Binnenkomen op rood
Re: Binnenkomen op rood
groen geel verticaal is afremmen naar max 70 km/u aan de voet van het volgend groot sein, wat betreft reizigerstreinen met een normale toegelaten snelheid (om het effe heel kort door de bocht uit te leggen).
Re: Binnenkomen op rood
Dat heb ik zo nog nooit meegemaakt. Mijn collega zou hierdoor iedere dag haar aansluiting missen.brouckie schreef:Simpel, vanaf het eerste verwittigingssein net na de vertakking Herent rij ik 30km/h en dit tot ik aan het perron sta. Safety first! Je rijdt namelijk naar een rood sein. Als het vooruit moet gaan moeten ze het sein maar open zetten...
Zoals reeds gezegd, dit spelletje duurt al 7 jaar. Tijd genoeg om de programmatie aan te passen. Een automatische sturing thv de vertakking Herent zoals bij het HST verkeer zou al een enorme verbetering zijn.
De meeste machinisten remmen in dit geval pas echt af op de brug over de vaart en bij de Stella is dan de 30 km/h bereikt.
Ik snap wel dat het nu slecht is geregeld (daarom begon ik dit draadje) maar ik vind het ook geen goed idee om de reizigers daarom zoveel mogelijk te benadelen.
Groetjes,
Rian
Re: Binnenkomen op rood
Houd je hart dan maar vast want men gaat het komende halfjaar opnieuw een reeks seinhuizen gaan uitrusten met ARS-sturing, waaronder Antwerpen-Berchem.brouckie schreef:Voor wat het waard is. De eerste testen in Leuven met een automatisch systeem dateren van juni 2010. Schrijnend te moeten merken dat 7 jaar (!) later nog steeds seinen nodeloos lang gesloten blijven. Zegt veel over de capaciteiten van de software ontwikkelaars bij Infrabel...
Met de nieuwste EBP-software zijn er zelfs reiswegen waar je de 2G moet overschrijden vooraleer er nog maar wordt begonnen met de volgende reiswegaanleg afwaarts van de rode. Andere voorbeelden zijn: het uitritsein dat pas openkomt als de AVG wordt gedraaid of een zeer korte sectie waarbij het verst gelegen sein groen komt maar de opwaartse rood blijft (visueel niet ideaal) etc. Dit zijn zaken die men er zou willen uithalen maar ik vind het vreemd dat dit bugs zouden zijn.
Re: Binnenkomen op rood
Complete onzin. Ik werk dagelijks met beiden en - uitzonderingen niet daar gelaten - zijn de jonge collega's doorgaans met een betere mentaliteit aan de slag: zij snappen het probleem, kunnen overweg met de techniek en zijn gemotiveerd. Bij oudere collega's leeft veel meer de overtuiging dat de computer het in hun plaats zal doen en 'Ach, wat is nu 2 minuten extra?' Ik erger mij steendood aan dat lyrische dat het vroeger met die oude knarren toch altijd zoveel beter was. Ja, ze hebben ervaring maar niet met computergestuurde seinhuizen en het arbeidsethos is ook niet meer wat het is geweest. Dan veel liever een jonge ploeg die er nog voor gaat. Maar nogmaals, in beide richtingen bestaan er uitzonderingen.Horatio schreef:Absoluut! Jammer genoeg zijn die blijkbaar zeldzaam aan het worden.dekooiker schreef:Dus: ervaren bedienaars zijn waarschijnlijk beter in optimaal benutten van de infrastructuur, beter dan ARS?
