Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Benieuwd ook wanneer de eerste updates op Beluxtrains komen. Wie beheert die site eigenlijk?
-
- Contacteer:
Vandaag een viertal keer AM96 gezien op die verbinding, de M4-stam reed nu niet meer op z'n gewoonlijke uur.
En op De Panne - Antwerpen ook nog MS96 te zien, of alleen nog MS80?
-
- Contacteer:
Ik heb vandaag een S9 gezien tussen Leuven en Landen en deze bestond uit 2xAM86. Volgens mij de eerste keer ooit dat AM86 dienst doet op deze sectie, want ik heb ze nooit oostelijker dan Aarschot en Leuven gezien. Dit komt de capaciteit tussen Brussel en Leuven trouwens zeker ten goede, want dat was bijna ondoenbaar met 1 AM80 voorheen.
S9 van Leuven naar landen? Er gaat een IC naar landen maar geen S trein.
In de spits rijden volgens mij enkele S9-treinen tussen Landen en Eigenbrakel i.p.v. Leuven en Eigenbrakel, S9 3278 en S9 3279 (en 's avonds twee in de omgekeerde richting).
E8660 van Schaarbeek naar Ottignies wordt vanaf gisteren verzekerd door 3 klassiekjes.
Alle IC30-treinen rijden volgens mij met AM80.
Maandag wel wat chaos in Lichtervelde. Trein uit De Panne en trein uit Gent geven geen directe overstap meer naar Brugge. Door de hevige regen was iedereen gaan schuilen in de onderdoorgang. Dit zorgde voor heel veel volk in een heel kleine ruimte. Voorheen stond de IC23 er al richting Oostende, dus iedereen kon droog gaan zitten op de trein.
Maandag wel wat chaos in Lichtervelde. Trein uit De Panne en trein uit Gent geven geen directe overstap meer naar Brugge. Door de hevige regen was iedereen gaan schuilen in de onderdoorgang. Dit zorgde voor heel veel volk in een heel kleine ruimte. Voorheen stond de IC23 er al richting Oostende, dus iedereen kon droog gaan zitten op de trein.
-
- Contacteer:
Y Pannenhuis - Y Laken op L28 heeft ook zijn enige passagiersdienst verloren: ICE 13 rijdt vanaf gisteren gewoon langs de NZV.BlackEagle schreef: ↑11 dec 2017, 12:35There is a section of track that has lost its passenger traffic: The connection Familleureux-Manage of the Manage triangle on line 117. The old L-19 Braine-Le-Comte - Manage has been deviated to La Louvière-Sud.desperado schreef: ↑11 dec 2017, 12:14 Sorry for posting in English.
I believe the line from Mechelen Neckerspoel to Muizen had no passenger trains since the line through Brussels Airport opened in 2013 and the Antwerp-Leuven trains went via there.
Does anyone know of any other bits of line that now have a passenger service that did not have one last week?
Thanks
Jon
Op de radio werd melding gemaakt van afgelast treinverkeer tussen Lichtervelde en De Panne?Treinvreter schreef: ↑12 dec 2017, 15:03 Alle IC30-treinen rijden volgens mij met AM80.
Naar verluidt had een vrachtwagen zich vastgereden op een overweg in Diksmuide.
Nee, hoor. Zoals voorheen rijdt E3703 's ochtends vroeg via lijn 28 naar de luchthaven.trainlovertje schreef: ↑12 dec 2017, 15:04Y Pannenhuis - Y Laken op L28 heeft ook zijn enige passagiersdienst verloren: ICE 13 rijdt vanaf gisteren gewoon langs de NZV.