HLE18 mag nog steeds niet de grens over, en moesten ze daar ooit werk van willen maken, dan ga je er overigens al twee nodig hebben, want er is geen stuurrijtuig toegelaten van waaruit je mag besturen, of ze moeten stuurrijtuig van I11 ook nog gehomologeerd krijgen om vanuit te besturen (en ik zie ze in Roosendaal ook niet telkens de loc rondzetten). Maar dan zit je met het probleem van capaciteit, want die M6'en zijn echt wel hard nodig tijdens de piekuren, vooral Antwerpen-Brussel, hoe ga je dat oplossen? Overigens mag type 27 wel nog altijd naar Roosendaal, maar zelfde probleem met capaciteit dan. Een break is niet toegelaten in Roosendaal omdat die niet langs de perrons past. En 800'en zie ik liefst volledig verdwijnen op IC-treinen.DDietzen schreef: ↑20 jan 2018, 19:44Grootste issue lijkt mij nog de materieelinzet. Momenteel tel ik op Beluxtrains 13x HLE 18/27 + M6, 3x Desiro, 2x HLE 27 + M4 en 1x Varkensneus. Een redelijke ratjetoe waarvan (bij mijn weten) enkel de HLE 18 en de Varkensneus 1,5 kV lusten, en enkel de Varkensneus tot nu toe wordt gedoogd in Nederland (in de L naar Roosendaal).
Zou het mogelijk zijn om de IC-05 de gehele dag te rijden met enkeldeks materieel? (Dubbeldekkers als M6 passen niet onder het A58-viaduct tussen Essen en Roosendaal door.) Mogelijke inzet lijkt mij HLE 18 + I11/M4 en/of Break (welke gedoogd wordt in Maastricht), ik weet niet of men met Varkensneusjes in zo'n lange IC blij zou zijn.
Ik hoor graag jullie mening!
Ik denk niet dat je een IC tot Roosendaal gaat zien voor de M7 er is, in de hoop dat die M7 dan wél onder die brug past natuurlijk...