Binnenkomen op rood

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door dekooiker »

Sterker nog: men heeft eens de werkdruk gemeten aan de hand van het aantal seconden dat iemand met iets bezig is.
De operator klikt met de muis of toetsenbord om twee seinen open te zetten = 1 seconde werk
De omroeper doet er 15 seconden over om iets om te roepen dus daar is de werkdruk hoger.
Nog steeds ziet men niet in hoe de vork aan de steel zit of wil het niet zien.
Daar er minder volk van basisniveau naar middenkader kan doorstromen door onmogelijk moeilijke examens zal het probleem niet snel verdwijnen.

De chefs die moeten inschatten hoeveel volk er op een seinpost nodig is moeten verplicht zoveel mogelijk volk afschaffen.
Eentje bijvragen is het onmogelijke vragen terwijl er regelmatig vacatures voor posten zijn waarvan we het nut in twijfel kunnen trekken.
Begrijpe wie kan.
En de trein, hij stond stille.
De trein.
Alleen voor durvers.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Ducktape »

Paul schreef: 03 mar 2018, 16:06
Ducktape schreef: 03 mar 2018, 13:10Sinds kort krijgen we berichten om energiezuiniger te rijden, als je dan 5 seconden te vroeg een 2G sein passeert en je ziet in de verte het sein van rood naar groen verspringen, dat is om uw kas op te fretten hoor.
Wordt dat probleem met ECTS niet opgelost dan? Of moeten jullie in zo'n geval nog altijd tegen 25 km/u blijven voortkruipen tot aan de voet van dat groene sein?
Zoals Shrek het zegt klopt het idd. Infrabel zou ook eurobakens bij kunnen plaatsen, zodat er vaker nieuwe informatie ontvangen kan worden, maar dat kost blijkbaar enorm veel geld om te doen, dus doen ze het niet al te vaak. In Antwerpen-Berchem liggen er bv bijna overal extra bakens langs de perrons.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door rvdborgt »

Het valt me trouwens op dat de ICE vanuit Duitsland in Luik wel op een normale manier binnenrijdt, terwijl ook daar het uitrijsein gesloten is.
Waar zou dat aan liggen?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Shrek »

rvdborgt schreef: 04 mar 2018, 22:33 Het valt me trouwens op dat de ICE vanuit Duitsland in Luik wel op een normale manier binnenrijdt, terwijl ook daar het uitrijsein gesloten is.
Waar zou dat aan liggen?
Duitse bestuurders zijn gewoon van met remcurves te werken, in PZB en LZB zitten die immers ook. Als ze dan in Luik onder ETCS moeten remmen is dat voor hen 2 vingers in de neus.

Sommige Belgische bestuurders moeten de finesses van het systeem nog in de vingers krijgen.
brouckie schreef: 01 mar 2018, 13:11 Remcurve ETCS is veel te sportief. Ook ik rem bij een stopopdracht direct naar mijn doelsnelheid, zeker als ik weet dat een sein nodeloos dicht staat. Plaatsen waar ik weet dat er nog een kruising is rij ik iets dichter tegen de curve, maar nog altijd met voldoende marge.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door traxie »

pastore schreef:Vandaag te Hasselt wederom een losse rit die op tijd open stond richting Tongeren.
Trein kwam niet in beweging, de bestuurder was zowel via gsm-r als via gsm onbereikbaar. Uiteindelijk via de treinbegeleider te weten gekomen dat de trein nog totaal niet klaar was voor vertrek.
Hierdoor stonden langs twee kanten goederentreinen stil.
Even later een volgende losse rit die naar Tongeren moest vertrekken, wegens storing met S422. Ook deze bestuurder totaal onbereikbaar. Bovendien was ook deze trein niet tijdig klaar.

