Nieuwe klassen op Thalys

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden voor internationale reizen.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door groentje »

Tenzij je met een van de handvol"Pullman"-services kan meereizen in Engeland. Arriva Trains Wales heeft één treinpaar ('s ochtends van Noord-Wales naar Cardiff, 's avonds terug), en ook GWR heeft een paar ritten doorheen de dag, van en naar Londen vanuit verschillende locaties in Zuidwest-Engeland. Op de Caledonian Sleeper vond ik het eten ook best lekker, al was het maar opgewarmd.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door Hobbes »

Patrick schreef: 31 jan 2018, 12:10

Trouwens, 'eten' op de trein: "It's food for the journey, not journey for the food" :lol:
Het is uiteraard een detail, maar deze discussie ging nu eenmaal voor een groot deel over de verschillen tussen de klassen bij Thalys... ;-)
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door LHOON »

Hobbes schreef: 31 jan 2018, 12:38
Patrick schreef: 31 jan 2018, 12:10

Trouwens, 'eten' op de trein: "It's food for the journey, not journey for the food" :lol:
Het is uiteraard een detail, maar deze discussie ging nu eenmaal voor een groot deel over de verschillen tussen de klassen bij Thalys... ;-)
Laat de catering daar nu net een fundamenteel element van uitmaken...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door Asterix »

traxie schreef: 31 jan 2018, 09:35Ik weet niet wat je bestelt bij de Panos, maar dat komt bij mij meestal niet in de buurt van dit.
Bij Thalys: mini koffiekoekjes uit de diepvries, fletse koffie, fletse youghurt uit de Aldi en een stuk koud fruit? Sorry maar dan liever drank en koeken van de Panos en een Standard-ticket.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door Steven »

Die koek bij de panos is ook fabriekswerk. Ze bakken die lokaal nog heel effe en dat is het ook. De broodjes zijn al idem.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door Asterix »

Steven schreef: 01 feb 2018, 00:11 Die koek bij de panos is ook fabriekswerk. Ze bakken die lokaal nog heel effe en dat is het ook. De broodjes zijn al idem.
Alleen zal het bij Panos goedkoper zijn dan een Premium-ticket, he.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door traxie »

Asterix schreef:
Steven schreef: 01 feb 2018, 00:11 Die koek bij de panos is ook fabriekswerk. Ze bakken die lokaal nog heel effe en dat is het ook. De broodjes zijn al idem.
Alleen zal het bij Panos goedkoper zijn dan een Premium-ticket, he.
Dat is toch logisch niet? Maar soms is het aanbod aanlokkelijk en verantwoord de meerprijs het verschil, soms niet.
AK81

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door AK81 »

De catering aan boord van de Thalys is al langer een bron van ergernis bij mij: afhankelijk van het moment serveren ze een echte maaltijd of een 'snack'. De laatste keer dat ik terug kwam van Parijs in CF1 bestond die snack uit één macaron en een mini cola-zero. Na vertrek uit Brussel-Zuid richting Antwerpen werd dan een 'echte' maaltijd opgediende voor de reizigers naar Nederland, die voor Antwerpen kregen slechts een glaasje water...

's Morgens hetzelfde: tussen Brussel en Parijs een ontbijt (croissant/broodje/yoghurt/koffie) maar op hetzelfde tijdstip tussen Brussel en Amsterdam twee mini-croissants met koffie...


Afbeelding
Een andere keer nam ik de Thalys van Antwerpen naar Rijsel en voor die relatief korte rit werd dan wel weer een groter ontbijt geserveerd met pannenkoekjes:


Afbeelding

Het gaat bij mij niet om de prijs van de tickets in CF1 (NMBS-rechthebbende à 35€/reis) maar het feit dat het zo onvoorspelbaar is en dat er een onderscheid wordt gemaakt naargelang de bestemming.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door Steven »

Het verschil zit hem niet in de bestemming maar in het uur waarop jouw reis bij Thalys begint. Dus het tijdstip wanneer jij in station x de Thalys neemt. Ze hebben daar ook een overzicht van op hun website met symbolen. Je kan perfect vooraf weten welk type maaltijd je gaat krijgen voor je reis begint.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 07 feb 2018, 13:57 Het verschil zit hem niet in de bestemming maar in het uur waarop jouw reis bij Thalys begint. Dus het tijdstip wanneer jij in station x de Thalys neemt. Ze hebben daar ook een overzicht van op hun website met symbolen. Je kan perfect vooraf weten welk type maaltijd je gaat krijgen voor je reis begint.
https://www.thalys.com/img/1514972926/p ... ble_nl.pdf :)
AK81

Re: Nieuwe klassen op Thalys

Bericht door AK81 »

Dat weet ik ook maar op die symbolen kan je niet voortgaan, het ene ontbijt is het andere niet...
Plaats reactie