TGV frankrijk

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

TGV frankrijk

Bericht door johan V »

Beste Forum,
Zou de TGV 9866 nog bollen van Cannes rechtstreeks naar brussel met de nieuwe dienstregeling vanaf 12 December 17
Dank.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: TGV frankrijk

Bericht door trainlovertje »

volgens sncf.com zou die vertrekken uit Marseille, en een aansluitende TGV of TER vind ik ook niet meteen.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: TGV frankrijk

Bericht door johan V »

Naar ik vernomen heb zou er een TER rijden rond 8h10 van nice naar Marseille om aansluiting te geven aan TGV 9866.Enige nadeel is 1 uur extra verlies en 2 maal betalen voor onze gepensioneerden 1xTER en 1xTGV afzonderlijk te betalen.Dit zal dan ook de reden zijn dat deze TGV niet meer rechtstreeks rijd naar Brussel .Dank zij de SNCF.
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: TGV frankrijk

Bericht door FLV-FGSP »

Er blijft een trein Nice - Brussel, maar deze is vervroegd: 6:35 uit Cannes - 15:02 Brussel-Zuid (TGV 9860).
De 9866 rijdt idd uit Marseille, de aansluitende TER uit Cannes vertrekt om 8:49.
Bij B-Europe zijn ze hier ook niet tevreden mee, maar de Gallische Stoorwegen bepalen dit eenzijdig.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV frankrijk

Bericht door nighttrain »

johan V schreef: 15 okt 2017, 15:05 Naar ik vernomen heb zou er een TER rijden rond 8h10 van nice naar Marseille om aansluiting te geven aan TGV 9866.Enige nadeel is 1 uur extra verlies en 2 maal betalen voor onze gepensioneerden 1xTER en 1xTGV afzonderlijk te betalen.Dit zal dan ook de reden zijn dat deze TGV niet meer rechtstreeks rijd naar Brussel .Dank zij de SNCF.
82 euro en 117 In eerste klasse,dat Is toch de wereld niet. Uit solidariteit met de Franse cheminots. Om ne croissant te eten op de Croisette en een bouillabaisse In Marseille.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TGV frankrijk

Bericht door Shrek »

johan V schreef: 15 okt 2017, 15:05 Dit zal dan ook de reden zijn dat deze TGV niet meer rechtstreeks rijd naar Brussel .Dank zij de SNCF.
Bedoel je dat ze de TGV speciaal vervroegd hebben met als doel de gepensioneerden meer te laten betalen?
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: TGV frankrijk

Bericht door johan V »

Maar nee shrek,ik bedoel enkel dat de TGV 9866 vorig jaar rechtstreeks reed van nice naar brussel(nu meer dan een uur wachten in Marseille)
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV frankrijk

Bericht door nighttrain »

johan V schreef: 15 okt 2017, 15:05 Naar ik vernomen heb zou er een TER rijden rond 8h10 van nice naar Marseille om aansluiting te geven aan TGV 9866.Enige nadeel is 1 uur extra verlies en 2 maal betalen voor onze gepensioneerden 1xTER en 1xTGV afzonderlijk te betalen.Dit zal dan ook de reden zijn dat deze TGV niet meer rechtstreeks rijd naar Brussel .Dank zij de SNCF.
Waarom moeten ze extra betalen? wat is het probleem.
Nu zal dat stel gebruikt worden voor een andere verbinding , die economisch meer verantwoord zal zijn.
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: TGV frankrijk

Bericht door johan V »

Ik leg uit nighttrain:Verleden jaar in december was de TGV 9866 rechtstreeks van Nice naar brussel kostprijs was 32 euro.Met de nieuwe regeling van dit jaar vertrekt de TGV vanuit Marseille naar brussel (kostprijs 32 euro)Nu moet men de TER trein nemen vanuit Nice rond 8h15 naar Marseille(kostprijs -+ 19 euro) en bovendien nog een uur meer reistijd(meer dan 1h wachten in Marseille.De prijs is dus per persoon (FIP NMBS 19 euro meer) dan de rechtstreekse TGV verleden jaar.Groetjes
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV frankrijk

Bericht door nighttrain »

johan V schreef: 17 okt 2017, 18:00 Ik leg uit nighttrain:Verleden jaar in december was de TGV 9866 rechtstreeks van Nice naar brussel kostprijs was 32 euro.Met de nieuwe regeling van dit jaar vertrekt de TGV vanuit Marseille naar brussel (kostprijs 32 euro)Nu moet men de TER trein nemen vanuit Nice rond 8h15 naar Marseille(kostprijs -+ 19 euro) en bovendien nog een uur meer reistijd(meer dan 1h wachten in Marseille.De prijs is dus per persoon (FIP NMBS 19 euro meer) dan de rechtstreekse TGV verleden jaar.Groetjes
Is die 32 Euro een vaste TGV FIP prijs mischien? Nu denk ik niet dat die 19 euro en 1 uur meer de wereld is voor gepensioneerden met een zee van tijd.
Dit is mijn idee he ,maar dit individueel. We spreken toch over 1100km afstand.
mvg
johan V
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 apr 2013, 16:47

Re: TGV frankrijk

Bericht door johan V »

Het gaat eigenlijk niet om de kostprijs of tijd maar het principe dat deze tgv vorig jaar rechtstreeks kon, en nu met een overstap is.mvg
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: TGV frankrijk

Bericht door nighttrain »

johan V schreef: 17 okt 2017, 23:21 Het gaat eigenlijk niet om de kostprijs of tijd maar het principe dat deze tgv vorig jaar rechtstreeks kon, en nu met een overstap is.mvg
OK , Ik heb president Macron gebeld (hij zit dit WE in Le Touquet Paris Plage)en gaat tussenkomen bij de SNCF. Hij zal later naar Philippe bellen om alles af te ronden.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TGV frankrijk

Bericht door dentheo »

Maar alleen als wij Franse straaljagers kopen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: TGV frankrijk

Bericht door Asterix »

Neem gerust eens een kijkje bij een luchtvaartmaatschappij. Veel kans dat je er goedkoper en sneller geraakt. Het is voor sommigen allemaal geen ramp dat de reis wat duurder of langer is maar vaak zijn het dan ook die mensen die plompverloren vaststellen dat de trein het moet afleggen tegen het vliegtuig en dat niet begrijpen. Niet voor niets dat het einde verhaal is voor de HSL-uitbreidingen in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: TGV frankrijk

Bericht door Portbou »

Asterix schreef: Neem gerust eens een kijkje bij een luchtvaartmaatschappij. Veel kans dat je er goedkoper en sneller geraakt.
Ja, en dat van die enorme CO2 uitstoot van de vliegtuigen en de impact daarvan op het klimaat dat moet je allemaal niet geloven.
En dat je op je goedkope vlucht bediend wordt door stewards/essen met lage lonen en precaire statuten is ook maar een verzinsel...

Het moest maar zo goedkoop niet zijn, nietwaar ?
Plaats reactie