ICE valt uit, oude IC als alternatief

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
Plaats reactie
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

ICE valt uit, oude IC als alternatief

Bericht door reiziger123 »

Gisteren heb ik van Wolfsburg naar Venlo gereisd.
Gekocht een Sparpreis Europa op de ICE bij de Deutsche Bahn.

Helaas was de ICE kapot, er werd een oude IC uit de jaren 80 ingezet (zonder internet zonder Bordbistro).
Vreemd genoeg reed de trein wel op tijd.

Wat kan ik als compensatie vragen bij DB? ICE tickets zijn beduidend duurder dan IC tickets. Op het moment van boeken was dit een prijsverschil van 20-25 euro.

Wie heeft dit ook eens meegemaakt?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE valt uit, oude IC als alternatief

Bericht door rvdborgt »

reiziger123 schreef: 27 nov 2017, 09:16Gisteren heb ik van Wolfsburg naar Venlo gereisd.
Gekocht een Sparpreis Europa op de ICE bij de Deutsche Bahn.

Helaas was de ICE kapot, er werd een oude IC uit de jaren 80 ingezet (zonder internet zonder Bordbistro).
Vreemd genoeg reed de trein wel op tijd.

Wat kan ik als compensatie vragen bij DB? ICE tickets zijn beduidend duurder dan IC tickets. Op het moment van boeken was dit een prijsverschil van 20-25 euro.
Zet dan in op dat bedrag, of misschien ietsje meer omdat er geen internet en bistro was. Dit onder het mom "als ik IC had gewild, dan had ik dat wel geboekt".
Dat die op tijd was, is niet zo bijzonder. IC-rijtuigen mogen doorgaans 200 dus alleen de ca. 160 km van Berlin-Staaken naar Oebisfelde kunnen sneller worden gereden (250 km/h). De buffer in de dienstregeling was blijkbaar voldoende om dat verschil (ca. 9 minuten als ik dat snel bereken) op te vangen.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE valt uit, oude IC als alternatief

Bericht door rvdborgt »

Dag nogmaals,

Was de geplande ICE misschien de 846? Vervang-IC 2796 vertrekt eerder uit Berlijn en rijdt met ex-IR-rijtuigen (Bimz):

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 03,8379039

Groetjes,
Rian
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Re: ICE valt uit, oude IC als alternatief

Bericht door reiziger123 »

Bedankt voor het bericht.
Het was inderdaad ICE 846. Gelukkig ben ik niet de enige die ontevreden is.

Ik heb een bericht gestuurd naar DB. Ik zal laten weten wat de uitkomst is.
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Re: ICE valt uit, oude IC als alternatief

Bericht door reiziger123 »

Na bijna 4 maanden wachten (en verschillende herinneringen via Facebook) eindelijk bericht gekregen. Compensatie 30 euro aan DB-waardebonnen.
Eigenlijk had ik aangegeven compensatie per bankoverschrijving maar dit heeft men niet gedaan.
Desondanks ben ik tevreden met deze oplossing.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: ICE valt uit, oude IC als alternatief

Bericht door kika »

reiziger123 schreef: 12 mar 2018, 09:40 Na bijna 4 maanden wachten (en verschillende herinneringen via Facebook) eindelijk bericht gekregen. Compensatie 30 euro aan DB-waardebonnen.
Eigenlijk had ik aangegeven compensatie per bankoverschrijving maar dit heeft men niet gedaan.
Desondanks ben ik tevreden met deze oplossing.
Dat hoef je niet te accepteren, je mag gerust harde euro's vragen.
Plaats reactie