Re: Binnenkomen op rood
Enfin, een groot deel van de vertragingen wordt dus door de reglementering en de praktische uitvoering ervan veroorzaakt... Geen wonder dat de gerekte dienstregelingen nauwelijks volstaan om de stiptheid op een hoger peil te brengen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Binnenkomen op rood
Als je continu op geel moet rijden, dan werk je seinoverschrijdingen in de hand. Na een tijdje ontstaat er dan op veel plaatsen onbewust een instelling dat het volgende sein wel groen zal worden. Totdat dat een keer niet gebeurt.Asterix schreef:Met de nieuwste EBP-software zijn er zelfs reiswegen waar je de 2G moet overschrijden vooraleer er nog maar wordt begonnen met de volgende reiswegaanleg afwaarts van de rode. Andere voorbeelden zijn: het uitritsein dat pas openkomt als de AVG wordt gedraaid of een zeer korte sectie waarbij het verst gelegen sein groen komt maar de opwaartse rood blijft (visueel niet ideaal) etc. Dit zijn zaken die men er zou willen uithalen maar ik vind het vreemd dat dit bugs zouden zijn.
Groetjes,
Rian
Re: Binnenkomen op rood
Spijtig dat niet alle collega's dit toepassen. Probleem zou dan mss al verholpen zijn. Nu sukkelen we verder. Al 7 jaar lang... z-e-v-e-n jaar!rvdborgt schreef:Dat heb ik zo nog nooit meegemaakt. Mijn collega zou hierdoor iedere dag haar aansluiting missen.brouckie schreef:Simpel, vanaf het eerste verwittigingssein net na de vertakking Herent rij ik 30km/h en dit tot ik aan het perron sta. Safety first! Je rijdt namelijk naar een rood sein. Als het vooruit moet gaan moeten ze het sein maar open zetten...
Zoals reeds gezegd, dit spelletje duurt al 7 jaar. Tijd genoeg om de programmatie aan te passen. Een automatische sturing thv de vertakking Herent zoals bij het HST verkeer zou al een enorme verbetering zijn.
De meeste machinisten remmen in dit geval pas echt af op de brug over de vaart en bij de Stella is dan de 30 km/h bereikt.
Ik snap wel dat het nu slecht is geregeld (daarom begon ik dit draadje) maar ik vind het ook geen goed idee om de reizigers daarom zoveel mogelijk te benadelen.
Groetjes,
Rian
Ben blij dat je die maximum ervoor hebt geplaatst.Steven schreef:groen geel verticaal is afremmen naar max 70 km/u aan de voet van het volgend groot sein, wat betreft reizigerstreinen met een normale toegelaten snelheid (om het effe heel kort door de bocht uit te leggen).


Re: Binnenkomen op rood
hehe dat is waar maar na verticaal volgt niet altijd 2 gele dat weet jij ook, het kan evengoed groen geel horizontaal zijn.
Re: Binnenkomen op rood
Dus nu zijn bepaalde seinhuizen nog niet ARS ??? En het gaat nog zo slecht, welke seinhuizen zijn dan nog geen ARS als ik dat vragen mag ? Ze zouden er trouwens beter afblijven, het is de laatste tijd op de meeste plaatsen nog nooit zo goed geweest. Ze gaan het weer helemaal omzeep helpen dan ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Binnenkomen op rood
Vandaag zowel in Jette als in Denderleeuw kunnen binnenrijden met groen ipv 2 geel en rood, wat een verademing en een gemak om zo te rijden...
De vorige dagen kwamen zowel het uitritsein van Denderleeuw als van Jette op groen op het moment dat ik stilstond en mijn deuren open deed, vandaag stonden ze al lang van op voorhand groen, hopelijk blijft het zo...
De vorige dagen kwamen zowel het uitritsein van Denderleeuw als van Jette op groen op het moment dat ik stilstond en mijn deuren open deed, vandaag stonden ze al lang van op voorhand groen, hopelijk blijft het zo...
Re: Binnenkomen op rood
In Jette - en enkele andere plaatsen in het Brusselse - zijn die tijdgebonden seinsturingen deels weggenomen, bijvoorbeeld op de uitritseinen richting Denderleeuw en Dendermonde. Die kant is dus al verbeterd. Nochtans kon ARS precies op die plaats in het verleden erger voorkomen. Zo was er destijds op de middag een leeg stel uit Schaarbeek dat in Jette moest wachten op verderzetting van de lege rit richting Denderleeuw op een bepaald tijdstip. Onnodig te zeggen dat zonder ARS het uitritsein in automatische EBP-modus meteen openkwam met alle gevolgen van dien voor de overwegen afwaarts. Dat is dan weer een keerzijde.CursorX schreef:Vandaag zowel in Jette als in Denderleeuw kunnen binnenrijden met groen ipv 2 geel en rood, wat een verademing en een gemak om zo te rijden...
