De langst levende klassiekjes
- tiretrainz
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 jun 2016, 16:15
- Locatie: Kortrijk
Re: De langst levende klassiekjes
hier hebben we het ook heel even gehad over 5x klassiek door Kortrijk richting vorming. Dat zullen de 731-736 zijn die stelplaats kortrijk hebben
Re: De langst levende klassiekjes
Gezien de nieuwe dienstregeling lijkt het mij aannemelijk dat er wel wat verschuivingen zullen plaatsvinden in de inzet van Klassiekjes. Is er al iets over bekend?
Re: De langst levende klassiekjes
er bestaat ook nog een andere rooie, een Sebena meen de 599. Die staat in brugge. Dit stel heeft natuurlijk wel aanpassingen ten opzichte van de normale klassiek. geen 1ste klas deur (grotere bagage ruimte), interieur anders (muv bij de bouwbalk), en een andere panto. Die twee van Ruisbroek/Schaarbeek staan nogsteeds in Athus ten afwachting van de sloper. Het lijkt alsof er niet meer veel gesloopt word daar bij Ecore. Het emplacement van Ecore was helemaal leeg. Athus was helemaal vol.
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Maar dat is dus wel 1 met een interieur dat behoorlijk verschilt van dat van de reeks 151-270. Waarom konden ze niet, in plaats van de 600, een MS62/63/65 bewaren?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
een 1xx was te normaal. Ze hebben al hemel en aarde moeten bewegen om de 600 te bewaren. Echter heeft de 600 in Brugge een of andere schimmel in de bekleding, behandeling zou vrij duur zijn, uitroken. Ben tevens nog steeds niet binnen geraakt daar. Geen NMBS'er dus dan word 't al moeilijk.Dieselfreak schreef: ↑24 dec 2017, 11:41 Maar dat is dus wel 1 met een interieur dat behoorlijk verschilt van dat van de reeks 151-270. Waarom konden ze niet, in plaats van de 600, een MS62/63/65 bewaren?
Re: De langst levende klassiekjes
Hallo
11 jaar na zijn modernisering (16-01-07) is de 978 terug gekomen uit CW Mechelen in een nieuwe livrei.
TTH/RI : 24-01-18
Livrei zoals de desiro, MR96, ... behalve bij de stuurposten (alleen grijs kleur).
De laatste keer dat een klassiekje een TTH/RI kreeg was in 2012 (760 op 27-11-12).
Gr
M
11 jaar na zijn modernisering (16-01-07) is de 978 terug gekomen uit CW Mechelen in een nieuwe livrei.
TTH/RI : 24-01-18
Livrei zoals de desiro, MR96, ... behalve bij de stuurposten (alleen grijs kleur).
De laatste keer dat een klassiekje een TTH/RI kreeg was in 2012 (760 op 27-11-12).
Gr
M
Re: De langst levende klassiekjes
Heb je er een foto van?Marcad schreef: ↑21 feb 2018, 11:32 Hallo
11 jaar na zijn modernisering (16-01-07) is de 978 terug gekomen uit CW Mechelen in een nieuwe livrei.
TTH/RI : 24-01-18
Livrei zoals de desiro, MR96, ... behalve bij de stuurposten (alleen grijs kleur).
De laatste keer dat een klassiekje een TTH/RI kreeg was in 2012 (760 op 27-11-12).
Gr
M
Re: De langst levende klassiekjes
Nee de typische city rail is vervangen tussen iets wat op de twee verschillende versies van de new look moet voorstellen. De rijtuigen hebben iets van de originele new look, daar waar de koppen eerder iets hebben van new look versie twee.
Re: De langst levende klassiekjes
Binnenin zou die hetzelfde moeten zijn als andere klassiekjes. Zie geen reden waarom deze zou aangepast zijn.