Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

ostbahnhof schreef:plaats het hier maar even: vandaag rijdt er een combinatie van 4 klassiekjes tussen Antwerpen en Charleroi.
Die heb ik zonet denk ik gezien in Brussel-Zuid, maar dan richting Binche. In ieder geval waren dat 4 klassiekjes.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48 Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
Hij kan het wel hoor. Vorige week reed ik op L36 160 km/h met mijn Desiro toen een HLE18 mij plots voorbijstak. Ik kom niet heel vaak op L36/36N dus dat was voor mij wel even een vreemd zicht haha.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

Davy schreef: 12 nov 2017, 19:13
ostbahnhof schreef:plaats het hier maar even: vandaag rijdt er een combinatie van 4 klassiekjes tussen Antwerpen en Charleroi.
Die heb ik zonet denk ik gezien in Brussel-Zuid, maar dan richting Binche. In ieder geval waren dat 4 klassiekjes.
oeps, effe uit het oog verloren, zal Binche geweest zijn! Merci
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
De rijtijd tussen Brussel-Noord en Leuven is 17 minuten in de weekenddienstregeling dus dat is sowieso al aan de ruime kant. Via lijn 36N kan het in 13 minuten (met 200 km/h) of 14 (met 160). Als je binnenkomt op rood in Leuven (zoals meestal) moet je daar doorgaans nog wel een minuut bij optellen.

Groetjes,
Rian
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Ducktape »

rvdborgt schreef: 13 nov 2017, 04:51
Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
De rijtijd tussen Brussel-Noord en Leuven is 17 minuten in de weekenddienstregeling dus dat is sowieso al aan de ruime kant. Via lijn 36N kan het in 13 minuten (met 200 km/h) of 14 (met 160). Als je binnenkomt op rood in Leuven (zoals meestal) moet je daar doorgaans nog wel een minuut bij optellen.

Groetjes,
Rian
Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Ducktape schreef: 13 nov 2017, 22:47 Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door brouckie »

Shrek schreef: 14 nov 2017, 00:14
Ducktape schreef: 13 nov 2017, 22:47 Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

brouckie schreef: 14 nov 2017, 14:13
Shrek schreef: 14 nov 2017, 00:14
Ducktape schreef: 13 nov 2017, 22:47 Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 14 nov 2017, 14:16
brouckie schreef: 14 nov 2017, 14:13
Shrek schreef: 14 nov 2017, 00:14Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.
Over binnenkomen op rood hebben we al een hele discussie... feit is wel dat de tijdwinst door 200 km/h op lijn 36N verloren gaat door een rood sein in Leuven. Die 200 km/h zit niet in de dienstregeling maar alweer door het structureel binnenkomen op rood in Leuven moet bv. de IC naar Welkenraedt al bij 1 minuut vertraging in Brussel-Noord 200 rijden op lijn 36N om op tijd in Leuven te zijn.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 14 nov 2017, 22:11
Shrek schreef: 14 nov 2017, 14:16
brouckie schreef: 14 nov 2017, 14:13Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.
Over binnenkomen op rood hebben we al een hele discussie... feit is wel dat de tijdwinst door 200 km/h op lijn 36N verloren gaat door een rood sein in Leuven. Die 200 km/h zit niet in de dienstregeling maar alweer door het structureel binnenkomen op rood in Leuven moet bv. de IC naar Welkenraedt al bij 1 minuut vertraging in Brussel-Noord 200 rijden op lijn 36N om op tijd in Leuven te zijn.

Groetjes,
Rian
Jamaar je kan niet uitgaan van een groen sein he. Soms is dat gewoon onmogelijk, dus moet je in de dienstregeling rekening houden met dubbel geel. Over enkele weken zit dat stuk trouwens in ETCS waardoor het binnenkomen een stuk vlotter zal gaan bij een gesloten sein.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

L2592 (Roosendaal - Puurs) wordt met Duikbril 903 gereden. Melding gezien op Somda.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door dentheo »

is dat niet een beetje kort voor dit winkel-weekend ?
Theo
Groeten vanop de Heide
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door wimkalmthout »

Ik heb gisteren nochtans ook 2 gekoppelde varkensneuzen gezien hier in Kalmthout. Dat is in ieder geval comfortabeler dan 1 duikbril. Trouwens de NMBS ging met de nieuwe dienstregeling de capaciteit toch aanpassen aan het zaterdag winkel publiek in de steden.

gr
Wim.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Floris Cappelle »

Beste,

Gisteren in Lichtervelde (10u30), een of twee desiro's gezien die trein Kortrijk - Brussels-Airport - Zaventem verzekerden.
Ik denk dat de inzet van desiro's nieuw is op deze verbinding.

Vriendelijke groet
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef: 23 dec 2017, 23:53is dat niet een beetje kort voor dit winkel-weekend ?
Overdag is dat ook te kort op een gewone zaterdag. Maar als het alleen de 2592 was (plus tegentrein), dan valt het wel mee.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie