Concentratie seinhuizen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Asterix »

Shrek schreef: 03 nov 2017, 10:58 Ik merk trouwens dat men op sommige blokken vandaag al wel eens "stout is" en een beslissing neemt die daarna enkel wordt gemeld aan traffic control.
Je kan onmogelijk voor alles steeds bellen. Twijfelgevallen worden voorgelegd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 03 nov 2017, 11:57 Je kan onmogelijk voor alles steeds bellen. Twijfelgevallen worden voorgelegd.
Uiteraard kan dat niet, daarom lijkt het mij net een goed idee om in de toekomst standaard zelf te beslissen op de blok en dat TC (of wat er dan nog van overschiet) enkel bij conflicten tussen blokken tussenkomt.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Per vandaag is B.11 Kortrijk gesloten, heel Kortrijk is hiermee overgegaan op EBP. B.11 was tevens het laatste restantje van de tijd van de elektromechanische seinhuizen, dit tijdperk is dan nu ten einde gekomen. De laatste jaren was de functie van B.11 overigens marginaal: slechts wissel 91 richting Lauwe kon worden bediend en B.11 werd gebruikt om op de hoofdsporen richting Moeskroen van normaalspoor- naar tegenspoorregime (VNS naar CVT en v.v.) te wisselen. Voor het personeel heeft het geen gevolgen, die werkten al op B.3 Kortrijk.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door HLE 2302 »

Jan-Mark schreef: 04 nov 2017, 08:47 Per vandaag is B.11 Kortrijk gesloten, heel Kortrijk is hiermee overgegaan op EBP. B.11 was tevens het laatste restantje van de tijd van de elektromechanische seinhuizen, dit tijdperk is dan nu ten einde gekomen. De laatste jaren was de functie van B.11 overigens marginaal: slechts wissel 91 richting Lauwe kon worden bediend en B.11 werd gebruikt om op de hoofdsporen richting Moeskroen van normaalspoor- naar tegenspoorregime (VNS naar CVT en v.v.) te wisselen. Voor het personeel heeft het geen gevolgen, die werkten al op B.3 Kortrijk.
Het laatste jaar, de laatste jaren bedienden ze op blok 11 ook een groot stuk van de bundel. Maar inderdaad, weer een stukje geschiedenis verdwenen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Nee hoor, op het eind was de bediening van Bundel Alpha, Bravo, Charlie (C was relaisbediend) en Delta al op EBP overgegaan. Was allemaal netjes "afgeplakt" op de OKB's, alleen wissel 91 en VNS/CVT was nog bediend en zichtbaar op het OKB.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Ik was er nog eentje vergeten, dus bij dezen. 5 november is B.11 Rivage gesloten, en is overgenomen door B.45 Liège.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

En nog twee die ik was vergeten: B.30 Écaussinnes en B.2 Feluy-Zoning, beide op 6 november door B.11 La Louvière overgenomen, deze post is hiermee compleet.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door HLE 2302 »

Hoeveel All-Relais seinhuizen blijven er nu nog in dienst ? Ieper nog, voor heel kort. Maar anders ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef: 16 nov 2017, 10:50 Hoeveel All-Relais seinhuizen blijven er nu nog in dienst ? Ieper nog, voor heel kort. Maar anders ?
Aarschot en Brussel-Zuid blijven ook nog over, maar dat zouden wel eens de enigen kunnen zijn die 2018 halen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Steven »

En Brussel zuid is het niet eens volledig aangezien er al een deel EBP is.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Aarschot (B.14 meende ik) is als het goed is begin dit jaar overgegaan op EBP. Slechts een zestal posten in de Antwerpse haven, B.2 Kinkempois, S.V Hasselt en B.1 Brussel-Zuid zuidzijde zullen nog met de relaistechniek werken, de rest wordt allemaal EBP helaas.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Asterix »

Aarschot (B.6) is nog altijd AR. Trouwens, is La Louvière (B.11) ook niet all relais? En zijn er op de lijn 125 ook niet nog één of meerdere posten (Flémalle en misschien nog Huy)?
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Nee hoor, B.11 is EBP. En Huy en Flémalle zijn ook *nog* bemand.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Tim »

Hoe zit het met de 2 posten van Clabecq? Ook EBP in 2018?
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Jan-Mark »

Jep, zo rond het zomerverlof dacht ik, en dan kan ik gelijk mezelf corrigeren: met B.2 Clabecq hebben we nog een relaispost die 2018 meemaakt.
Plaats reactie