Eurostar Amsterdam

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steve »

Een verschil met de sporen 1 en 2 is natuurlijk wel dat het via de sporen perfect mogelijk blijft om de trein te bereiken... zullen ze ongetwijfeld hard op letten met veiligheidspersoneel en al, maar ik hoop dat het geen spoorlopers aantrekt die op die manier hun kans willen wagen.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Tijgernoot »

dentheo schreef: 14 nov 2017, 19:39 Volgens mij is er langs perron 1 een soort eerste klas wachtkamer of lounge of hoe noemt men zoiets.
Daarin valt misschien wat te regelen...
Die is veel te klein en kan alleen vergroot worden door de Stationshuiskamer te sluiten.

Er lopen op het moment vergunningaanvragen in Rotterdam. De gemeente heeft daarover nog geen besluit genomen.
Aanpassingen spoor 1: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 95469.html
Check-in faciliteiten: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 90075.html
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

In een document dat ik kon inlezen te Amsterdam vandaag stond dat men het perron 1 van Rotterdam zou vergroten. De werken hiervoor zouden in februari starten.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Tijgernoot »

Vandaag in het Rotterdams Dagblad: https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-m ... ~a1fcdb11/

De incheckfaciliteiten in Rotterdam komen in de nu leegstaande ruimte boven de Hema (dit is direct aan spoor 1). De Eurostar gaat stoppen op spoor 2, het perron wordt dus verbreed ten koste van spoor 1.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Heb vandaag de Eurostar zien rijden op hsl zuid bij Lage Zwaluwe.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door groentje »

Er was inderdaad een testrit, vandaag. Hij is niet blijven stilstaan. 8)
railtravelmanager
Berichten: 283
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door railtravelmanager »

Patrick schreef: 27 apr 2016, 10:06 Zal deze verbinding met de 'oude' of de 'nieuwe' stellen gereden worden?
dag Patrick, enkel met de E320 Siemens Velaro :)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steve »

Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Die hebben geen atb en geen etcs. Dus kunnen ze in Nederland niets doen met de oude Eurostar.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Asterix »

Zou dat dan één bestuurder zijn die het volledige traject doet?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Steven »

Neen om de eenvoudige reden dat hij dan teveel soorten reglementering moet kennen
UK met TVM en ?
Tunnel met TVM
Frankrijk met TVM en KVB
België met TVM, tbl1+ en etcs
Nederland met atb en etcs
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door Shrek »

Steve schreef: 05 dec 2017, 14:38 Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door AlexNL »

Steven schreef: 05 dec 2017, 15:32 UK met TVM en ?
In St. Pancras ligt KVB. Bij Ashford International ligt het klassieke AWS+TPWS (functioneel vergelijkbaar met Memor en TBL1+), daar gaat nog KVB geïnstalleerd worden omdat de Velaro's geen AWS+TPWS hebben gekregen.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door HLE18 »

Shrek schreef: 05 dec 2017, 15:43
Steve schreef: 05 dec 2017, 14:38 Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
Is er in Avignon TGV geen 25kv of rijden ze tot Avignon ville?
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Eurostar Amsterdam

Bericht door i11 »

HLE18 schreef: 06 dec 2017, 18:04
Shrek schreef: 05 dec 2017, 15:43
Steve schreef: 05 dec 2017, 14:38 Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
Is er in Avignon TGV geen 25kv of rijden ze tot Avignon ville?
In Avignon-TGV is er 25kV. Vroeger kwamen ze in Avignon-centre en daar was 1,5 kV voor nodig. Tegenwoordig is de 1,5 kV enkel nodig om Marseille-Saint-Charles te bereiken.
Plaats reactie