Op deze manier sta je in Hasselt inderdaad weer stil zonder dat je in de verste verte een andere trein ziet rijden.
Ik vind het maar logisch dat je een trein klaar meldt als bestuurder / boordchef. Blijkbaar tijd dat jullie dat principe ook invoeren daar. De uitzondering vind ik een rangering. Daar is bellen niet altijd aangewezen bij van kant keren.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Binnenkomen op rood

Bericht door dekooiker »

Klaarmelden is natuurlijk niet verkeerd maar het zou logisch moeten zijn dat als het vertrekuur aangebroken is de trein zonder meer kan rijden.
Tenzij er voorafgaandelijk gemeld wordt dat dat niet kan.
Al te frequent hoor je pas als het sein openstaat dat er nog iets moet gebeuren, treinpersoneel niet aanwezig is enz...
Gezien men in Hasselt nogal snel geschokt is als een sein gesloten wordt zal het probleem voor kruisende treinen niet meteen verbeteren.
Doe gewoon wat moet gedaan worden.
Meer vragen we niet.
De trein.
Alleen voor durvers.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door CursorX »

Vandaag mee geweest met een niet nader genoemde trein van Oostende naar Eupen.
Te Brugge heeft deze vertraging opgelopen omdat die op een ander perron dan gebruikelijk moest toekomen en dan ook nog eens via de tragere zijlijn de 50a weer op moest.
Deze trein is tot in Eupen met deze vertraging blijven rijden omdat alle inritseinen van alle stations die aangedaan werden op 2 geel stonden en uitritseinen op rood. Het moment dat je dan net stil staat springen deze op groen, zonder dat iets gekruisd is of iets voor je zit.
Ik begrijp dat sommigen hierdoor gefrustreerd geraken...

Ohja, voor de lieve vrede laat ik in 't midden wiens fout dit is, want ik begrijp ook goed dat je op een blok niet alles alleen kan...
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 04 mar 2018, 23:21
rvdborgt schreef: 04 mar 2018, 22:33Het valt me trouwens op dat de ICE vanuit Duitsland in Luik wel op een normale manier binnenrijdt, terwijl ook daar het uitrijsein gesloten is.
Waar zou dat aan liggen?
Duitse bestuurders zijn gewoon van met remcurves te werken, in PZB en LZB zitten die immers ook. Als ze dan in Luik onder ETCS moeten remmen is dat voor hen 2 vingers in de neus.
Zijn dat tegenwoordig Duitse machinisten dan? Ik dacht dat er nog steeds vanaf Keulen een NMBS-machinist kwam. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Steven »

ICE is normaal 50/50 verdeeld tussen de Belgische en Duitse treinbestuurders.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door rvdborgt »

Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Tim »

rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).
Goed dat de lamp niet meteen gesprongen is van nooit te gebruiken :lol:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door HLE 2302 »

rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).

Groetjes,
Rian
Dat moet een vergissing geweest zijn!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Shrek »

Tim schreef: 07 mar 2018, 06:53
rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).
Goed dat de lamp niet meteen gesprongen is van nooit te gebruiken :lol:
Bij elke Thalys, ICE of P-trein BRussel-Visé wordt die lamp gebruikt, dus ze zal nog wel werken :wink:
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door brouckie »

rvdborgt schreef: 06 mar 2018, 21:18 Vanavond overigens voor het eerst dit jaar op groen binnengekomen in Leuven (spoor 3).

Groetjes,
Rian
Gisteren met de IC 5** zowel in de heen- als in de terugrit met groen Leuven binnen (en ik was op tijd). Is er eindelijk iets in gang geschoten bij Infrabel of had ik gewoon geluk?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door overweg13 »

brouckie schreef: 10 mar 2018, 16:06
Gisteren met de IC 5** zowel in de heen- als in de terugrit met groen Leuven binnen (en ik was op tijd). Is er eindelijk iets in gang geschoten bij Infrabel of had ik gewoon geluk?
Misschien hebben ze je diensten opgevraagd en lezen ze dit forum. :lol:
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie