Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Blue Bird

Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door Blue Bird »

Zijn hier toevallig treinbestuurders uit de privé aanwezig die ik wat vragen zou mogen stellen via een privébericht. Of treinbestuurders die eerst bij de NMBS gewerkt hebben en nadien de overstap gemaakt hebben naar de privé?

Ik ben namelijk een treinbestuurder bij de NMBS en zit er aan te denken om misschien toch over te stappen. Vandaar dat ik een paar vragen zou willen stellen aan hen die mij zijn voorgegaan.

Alvast bedankt
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door Catenist »

Tevergeefse vraag denk ik :-)
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door Portbou »

Catenist schreef: 20 feb 2018, 12:27 Tevergeefse vraag denk ik :-)
Dat kan je niet weten hé... Gezien de "gevoeligheid" van dit thema reageren mensen misschien eerder met privé-berichten.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door groentje »

Er zaten er hier wel een paar, Tim, geloof ik (bij Crossrail, als ik het wel voor heb), en nog een paar.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door Hobbes »

Catenist schreef: 20 feb 2018, 12:27 Tevergeefse vraag denk ik :-)
Tevergeefse vraag? Wat bedoelt U? De "privé" zit vol met TB's die van de NMBS komen en het zich nog geen moment beklaagd hebben dat ze dat bedrijf verlaten hebben. Er zitten trouwens nog tientallen hun jaar opzeg uit te doen, die groep begint nu stilaan ook over te komen.

"De privé" heeft trouwens zelf ook al tientallen of zelfs honderden TB's opgeleid, dus die aantallen nemen ook toe.

Ik ben trouwens wel eens benieuwd hoeveel TB's "de privé" ondertussen telt, want volgens sommigen is een Belgische TB nog steeds per definitie een NMBS TB. (zie het belgiantraindriver.be initiatief)

In ieder geval, Blue Bird, U mag mij gerust een PB sturen en ik zal daar zo goed mogelijk op antwoorden.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door kika »

Hobbes schreef: 24 feb 2018, 10:11"De privé" heeft trouwens zelf ook al tientallen of zelfs honderden TB's opgeleid, dus die aantallen nemen ook toe.
Honderden? Waar zitten die allemaal? Of reken je Lineas ook onder de privé ondertussen?
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Treinbestuurders uit de privé aanwezig?

Bericht door Hobbes »

Lineas is bij mijn weten ook privé, ondanks het feit dat de NMBS nog voor 1/3 aandeelhouder is.
Plaats reactie