Dienstregeling december 2017
Re: Dienstregeling december 2017
Die doorkoppeling naar Brussel zonder stop in Luchtbal komt er over enkele maanden aan met de Benelux... alleen zal de trein natuurlijk al goed gevuld zijn met Nederlanders en zal de stiptheid wellicht ook niet meer zijn wat ze vandaag is...
Re: Dienstregeling december 2017
Logisch dat hij er niet meer stopt. Hij doet al een stukje van wat de Benelux gaat doen ‘als’ Hij in april over de HSL zou gaan. Dan komen die desiro’s weer vrij voor andere diensten uiteraard.
Re: Dienstregeling december 2017
Gisteren een IC Binche - Antwerpen (IC3315) gehad, deze werd met 2 klassiekjes gereden. Qua capaciteit hield het niet over... Wel ook enkele Desiro's gezien op deze verbinding.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling december 2017
Heb hem gezien bij zijn terugrit tijdens mijn avond duurlooptraining, loop steeds effe langs het spoor
Re: Dienstregeling december 2017
Is het niet jammer dat er geen verbinding meer zal zijn tussen Noorderkempen en Luchtbal ? Luchtbal is (of wordt) toch een belangrijk multimodaal knooppunt.
Zelfs met stop in Luchtbal is de reistijd tussen Noorderkempen en Antwerpen Centraal onklopbaar in vergelijking met auto. Laat staan met De Lijn...
Re: Dienstregeling december 2017
Vind het inderdaad jammer! Want zoals je zegt, luchtbal is heel belangrijk knooppunt. Vooral jammer dat het weekend terug maar 1 bediening is i.p.v. 2.Portbou schreef: ↑17 dec 2017, 16:45Is het niet jammer dat er geen verbinding meer zal zijn tussen Noorderkempen en Luchtbal ? Luchtbal is (of wordt) toch een belangrijk multimodaal knooppunt.
Zelfs met stop in Luchtbal is de reistijd tussen Noorderkempen en Antwerpen Centraal onklopbaar in vergelijking met auto. Laat staan met De Lijn...
Re: Dienstregeling december 2017
Hoi,
Ik vind het ronduit spijtig dat men in het weekend de Desiro`s van de L trein Leuven - Antwerpen Centraal gehaald heeft en ze zijn vervangen door Breaks. Soms heb ik echt de indruk dat de NMBS lijn 35 minderwaardig behandelt. Niet alleen de stations zijn een schande maar nu moeten we het in het weekend ook nog eens stellen met verouderd treinmaterieel. Ik heb ook in Antwerpen Centraal gezien dat de L trein Leuven - Antwerpen gekoppeld is aan de IC trein Antwerpen Centraal - Luik Guillemins.
Lukas
Ik vind het ronduit spijtig dat men in het weekend de Desiro`s van de L trein Leuven - Antwerpen Centraal gehaald heeft en ze zijn vervangen door Breaks. Soms heb ik echt de indruk dat de NMBS lijn 35 minderwaardig behandelt. Niet alleen de stations zijn een schande maar nu moeten we het in het weekend ook nog eens stellen met verouderd treinmaterieel. Ik heb ook in Antwerpen Centraal gezien dat de L trein Leuven - Antwerpen gekoppeld is aan de IC trein Antwerpen Centraal - Luik Guillemins.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Dienstregeling december 2017
Ik kan me vergissen, maar ik heb eerder het gevoel dat de NMBS de Desiro's en ander materieel zo verstandig mogelijk inzet: waar veel en kort op elkaar gestopt wordt, de Desiro's. Daardoor komen op andere plaatsen inderdaad Breaks. Hoewel ik de niet-vernieuwede verkies, mogen de vernieuwde Breaks er best wel wezen. Ze hebben nu er eenmaal veel exemplaren van, dus ze moeten ergens ingezet worden.
Bovenstaande is een persoonlijk aanvoelen, mijn excuses als het niet de waarheid is!
Bovenstaande is een persoonlijk aanvoelen, mijn excuses als het niet de waarheid is!
Re: Dienstregeling december 2017
Ander vraagje. Op lijn 12 hebben wij nu twee stoptreinen per uur. Prachtig. Omdat de Benelux nog rijdt via lijn 12 is de ene een beetje gehandicapt. Hij is ingekort tot Essen en hij slaat ook enkele haltes over. De andere stoptrein rijdt tot Roosendaal en geeft daar nu in beide richting prachtige aansluiting van en naar Amsterdam.
In het weekend rijdt er slechts één stoptrein. Maar dat is volgens mij nodeloos ingewikkeld gemaakt voor de reiziger. Het is de volledige stoptrein die blijft rijden, maar dan wel op andere tijden. Op de dienstregeling van "vorige" jaren, dus met slechte aansluitingen aan de noordzijde en met een paar minuten verschil ten opzichte van de stoptrein in de week.
Waarom niet de korte (semi-stoptrein) volledig schrappen en de rest houden zoals door de week. Makkelijk te onthouden en 7 dagen op 7 hetzelfde.
Of mis ik een belangrijk gegeven dat leidt tot deze "eigenaardige" beslissing ? Iemand
In het weekend rijdt er slechts één stoptrein. Maar dat is volgens mij nodeloos ingewikkeld gemaakt voor de reiziger. Het is de volledige stoptrein die blijft rijden, maar dan wel op andere tijden. Op de dienstregeling van "vorige" jaren, dus met slechte aansluitingen aan de noordzijde en met een paar minuten verschil ten opzichte van de stoptrein in de week.