Re: Binnenkomen op rood
Dan vraag ik me af: de operator die Jette bedient, bedient die ook nog andere stations/vertakkingen of enkel het station van Jette ? Dan moet het met zo'n werkdruk in normale exploitatie zonder storingen toch wel mogelijk zijn de bediening zelf op zich te nemen ? Persoonlijk zou ik dat net leuker vinden, ik kan me inbeelden als je alles op de automatische manier laat werken het maar een saaie bedoening word.Asterix schreef:In Jette - en enkele andere plaatsen in het Brusselse - zijn die tijdgebonden seinsturingen deels weggenomen, bijvoorbeeld op de uitritseinen richting Denderleeuw en Dendermonde. Die kant is dus al verbeterd. Nochtans kon ARS precies op die plaats in het verleden erger voorkomen. Zo was er destijds op de middag een leeg stel uit Schaarbeek dat in Jette moest wachten op verderzetting van de lege rit richting Denderleeuw op een bepaald tijdstip. Onnodig te zeggen dat zonder ARS het uitritsein in automatische EBP-modus meteen openkwam met alle gevolgen van dien voor de overwegen afwaarts. Dat is dan weer een keerzijde.CursorX schreef:Vandaag zowel in Jette als in Denderleeuw kunnen binnenrijden met groen ipv 2 geel en rood, wat een verademing en een gemak om zo te rijden...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: RE: Re: Binnenkomen op rood
Wanneer alles loopt zoals het moet zijn seinhuizen dan ook een saaie bedoening.HLE 2302 schreef:Dan vraag ik me af: de operator die Jette bedient, bedient die ook nog andere stations/vertakkingen of enkel het station van Jette ? Dan moet het met zo'n werkdruk in normale exploitatie zonder storingen toch wel mogelijk zijn de bediening zelf op zich te nemen ? Persoonlijk zou ik dat net leuker vinden, ik kan me inbeelden als je alles op de automatische manier laat werken het maar een saaie bedoening word.Asterix schreef:In Jette - en enkele andere plaatsen in het Brusselse - zijn die tijdgebonden seinsturingen deels weggenomen, bijvoorbeeld op de uitritseinen richting Denderleeuw en Dendermonde. Die kant is dus al verbeterd. Nochtans kon ARS precies op die plaats in het verleden erger voorkomen. Zo was er destijds op de middag een leeg stel uit Schaarbeek dat in Jette moest wachten op verderzetting van de lege rit richting Denderleeuw op een bepaald tijdstip. Onnodig te zeggen dat zonder ARS het uitritsein in automatische EBP-modus meteen openkwam met alle gevolgen van dien voor de overwegen afwaarts. Dat is dan weer een keerzijde.CursorX schreef:Vandaag zowel in Jette als in Denderleeuw kunnen binnenrijden met groen ipv 2 geel en rood, wat een verademing en een gemak om zo te rijden...
Re: Binnenkomen op rood
De zone van de Y. Zennebrug tot de grens met Oost-Vlaanderen wordt bediend door 1 verkeersleider die naast zijn taken als verkeersleider (zoals de werken veilig laten uitvoeren en rechtvaardigen van vertragingen) ook het verkeer realtime moet laten rijden door operator te spelen. Dat is niet altijd een sinecure.HLE 2302 schreef:Dan vraag ik me af: de operator die Jette bedient, bedient die ook nog andere stations/vertakkingen of enkel het station van Jette ? Dan moet het met zo'n werkdruk in normale exploitatie zonder storingen toch wel mogelijk zijn de bediening zelf op zich te nemen ? Persoonlijk zou ik dat net leuker vinden, ik kan me inbeelden als je alles op de automatische manier laat werken het maar een saaie bedoening word.