Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door overweg13 »

Het aantal problemen is niet te tellen:
- als je de beide spoorboekjes downloadt via Firefox of IE krijg je een foutmelding; via Chrome kan het alleen via een omweggetje; hetzelfde geldt voor de lijnfolders van o.a lijn 36 en 36c;
- de lijnfolder van lijn 50a is die van vorig jaar, dus met koppeling van de treindelen naar Knokke en Blankenberge; ook in het spoorboekje is deze vervallen dienstregeling nog terug te vinden;
- alle stoptreinen van lijn 60 vertrekken en komen aan in Sint-Gillis i.p.v. Dendermonde;
- het spoorboekje voor het weekend moet het doen zonder paginering, behalve voor lijn 50a waar die van vorig jaar achtergebleven is.
Vermoedelijk vinden we bij nadere controle nog meer fouten en foutjes.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door trainlovertje »

ToMiKoN schreef: 13 dec 2017, 20:38 Eerste opmerkingen voor Blankenberge!

Als de trein op tijd rijd is het traject Gent - Blankenberge van 41 minuten snel en aangenaam! Maar dat was voor mij nog maar 1 keer klokvast. Maar goed, het winterweer is misschien spelbreker.

Vanavond kwam ik in Blankenberge toe met de IC1539. Ik dacht dat deze zou keren want daar hebben ze maximum 50 minuten voor, maar toch stond een tweede reeks 19xx locomotief met M6'en klaar voor de volgende dienst te rijden. Wat zou de reden hiervan zijn? 50 minuten lijkt me toch voldoende om te keren, zelfs met vertraging.

Gisteren zat ik op de laatste trein IC1542 naar Blankenberge. Deze werd gereden met een Break (MS80). Dat is lang geleden dat deze dienst werd gereden. Ik hoop dat we zo ook niet op de piekuren of zomer gaan zien.
Deze laatste trein is trouwens wel erg vroeg om 21:52u in Brugge. Ik hoor de mensen hier al over spreken en hier komt volgens mij nog protest op want dit is onaanvaardbaar vroeg voor een IC trein naar een belangrijke kuststad. :?
Het materieel wordt in Blankenberge vervangen zodat de trein uit Genk na aankomst naar Brugge kan voor reiniging.
21:52 in Brugge is inderdaad vroeg, maar het grootste probleem van Blankenberge is volgens mij de eerste trein op weekenddagen vanuit Blankenberge: 07:37 en dat wil zeggen dat je pas om 9 uur in Brussel geraakt. Dat zou echt wel beter moeten! Maar ik vrees dat daar allemaal niet veel verandering in zal komen, want eigenlijk is het quasi gelijk aan de vorige dienstregelingen.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ToMiKoN »

De eerste trein in het weekend is pas om 7:54u :shock: en de laatste in de week om 21:52u in Brugge.

IK snap dat dit in Brussel niet zoveel scheelt, maar voor het lokale verkeer is dit al weer een kwartier ervan geknepen. Voor 8u in Brugge geraak je niet in het weekend. En in de week kan je al niet meer naar de cinema en terug met de trein. In mijn jeugd was dit toch beter geregeld. Ik dacht dat je toen in het weekend zelfs een trein om 6:10u had en een latere trein uit Brugge s'avonds.

Om even te vergelijken een boeregat als Ingelmunster heeft nog een trein om 23:23u en ligt ook dicht bij een hoofdstation. Ze hebben er zelfs twee treinen per uur. Daar kunnen we hier allemaal naar fluiten.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door trainlovertje »

ToMiKoN schreef: 13 dec 2017, 23:51 De eerste trein in het weekend is pas om 7:54u :shock: en de laatste in de week om 21:52u in Brugge.
Ah, juist. Had naar de uren van komend weekend gekeken, welke verschillen doordat er gewerkt wordt op L50a.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steven »

Als jullie denken dat enkel Blankenberge dit probleem kent, denk dan maar iets anders. Lijn 60 ligt rechtstreeks naar Brussel, ontsluit een deel van de rand rond Brussel en in het weekend komt de eerste S trein in Brussel Zuid pas aan om 7u54. Hoe Wil je de drukke wegen in en rond Brussel leeg krijgen als de mensen uit de rand al met de taxi, familie met auto naar Brussel moeten gevoerd worden om bijvoorbeeld een Thalys of ICE of Eurostar te halen. De file ontstaat al in de rand voor andere regio’s er hun verkeer bij droppen. Je zou denken dat het verkeer in het weekend rustiger is maar daar kan je op zaterdag tegenwoordig niet veel verschil meer zien met een weekdag. Het openbaar vervoer zou dit deels kunnen opvangen. Minstens 1 vroegere trein maar nog beter zou 2 treinen zijn zodat je om 6u in Brussel geraakt voor een internationale aansluiting.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door bram2727 »

vandaag zag ik de 2115 met 2x de desiro
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steven »

Amaai normaal is dat HLE13 met 9xM6. Dat zal een echt sardienenblik geweest zijn.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

Desiro op zo'n verbinding... schandalig gewoon!
Boke
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Boke »

260689 schreef: 10 dec 2017, 20:27
Steve schreef: 10 dec 2017, 20:21 Aha, dus die M4 zal er elke dag zijn? Blijft de andere P met MS08?
Ik dacht van wel. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Gisteren avond stonden er 2 slepen M4-27xx in Mol.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Davy schreef:Desiro op zo'n verbinding... schandalig gewoon!
Heb je dan liever dat ze hem gewoon afgeschaft hadden?
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

Is het niet planmatig dan?
Want in de planner staan meerdere ritten die beperkt zijn tot Arlon...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Davy schreef: 14 dec 2017, 20:04 Is het niet planmatig dan?
Want in de planner staan meerdere ritten die beperkt zijn tot Arlon...
Neen normaal zijn dat M6. Bij een defect heb je dan keuze tussen afschaffen of het eerste-het-beste reservemateriaal gebruiken.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Davy »

Ok, was wat te snel dan. Dacht dat het planmatig was, maar gelukkig niet dus.
Tram44
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Tram44 »

Blijkbaar wordt de S9 tegenwoordig met duibrillen gereden ipv break.

Op de L-trein Leuven - Sint-Niklaas hebben de desiro's dan weer plaats gemaakt voor breaks (afkomstig van de S9?)
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door 260689 »

De Noorderkempen stop niet meer in luchtbal. Nu nog een doorkoppeling naar Brussel en we zijn er uit! Enkel in de week wanneer de P-treinen rijden stoppen die wel nog in luchtbal.
Plaats reactie