 ?
Niet allemaal meer. De meeste hebben een nieuwe snelheidsmeter gekregen die digitaal opneemt.Steven schreef:Inderdaad ook bij klassiekjes is dit zo.
Re: Renovatie AM75 ?
De NMBS weet mij te melden dat in de tweede helft van juni vernieuwde varkensneus 833 gaat rijden dit is dan het derde stel.
Groetjes uit Nederland
Groetjes uit Nederland
Re: Renovatie AM75 ?
Zijn 843 en 801 nog altijd de enigen die met een nieuwe livrei rondrijden?
Er zullen er allicht wel enkele zijn die uit roulement genomen zijn om te worden "vernieuwd".
Overleeft het volledige complement van alle gebouwde stellen in de reeks 800, nooit geen verschrotingen voorgekomen?
Er zullen er allicht wel enkele zijn die uit roulement genomen zijn om te worden "vernieuwd".
Overleeft het volledige complement van alle gebouwde stellen in de reeks 800, nooit geen verschrotingen voorgekomen?
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb gisteren 11/07 rond 13:20 in Mechelen station op spoor 5 een overbrenging van een gerenoveerde MS75 gezien in de richting van Muizen. Het ging allemaal veel te snel, maar zowel vooraan als achteraan was een lok gekoppeld, en ik vermoed dat beide stuurposten dus tegenover elkaar stonden.
De livrei was al zoals op andere gerenoveerde, interieur niet kunnen bekijken..
Weet iemand welke nr dit was? 833 volgens de berichten hier?
De livrei was al zoals op andere gerenoveerde, interieur niet kunnen bekijken..
Weet iemand welke nr dit was? 833 volgens de berichten hier?
Re: Renovatie AM75 ?
833 heeft al testritten gedaan en zou al moeten rondrijden (al heb ik daar geen bevestiging van, en sowieso veel kans dat die terug de werkplaats in moest voor aanpassingen), dus het stel dat je hebt gezien moet een ander stel zijn.
Re: Renovatie AM75 ?
De 843 ziet er inmiddels zo uit:
[/img]
Misschien val ik in herhaling, maar voor 800 000 €/rijtuig vind ik dit echt pure verspilling. Het comfort en toegankelijkheid zijn nog steeds zoals in 1975, al moet een rolstoeler nu niet meer in de hal blijven staan en kan hij plaatsnemen in een afdeling met klapstoelen en naar het toilet gaan.
Als dan ook nog eens de follow-up van graffiti achterwege blijft, is de hele operatie gewoon dure bezigheidstherapie voor de werkplaatsen.
[/img]
Misschien val ik in herhaling, maar voor 800 000 €/rijtuig vind ik dit echt pure verspilling. Het comfort en toegankelijkheid zijn nog steeds zoals in 1975, al moet een rolstoeler nu niet meer in de hal blijven staan en kan hij plaatsnemen in een afdeling met klapstoelen en naar het toilet gaan.
Als dan ook nog eens de follow-up van graffiti achterwege blijft, is de hele operatie gewoon dure bezigheidstherapie voor de werkplaatsen.
Re: Renovatie AM75 ?
Het posten van grafittifoto's draagt bovendien bij aan het verschijnen van nog meer grafitti. Op alle fora lezen vandalen mee om foto's van hun werk te zien. Liefst verwijderen dus.Tram44 schreef:Als dan ook nog eens de follow-up van graffiti achterwege blijft, is de hele operatie gewoon dure bezigheidstherapie voor de werkplaatsen.
Groetjes,
Rian