Boeken via SNCF.com

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Boeken via SNCF.com

Bericht door Paul »

Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23 Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Paul
Op welk moment mislukt het? Ik doe ook bestellingen met Belgische kaart. Visa en Matercard. Fortis is de uitgever van de kaarten. Je hebt wel een "bakje" nodig, en met Franse kaart moet ik bevestigen na ingave code verkregen via SMS.
Raadpleeg uw bank om te verifieren dat je internet aankopen kan doen?
Tip vraag een carte voyageur aan, om alles nog te vereenvoudigen, en verdere bestellingen te versnellen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik gebruik de SNCF-website eigenlijk nauwelijks meer voor boekingen sinds je dezelfde prijzen ook via NS en NMBS kunt krijgen. Die laatsten hebben namelijk een minder beperkte planner dan de SNCF en bij een doorgaande reis vanuit België krijg je dan bv. ook netjes Railplus-korting.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 17 sep 2017, 20:30
Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23Ik probeer een tgv-biljet Lille - Parijs te boeken via sncf.com
Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik gebruik de SNCF-website eigenlijk nauwelijks meer voor boekingen sinds je dezelfde prijzen ook via NS en NMBS kunt krijgen. Die laatsten hebben namelijk een minder beperkte planner dan de SNCF en bij een doorgaande reis vanuit België krijg je dan bv. ook netjes Railplus-korting.

Groetjes,
Rian
Maar als je hun gratis kaart hebt, krijgen je op zeer regelmatige tijdstippen promoties In je mailbox, en regelmatig voor enkele euro meer reis je In eerste klasse. Tuurlijk niet op piekdagen of piekmomenten. En Ik vind die carte voyageur super praktisch,zo wel in de materiele of versie voor smartphone of tablet.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door kika »

Paul schreef: 17 sep 2017, 18:23 Reserveren lukt probleemloos, maar de betaling uitvoeren met Visa of (Belgische) bankkaart mislukt telkens.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
In februari had ik dezelfde problemen met zowel een Duitse, Nederlandse als Belgische bankkaart/ kredietkaart. Dit had ik enkel voor binnenlandse (Franse) trajecten via de website. Ik heb toen maar mijn kaartjes elders gekocht.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door Paul »

Dank voor jullie antwoorden. Ik heb de kaartjes nu via b-europe gekocht. Dat ging probleemloos en zoals Rian zei, kreeg ik daar dezelfde prijzen (prem's) voor het traject Lille - Parijs.

Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door kika »

Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden.
Bij allemaal, helaas.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Het is ook belangrijk bij het opzoekingswerk om het beste tarief te vinden dit niet te doen op bepaalde dagen,zoals vrijdagen of zondag. Volgens de marketeers zijn dit de dagen waar de mensen tijd hebben om te boeken enz.dus prijzen zijn hoger. Dinsdag is lager. Maar in het algemeen is het moeilijk om een vaste strategie te vinden, daar de marketeers permanent aanpassen tov de concurentie.
Alsook je cookies verwijderen om eerdere bezoeken aan de bewuste website te verwijderen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Dat is opmerkelijk (en nieuw volgens mij) en bovendien een inbreuk op Verordening 1371/2007. Dat ga ik eens verder uitzoeken.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 19:26
Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Dat is opmerkelijk (en nieuw volgens mij) en bovendien een inbreuk op Verordening 1371/2007. Dat ga ik eens verder uitzoeken.

Groetjes,
Rian
met wel artikel van 1371/2007? je kan het in 1 biljet kopen zoals aangegeven in artikel 9, maar is duurder
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door dentheo »

