Pano-reportage

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Pano-reportage

Bericht door Shrek »

odul schreef: 03 mar 2018, 13:50 Maar ik zeg toch nergens dat het "altijd" gewoon aanschuiven is.

Ik geef een "voorbeeld" van een situatie waar een trein moet aanschuiven omdat het een andere (misschien defecte) trein een sectie bezet.
Dan gebeurt het al eens dat die volgende trein ( die dus niet kapot is) voor een rood sein komt te staan dat 100 m van het perron ligt.

Meestal blijft die trein dan stilstaan tot de sectie vrij komt. Ondertussen zitten honderden mensen gegijzeld die de trein niet uit mogen omdat dit onveilig is. Terwijl men de tbs met richt op zicht perfect tot aan het perron kan laten komen. En de reizigers kan laten uitsappen.

DAT IS WAT WIK WIL DUIDELIJK MAKEN! Al de rest je erbij haalt klopt volledig. Maar daar heb ik het niet over!!!!
Je beweert dat het "al eens" gebeurt, heb je dan ook voorbeelden van situaties dat dit voorgevallen is?
Want normaal gezien zou dit niet kunnen, de achterste trein rijdt immers vanzelf rit op zicht tot vlak na de eerste trein...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Pano-reportage

Bericht door Asterix »

odul schreef: 03 mar 2018, 13:50 Ik geef een "voorbeeld" van een situatie waar een trein moet aanschuiven omdat het een andere (misschien defecte) trein een sectie bezet.
Dan gebeurt het al eens dat die volgende trein ( die dus niet kapot is) voor een rood sein komt te staan dat 100 m van het perron ligt.

Meestal blijft die trein dan stilstaan tot de sectie vrij komt. Ondertussen zitten honderden mensen gegijzeld die de trein niet uit mogen omdat dit onveilig is. Terwijl men de tbs met richt op zicht perfect tot aan het perron kan laten komen. En de reizigers kan laten uitsappen.
Okee. Je kiest ervoor om die trein te laten aanschuiven. Er stappen vervolgens aan dat perron 10 mensen af en er blijft 500 man zitten om door te reizen naar de volgende stations. Jammer voor hen want de trein ervoor heeft zich inmiddels in nood verklaard, geraakt dus niet meer weg en tussen dat station waar je nu staat en die trein ligt er geen wissel meer om naar het nevenliggende spoor te rijden. Nu staan er dus al twee treinen vast. Hoera!

Misschien was het dan toch niet zo dom om de trein aan dat vorige sein te laten wachten? Daar ligt immers wél een wissel om naar het nevenliggende spoor te rijden. En hadden we dan daadwerkelijk 10 minuten gewacht op de kruisende trein, dan hadden we hem via dat nevenliggende spoor kunnen laten rijden, mét alle voorziene stops. Zou dat niet beter zijn geweest?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Pano-reportage

Bericht door groentje »

Een situatie in Essen met een defecte Benelux op spoor 1 komt me voor de geest ;)
Plaats reactie