Dienstregeling december 2017

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

Op de S10 had je in de ochtendspits treinparen met 3 MS08, namelijk de combinatie 2076-3876-3857-2057. Aangezien de 3857 nog steeds met 3 MS08 is, vermoed ik dat het ook geldt voor de drie andere treinen, al zijn ze daar eigenlijk nutteloos.

De meeste andere treinen op de S10 bestonden inderdaad uit 2 MS08 (in de spits) of 1 MS08 (overdag, 's avonds, weekend).
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Tijgernoot »

dentheo schreef: 17 dec 2017, 23:39 Al weet ik niet Rian wat het meest ideale moment is om op R'daal aan te komen ...min 45 of min 15 ?
Iets na :20, omdat de sprinter naar Dordrecht 's avonds en in het weekend alleen om :36 gaat. Vertrekken van alle treinen zijn tussen :27 en :36 :)
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door bram2727 »

Iemand ook al gezien dat de 7001 met i10 trug wordt gereden ?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door ferry »

Tot mijn zeer grote verbazing moeten vaststellen dat de aangekondigde nieuwe rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en De Panne NIET rijdt tijdens de vakantieperiodes!!! Wat een ongelooflijke service!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Steve »

Tiens, inderdaad, hij is domweg beperkt tot Gent-Sint-Pieters... en gekoppeld aan de Landen (zoals tijdens het weekend) is hij ook al niet, want die vertrekt enkele minuten laten op een ander spoor. Heel efficiënt allemaal.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door overweg13 »

Dit bewijst hoe overduidelijk beter en overzichtelijker de informatie is in de dienstregelingen oude stijl zoals ze voorkomen in de lijnfolders. Het zwarte driehoekje valt meteen op, in de zogenaamd performante planners en de rest van de elektronische hulpmiddeltjes komt het pas tot uiting als je een specifieke verbinding opzoekt. En als je het enkele dagen voordien doet en je vergeet de datum aan te passen, kom je nog bedrogen uit ook.
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door rvdborgt »

ferry schreef: 25 dec 2017, 14:58Tot mijn zeer grote verbazing moeten vaststellen dat de aangekondigde nieuwe rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en De Panne NIET rijdt tijdens de vakantieperiodes!!!
Dit is overigens een stiekeme besparing. De derde IC Antwerpen - gent reed in de vakanties altijd nog tijdens de spits maar dat is nu dus niet meer zo.
Klaag hierover bij de NMBS. Als er geen klachten zijn, vindt de NMBS het ook geen probleem:
http://www.belgianrail.be/nl/klantendienst/contact.aspx

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

De vraag is natuurlijk hoe groot het probleem is. Er zijn effectief een pak minder reizigers, dus voor de passagiers op Gent-Antwerpen is deze trein nu niet echt meer nodig. Hoeveel tijd verliezen doorgaande reizigers De Panne- Antwerpen nu?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 25 dec 2017, 23:58De vraag is natuurlijk hoe groot het probleem is. Er zijn effectief een pak minder reizigers, dus voor de passagiers op Gent-Antwerpen is deze trein nu niet echt meer nodig. Hoeveel tijd verliezen doorgaande reizigers De Panne- Antwerpen nu?
Er zijn nog steeds elk jaar meer reizigers. De vraag is dus eerder waarom nu 13 weken per jaar ook in de spits de derde trein per uur tussen Antwerpen en Gent weg zou moeten vallen terwijl die treinen in de spits de afgelopen 10 (?) jaar blijkbaar wel nodig waren, ook tijdens de vakanties.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef:
Shrek schreef: 25 dec 2017, 23:58De vraag is natuurlijk hoe groot het probleem is. Er zijn effectief een pak minder reizigers, dus voor de passagiers op Gent-Antwerpen is deze trein nu niet echt meer nodig. Hoeveel tijd verliezen doorgaande reizigers De Panne- Antwerpen nu?
Er zijn nog steeds elk jaar meer reizigers. De vraag is dus eerder waarom nu 13 weken per jaar ook in de spits de derde trein per uur tussen Antwerpen en Gent weg zou moeten vallen terwijl die treinen in de spits de afgelopen 10 (?) jaar blijkbaar wel nodig waren, ook tijdens de vakanties.