Waarom niet de korte (semi-stoptrein) volledig schrappen en de rest houden zoals door de week. Makkelijk te onthouden en 7 dagen op 7 hetzelfde.
Of mis ik een belangrijk gegeven dat leidt tot deze "eigenaardige" beslissing ? Iemand
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2017
Dat is ook meteen de enige aansluiting van die stoptrein. De andere treinen zijn allemaal net weg.dentheo schreef: ↑17 dec 2017, 23:23Ander vraagje. Op lijn 12 hebben wij nu twee stoptreinen per uur. Prachtig. Omdat de Benelux nog rijdt via lijn 12 is de ene een beetje gehandicapt. Hij is ingekort tot Essen en hij slaat ook enkele haltes over. De andere stoptrein rijdt tot Roosendaal en geeft daar nu in beide richting prachtige aansluiting van en naar Amsterdam.
Als het meezit, gaat de Benelux begin april via Breda rijden. Beide stoptreinen op werkdagen gaan dan overal stoppen.dentheo schreef: ↑17 dec 2017, 23:23In het weekend rijdt er slechts één stoptrein. Maar dat is volgens mij nodeloos ingewikkeld gemaakt voor de reiziger. Het is de volledige stoptrein die blijft rijden, maar dan wel op andere tijden. Op de dienstregeling van "vorige" jaren, dus met slechte aansluitingen aan de noordzijde en met een paar minuten verschil ten opzichte van de stoptrein in de week.
Waarom niet de korte (semi-stoptrein) volledig schrappen en de rest houden zoals door de week. Makkelijk te onthouden en 7 dagen op 7 hetzelfde.
Of mis ik een belangrijk gegeven dat leidt tot deze "eigenaardige" beslissing ? Iemand
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling december 2017
Dan denk ik dat men de stoptrein weer mag optimaliseren, want de trein waar hij nu de aansluiting op geeft is de Benelux en die rijdt dan niet meer via Roosendaal.

Laatst gewijzigd door dentheo op 18 dec 2017, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2017
Op de S3 Dendermonde - Zottegem bestaat de samenstelling van de treinen in de spits slechts uit 2 Desiro-stellen.
Daarvoor waren dat er 3 die toen al echt wel vol zaten (richting Brussel stonden er al veel mensen recht vanaf Asse).
Ik moet er waarschijnlijk geen tekening bij maken hoe vol de treinen nu zitten in de spits.
Aangezien er geen extra treinen zijn bijgekomen op de lijn Dendermonde-Brussel betekent dit dus een capaciteitsdaling.
Zo gaan er geen nieuwe reizigers aangetrokken worden....
Daarvoor waren dat er 3 die toen al echt wel vol zaten (richting Brussel stonden er al veel mensen recht vanaf Asse).
Ik moet er waarschijnlijk geen tekening bij maken hoe vol de treinen nu zitten in de spits.
Aangezien er geen extra treinen zijn bijgekomen op de lijn Dendermonde-Brussel betekent dit dus een capaciteitsdaling.
Zo gaan er geen nieuwe reizigers aangetrokken worden....
Re: Dienstregeling december 2017
Geldt dat voor álle treinen op de S3? Ik had de daling van 3 naar 2 MS08 vastgesteld voor trein 2280, maar dat was er nu net eentje waar dat weinig kwaad kon op dat tijdstip. Andere treinen op die verbinding nog niet echt kunnen observeren.
Op de zusterlijn S10 zijn er alvast nog treinen met 3 MS08, zo nam ik vorige week de 3857 en die bestond dus uit 3 stuks. Is de S10 tegenwoordig ook niet gekoppeld aan de S3 in Dendermonde?
Op de zusterlijn S10 zijn er alvast nog treinen met 3 MS08, zo nam ik vorige week de 3857 en die bestond dus uit 3 stuks. Is de S10 tegenwoordig ook niet gekoppeld aan de S3 in Dendermonde?
Re: Dienstregeling december 2017
Of het voor alle treinen geldt op se S3 heb ik nog niet kunnen vaststellen. Diegene die ik genomen heb in ieder geval wel en heb van andere mensen gehoord dat het ook op hun trein (op ander tijdstip) ook zo was.
Wat betreft de S10: bij mijn weten reden die in de oude dienstregeling altijd met 2 MS08. Dus indien dit nu soms met 3 MS08 zou zijn, zou dat wel een verbetering zijn.
Kan het te maken hebben met het feit dat de uren licht gewijzigd zijn (de S3 heeft nu bijna een uur keertijd in Dendermonde, voorheen slechts 10 minuten).
Ik vermoed dat ze inderdaad switchen tussen S3 en S10 en dat daarom de samenstelling wijzigt.
Wat betreft de S10: bij mijn weten reden die in de oude dienstregeling altijd met 2 MS08. Dus indien dit nu soms met 3 MS08 zou zijn, zou dat wel een verbetering zijn.
Kan het te maken hebben met het feit dat de uren licht gewijzigd zijn (de S3 heeft nu bijna een uur keertijd in Dendermonde, voorheen slechts 10 minuten).
Ik vermoed dat ze inderdaad switchen tussen S3 en S10 en dat daarom de samenstelling wijzigt.