Eurostar Amsterdam

AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door AlexNL »

Volgens berichten in Nederlandse media (en ook de dienstregeling die naar de Belgische toezichthouder is gestuurd) zal de Eurostar wél halt houden in Schiphol, maar zullen er daar geen veiligheidschecks gedaan worden. Reizigers uit Amsterdam en Rotterdam kunnen bij aankomst in Brussel blijven zitten (die worden al gescreend in A en R), terwijl reizigers uit Schiphol die verder willen dan Brussel langs de controle mogen in Brussel.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door thejay »

wva schreef:
Volgens het artikel dat vandaag in GVA stond zal de Eurostar niet stoppen in Antwerpen, dus ook geen grenscontroles.....
Er was eerder sprake van dat er richting Londen niet gestopt ging worden, maar vanuit Londen wel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Shrek »

thejay schreef:
wva schreef:
Volgens het artikel dat vandaag in GVA stond zal de Eurostar niet stoppen in Antwerpen, dus ook geen grenscontroles.....
Er was eerder sprake van dat er richting Londen niet gestopt ging worden, maar vanuit Londen wel.
En voor Schiphol zou hetzelfde gelden.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door dentheo »

Lijkt mij logisch.
De oplossing van Rotterdam, waar men perron 4 zou nemen (waar ik 1 gedacht had) kan in Antwerpen ook.
Theo
Groeten vanop de Heide
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Nadleeh »

De berichtgeving is nu dat Schiphol wordt overgeslagen en de faciliteiten op Rotterdam plaatsvinden op spoor "1". Men kiest ervoor spoor 1 te overkluizen (tijdelijk al dan niet permanent) en van spoor 2 een perronspoor te maken*. Spoor 1 is voor wat betreft de faciliteiten makkelijker in te richten, doordat dit tegen het stationsgebouw ligt, waar nog wat ruimte vrij is. Ook worden deze sporen momenteel nauwelijks gebruikt wegens het opheffen van de Hoekse Lijn. Alleen spoor 2 kent momenteel gebruik voor wat goederentreinen.

* Niet het gehele spoor 1 is te bereiken vanaf de noordelijke HSL door het gebrek van een wissel. 1b is te kort voor een E320 treinstel. Zie het plaatje.
rtd.gif 2.269×3.083 pixels 2017-05-24 10-36-04.png
(Bron: sporenplan.nl)
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door dentheo »

Lijkt mij logisch. hebben ze dit gebouw op perron 2 spoor 3+4 ook niet nodig...

http://www.rijnmond.nl/nieuws/155235/Pa ... r-Eurostar
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Te Brussel zuid zijn de aanpassingen aan spoor 3 om er een Eurostar te ontvangen volop bezig. Men plaats er een wand halfweg het perron. Door middel van rolluiken om de x meter kan men de wand openen of sluiten naar gelang spoor 3 voor een Eurostar of een andere trein in gebruik is. Ook onder de sporen nabij de liften maakt men een wand met rolluiken in om dezelfde reden.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 13 nov 2017, 15:06 Te Brussel zuid zijn de aanpassingen aan spoor 3 om er een Eurostar te ontvangen volop bezig. Men plaats er een wand halfweg het perron. Door middel van rolluiken om de x meter kan men de wand openen of sluiten naar gelang spoor 3 voor een Eurostar of een andere trein in gebruik is. Ook onder de sporen nabij de liften maakt men een wand met rolluiken in om dezelfde reden.
Een beetje zoals in Lille-Europe?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Ja of zoals Marne la vallee.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Nadleeh »

Ook in Amsterdam is men druk bezig met de bouw van het faciliteitengebouw. In Rotterdam heb ik vooralsnog geen activiteiten op spoor 1 waargenomen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Inderdaad, ook ik heb nog niets gemerkt in Rotterdam.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door dentheo »

Daar moesten toch overloopwissels komen ? Geen gebouw
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Er moet toch een check in zine komen in Rotterdam.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door dentheo »

Volgens mij is er langs perron 1 een soort eerste klas wachtkamer of lounge of hoe noemt men zoiets.
Daarin valt misschien wat te regelen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Bordensteker »

Steven schreef: 13 nov 2017, 15:06 Te Brussel zuid zijn de aanpassingen aan spoor 3 om er een Eurostar te ontvangen volop bezig. Men plaats er een wand halfweg het perron. Door middel van rolluiken om de x meter kan men de wand openen of sluiten naar gelang spoor 3 voor een Eurostar of een andere trein in gebruik is. Ook onder de sporen nabij de liften maakt men een wand met rolluiken in om dezelfde reden.
Toevallig kwam ik laatst enkele beelden tegen waarop die nieuwe scheidingswand op het perron tussen spoor 3 en 4 te zien is op het onder de overkapping uitstekende deel zijde Noord-Zuidverbinding. Ik had er alleen schermkopieën van gemaakt omdat het me om iets anders ging. Maar nu komen ze hier ineens van pas.
Perronspoor 3 heeft hiermee een opvallend lang af te scheiden gedeelte.
Bijlagen
ScreenShot03519 Bovenleiding verlengd spoor 3 buiten de draadjukken.jpg
ScreenShot03519 Bovenleiding verlengd spoor 3 buiten de draadjukken.jpg (70.17 KiB) 7365 keer bekeken
Foto vanaf perron tussen spoor 5 en 6; het gaat om de brede holle wand op pootjes links.
Foto vanaf perron tussen spoor 5 en 6; het gaat om de brede holle wand op pootjes links.
Plaats reactie