Ondanks het koude en regenachtige weer, vandaag even wat foto's gemaak te Amersfoort.
Amersfoort, DBC1614 met MVV
Amersfoort, DBC 1614
Amersfoort, DB6464
Amersfoort, DB6464 met MVV
Amersfoort, Captrain 1619
Amersfoort, 189 210
Amersfoort, 2833
Zondag 12 november 2017 Amersfoort
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
- Locatie: Amersfoort (Nederland)
- Contacteer:
Zondag 12 november 2017 Amersfoort
Laatst gewijzigd door pronkie001 op 24 nov 2017, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zie: Pronkie's Foto albums op Flickr
Re: Zondag 12 november 2017 Amerafoort
Leuke foto's. De schilderring is inderdaad erg fraai, het oogt nogal Frans voor ons gevoel. Loc 1618 heeft grotendeels hetzelfde jasje gekregen.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
- Locatie: Amersfoort (Nederland)
- Contacteer:
Re: Zondag 12 november 2017 Amerafoort
De serie 1600 werd in 1978 besteld, nadat in de jaren zeventig verschillende loctypen bij NS hadden proefgereden. Een daarvan was de SNCF BB 7200,waarvan de 1600 is afgeleid. De 58 locomotieven werden afgeleverd tussen 1981 en 1983. Als gevolg van hun komst werden de oude locomotieven van de series 1000 en 1500 afgevoerd.
Vanouds zit de machinist bij Nederlandse treinen in het midden of rechts. De 1600 had de stuurstand echter aan de linkerkant, zoals dit in het linksrijdende Frankrijk gebruikelijk is. Alvorens de locomotieven te bestellen maakte NS een proefrit, waaruit bleek dat de machinist van de linkerkant even goed zicht heeft op de seinen (die in Nederland rechts van de baan staan) als vanuit het midden.
Vanouds zit de machinist bij Nederlandse treinen in het midden of rechts. De 1600 had de stuurstand echter aan de linkerkant, zoals dit in het linksrijdende Frankrijk gebruikelijk is. Alvorens de locomotieven te bestellen maakte NS een proefrit, waaruit bleek dat de machinist van de linkerkant even goed zicht heeft op de seinen (die in Nederland rechts van de baan staan) als vanuit het midden.
Meer foto's zie: Pronkie's Foto albums op Flickr