Die heb ik zonet denk ik gezien in Brussel-Zuid, maar dan richting Binche. In ieder geval waren dat 4 klassiekjes.ostbahnhof schreef:plaats het hier maar even: vandaag rijdt er een combinatie van 4 klassiekjes tussen Antwerpen en Charleroi.
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Hij kan het wel hoor. Vorige week reed ik op L36 160 km/h met mijn Desiro toen een HLE18 mij plots voorbijstak. Ik kom niet heel vaak op L36/36N dus dat was voor mij wel even een vreemd zicht haha.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
De rijtijd tussen Brussel-Noord en Leuven is 17 minuten in de weekenddienstregeling dus dat is sowieso al aan de ruime kant. Via lijn 36N kan het in 13 minuten (met 200 km/h) of 14 (met 160). Als je binnenkomt op rood in Leuven (zoals meestal) moet je daar doorgaans nog wel een minuut bij optellen.
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.rvdborgt schreef: ↑13 nov 2017, 04:51De rijtijd tussen Brussel-Noord en Leuven is 17 minuten in de weekenddienstregeling dus dat is sowieso al aan de ruime kant. Via lijn 36N kan het in 13 minuten (met 200 km/h) of 14 (met 160). Als je binnenkomt op rood in Leuven (zoals meestal) moet je daar doorgaans nog wel een minuut bij optellen.
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Re: Ongewone samenstelling.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut...

Re: Ongewone samenstelling.
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.brouckie schreef: ↑14 nov 2017, 14:13Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut...![]()
Re: Ongewone samenstelling.
Over binnenkomen op rood hebben we al een hele discussie... feit is wel dat de tijdwinst door 200 km/h op lijn 36N verloren gaat door een rood sein in Leuven. Die 200 km/h zit niet in de dienstregeling maar alweer door het structureel binnenkomen op rood in Leuven moet bv. de IC naar Welkenraedt al bij 1 minuut vertraging in Brussel-Noord 200 rijden op lijn 36N om op tijd in Leuven te zijn.
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Jamaar je kan niet uitgaan van een groen sein he. Soms is dat gewoon onmogelijk, dus moet je in de dienstregeling rekening houden met dubbel geel. Over enkele weken zit dat stuk trouwens in ETCS waardoor het binnenkomen een stuk vlotter zal gaan bij een gesloten sein.rvdborgt schreef: ↑14 nov 2017, 22:11Over binnenkomen op rood hebben we al een hele discussie... feit is wel dat de tijdwinst door 200 km/h op lijn 36N verloren gaat door een rood sein in Leuven. Die 200 km/h zit niet in de dienstregeling maar alweer door het structureel binnenkomen op rood in Leuven moet bv. de IC naar Welkenraedt al bij 1 minuut vertraging in Brussel-Noord 200 rijden op lijn 36N om op tijd in Leuven te zijn.
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
L2592 (Roosendaal - Puurs) wordt met Duikbril 903 gereden. Melding gezien op Somda.
Re: Ongewone samenstelling.
is dat niet een beetje kort voor dit winkel-weekend ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
- Locatie: Kalmthout
Re: Ongewone samenstelling.
Ik heb gisteren nochtans ook 2 gekoppelde varkensneuzen gezien hier in Kalmthout. Dat is in ieder geval comfortabeler dan 1 duikbril. Trouwens de NMBS ging met de nieuwe dienstregeling de capaciteit toch aanpassen aan het zaterdag winkel publiek in de steden.
gr
Wim.
gr
Wim.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Ongewone samenstelling.
Beste,
Gisteren in Lichtervelde (10u30), een of twee desiro's gezien die trein Kortrijk - Brussels-Airport - Zaventem verzekerden.
Ik denk dat de inzet van desiro's nieuw is op deze verbinding.
Vriendelijke groet
Gisteren in Lichtervelde (10u30), een of twee desiro's gezien die trein Kortrijk - Brussels-Airport - Zaventem verzekerden.
Ik denk dat de inzet van desiro's nieuw is op deze verbinding.
Vriendelijke groet
Re: Ongewone samenstelling.
Overdag is dat ook te kort op een gewone zaterdag. Maar als het alleen de 2592 was (plus tegentrein), dan valt het wel mee.
Groetjes,
Rian