Men slijt dan een "goedkopere" versie zonder te vermelden dat er dan geen garantie is ?
Mooi voor een semi-staatsbedrijf....dat zo correct zegt te zijn.
Dat moest Mediamarkt eens proberen.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 18 sep 2017, 19:53
rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 19:26
Paul schreef: 18 sep 2017, 10:15Maar bij b-europe is het wel oppassen geblazen en moet je je reizen opsplitsen om de beste koop te vinden. Als je bv. Moeskroen - Parijs vraagt, worden je geen prem's aangeboden en krijg je een prijs die véél duurder is dan wanneer je twee afzonderlijke kaartjes koopt (een voor Moeskroen - Lille en een voor Lille - Parijs).
Dat is opmerkelijk (en nieuw volgens mij) en bovendien een inbreuk op Verordening 1371/2007. Dat ga ik eens verder uitzoeken.
met wel artikel van 1371/2007? je kan het in 1 biljet kopen zoals aangegeven in artikel 9, maar is duurder
Artikel 8 lid 1. "Tijdschema’s en voorwaarden betreffende de laagste tarieven" moeten worden geleverd.
De NMBS verkoopt Moeskroen - Parijs overigens niet als 1 biljet en zal bovendien stellen dat je twee aparte overeenkomsten hebt.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 18 sep 2017, 23:12Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.
Verordening 1371/2007 gaat niet over vliegen. Verder zijn vervoerders vrij om hun prijzen te zetten. De verordening verhindert ze niet om de prijzen vast te leggen zoals je aangeeft. Maar ze zijn ook verplicht om de laagste prijs aan te bieden voor zover die beschikbaar is. Dat doet de NMBS voor de genoemde reis Moeskroen - Parijs niet.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Boeken via SNCF.com

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 18 sep 2017, 23:21
nighttrain schreef: 18 sep 2017, 23:12Heb de artikels en bijlage II ook gelezen en zie geen probleem In hun werkwijze. Wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze goedkeur. Hoe verklaar je bv dat een biljet Calais naar CDG duurder is dan naar Marne la Vallee dat 1 station verder is ? Paris N naar Boulogne sur mer kost evenveel als naar Calais. Vliegtuig van Jeddah naar ST Petersburg 1500€ overstap in Istanbul(H/T). Afzonderlijk 1000€ (H/T). Zelfde dag zelfde vluchten?.
Verordening 1371/2007 gaat niet over vliegen. Verder zijn vervoerders vrij om hun prijzen te zetten. De verordening verhindert ze niet om de prijzen vast te leggen zoals je aangeeft. Maar ze zijn ook verplicht om de laagste prijs aan te bieden voor zover die beschikbaar is. Dat doet de NMBS voor de genoemde reis Moeskroen - Parijs niet.

Groetjes,
Rian
Ja inderdaad dat heb ik ook wel begrepen, maar enig vergelijbare link naar andere transportdiensten kan geen kwaad volgens mij. Blijf niet altijd naar de eigen navel staren , de wereld beweegt.
Ik denk dat u mischien de tekst goed moet lezen. De reis is inderdaad Moeskroen naar Parijs, maar om die reis te kunnen uitvoeren heb je 2 treinen nodig van 2 verschillende operatoren. Ze zijn elk afzonderlijk verplicht om aan die verordering te voldoen per treinrit tussen A en B alsook B en C. En niet tussen A en C daar wringt het commerciele schoentje.
Had even tijd dus op een traject dat ik goed ken Calais naar CDG waren SNCF en B europe gelijk van prijs rit per rit.
B europa was goedkoper met 1 biljet, 79 tegen 86 voor SNCF. Maar bij B europe had ik niet de keus tussen " Non modifiable" , "Modifiable sous conditions" of "Modifiable", maar met een klantenkorting van 21% ben je terug goedkoper via de carte voyageur. Het blijft een kwestie van "jongleren" met onze inspiratie van de dag.

Andere bedenking: als je een biljet vraagt van A naar C , dan geven ze U een reisweg op tussen die 2 punten met bepaalde treinen of correspondenties. Maar het kan ook gebeuren dat ,als je inventief bent, je opteert voor een eerder trein tussen B en C , die volgens jou haalbaar is. Dus bv als een overstaptijd van 15'je haalbaar lijkt tussen Lille Flandres en Lille Europe ipv de 30 of 45' marge van het "reisbureau" (SNCF of B Europe of DB).
Plaats reactie