Groetjes,
Rian
Waren ze echt nodig de afgelopen jaren? Misschien is het aanbod dit jaar wel beter afgestemd op de vraag dan andere jaren. Uiteraard is het ook een besparing, maar deze periode is wel ideaal om het personeel achterstallige vakantiedagen te laten opnemen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

ferry schreef: 25 dec 2017, 14:58 Tot mijn zeer grote verbazing moeten vaststellen dat de aangekondigde nieuwe rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en De Panne NIET rijdt tijdens de vakantieperiodes!!! Wat een ongelooflijke service!
Op die meer dan 2 uur ben je 14 minuutjes langer onderweg, exact even lang als door het jaar tijdens het weekend. Zo schandalig is dat toch helemaal niet? :roll:
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Matthias »

Goh ja, de verlenging van reisduur is maar een kant van het verhaal vind ik, het in mijn ogen grotere probleem is dat het helemaal niet duidelijk is dat die treinen in de vakanties niet rijden. Op de nmbs-site staat er wel een artikeltje dat er in de kerstvakantie 'enkele P-treinen' niet rijden, maar een hele IC-verbinding afschaffen is dan toch nog iets anders. Benieuwd hoeveel mensen vandaag tevergeefs op hun trein gewacht hebben die ze 'normaal' nemen.... en daar schuilt bij mij het grotere probleem. Een langere reistijd of een verbinding minder is allemaal een pak minder erg als je het op voorhand weet.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 26 dec 2017, 11:30 Op die meer dan 2 uur ben je 14 minuutjes langer onderweg, exact even lang als door het jaar tijdens het weekend. Zo schandalig is dat toch helemaal niet? :roll:
Minuutje hier, tien minuutjes daar, extra overstapje ginder,...

Van De Panne Centrum (vertrek tram om 14h24) naar Antwerpen Centraal (aankomst trein om 17h23) ben je dus drie uur onderweg.
Dat is een gemiddelde snelheid van 50 km/h.

Als jullie daar tevreden mee zijn...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Matthias schreef: 26 dec 2017, 13:45 Goh ja, de verlenging van reisduur is maar een kant van het verhaal vind ik, het in mijn ogen grotere probleem is dat het helemaal niet duidelijk is dat die treinen in de vakanties niet rijden. Op de nmbs-site staat er wel een artikeltje dat er in de kerstvakantie 'enkele P-treinen' niet rijden, maar een hele IC-verbinding afschaffen is dan toch nog iets anders. Benieuwd hoeveel mensen vandaag tevergeefs op hun trein gewacht hebben die ze 'normaal' nemen.... en daar schuilt bij mij het grotere probleem. Een langere reistijd of een verbinding minder is allemaal een pak minder erg als je het op voorhand weet.
Dat is inderdaad een andere kant van de zaak. Ik weet niet wat er juist uithangt of omgeroepen wordt in de betrokken stations. Iemand die wel iets gezien/gehoord heeft?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling december 2017

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 26 dec 2017, 13:48 Minuutje hier, tien minuutjes daar, extra overstapje ginder,...

Van De Panne Centrum (vertrek tram om 14h24) naar Antwerpen Centraal (aankomst trein om 17h23) ben je dus drie uur onderweg.
Dat is een gemiddelde snelheid van 50 km/h.

Als jullie daar tevreden mee zijn...
Wanneer de IC wel doorrijdt in Gent is het 55 km/h, spreekt dat getal dan zoveel meer tot de verbeelding? Ik zie eigenlijk geen andere treinen die deze 2 weken zouden kunnen afgeschaft worden die voor minder hinder bij de reizigers zouden zorgen. IC 31xx, 33xx of 4xx zijn de andere verbindingen die je zou kunnen laten vallen, maar die lijken mij allemaal veel meer ongemak te bezorgen.
Plaats reactie