Dan heeft deze verkeersleider 2 vertakkingen en 1 station onder zijn hoede ? In normale verkeersomstandigheden als alles loopt zoals het zou moeten moet het toch mogelijk zijn de bediening manueel op zich te nemen ? Akkoord als er veel aandacht moet gaan naar werken of externe omstandigheden, maar als dit niet het geval is ... Uiteindelijk zijn het maar De 2 vertakkingen en het station die veel aandacht opeisen, wat er verderop L50 gebeurd in normale omstandigheden is toch niet echt van belang aangezien er geen vertakkingen/stations meer zijn tot Ternat, die dan onder blok 2 Denderleeuw valt ? Ik merk op dat er in Lichtervelde en Moeskroen telkens 1 verkeersleider is die de seinen manueel zelf op voorhand open zet. Dan haal je toch een pak meer voldoening uit je werk ?Asterix schreef:De zone van de Y. Zennebrug tot de grens met Oost-Vlaanderen wordt bediend door 1 verkeersleider die naast zijn taken als verkeersleider (zoals de werken veilig laten uitvoeren en rechtvaardigen van vertragingen) ook het verkeer realtime moet laten rijden door operator te spelen. Dat is niet altijd een sinecure.HLE 2302 schreef:Dan vraag ik me af: de operator die Jette bedient, bedient die ook nog andere stations/vertakkingen of enkel het station van Jette ? Dan moet het met zo'n werkdruk in normale exploitatie zonder storingen toch wel mogelijk zijn de bediening zelf op zich te nemen ? Persoonlijk zou ik dat net leuker vinden, ik kan me inbeelden als je alles op de automatische manier laat werken het maar een saaie bedoening word.
Op het feit na dat ik moet zeggen dat het seinhuis van Doornik (die oa Moeskroen, Doornik, Leuze, Ath, Edingen bedient) wel een van de beste is die er zijn, in al deze bovenstaande stations, waarvan Doornik en Ath toch al vrij grote zijn kom je er altijd met groen aan het perron, zelfs als je nog 6 a 7 minuten stilstand hebt te Ath, zo zou het altijd moeten zijn.