Binnenkomen op rood

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
pastore

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door pastore »

1
Laatst gewijzigd door pastore op 30 jun 2018, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door byter »

Yup.. Gisteren een directe sturing gedaan wanneer het kon.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Eimai »

byter schreef: 10 mar 2018, 17:37 Yup.. Gisteren een directe sturing gedaan wanneer het kon.
Bedankt, jullie maken het echt zoveel aangenamer om een station binnen te rijden op die manier.
Shrek schreef: 04 mar 2018, 23:21Duitse bestuurders zijn gewoon van met remcurves te werken, in PZB en LZB zitten die immers ook. Als ze dan in Luik onder ETCS moeten remmen is dat voor hen 2 vingers in de neus.

Sommige Belgische bestuurders moeten de finesses van het systeem nog in de vingers krijgen.
Het materieel moet het ook toelaten. Met een desiro kan je echt spelen op die remcurve, die stelletjes heb je perfect in de hand en kan je quasi perfect op het streepje laten afremmen als je de moeite doet, en ik denk dat ICE's ongeveer zo rijden. Met gesleept materieel is dat veel minder evident, en ook bijvoorbeeld met de Benelux waar je zelfs niet eens een EP-rem hebt moet je echt een serieus stuk onder de remcurve blijven omdat de reactietijd van het remmen en het lossen gewoon veel groter is en dat je niet makkelijk kan inspelen op de beweging die de remcurve maakt. Als je dan op het streepje gaat proberen af te remmen is de kans veel te groot dat je de remming hebt onderschat en dat hij uiteindelijk zelf gaat tussenkomen, met de gevolgen vandien.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Steven »

Inderdaad als je met een Traxx en NS rijtuigen op het streepje wil blijven rijden zijn er een paar voorwaarden.
Ten eerste wat geluk hebben, ten tweede uwe trein super goed kennen op vlak van de rem en dat wil zeggen dat je er toch al even mee aan het rijden bent. Doch elke Benelux machinist zal u aanraden om voldoende afstand in te bouwen. Gewoon omdat die rijtuigen zonder ep-rem heel lastig zijn in hun aansluit- en lossingstijden. Kortweg gezegd te traag. Het is nu eenmaal niet leuk om met het schaamrood op de kaken te staan als je de curve toch net iets verkeerd hebt ingeschat.
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 okt 2017, 23:03

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Lynx »

Op de curve remmen met de Traxx en ICR is geen enkel probleem. Die is niet bijzonder steil of lastig bij te houden. Bij vertraging doe ik dat eigenlijk altijd, als ik op tijd ben begin ik eerder met remmen, maar dat heeft niet zo zeer met de curve zelf te maken, maar meer met reizigerscomfort.

Edit: maar nu heb ik natuurlijk toch wel een aantal jaartjes ervaring op die treinen en rij het merendeel van de week er op.
In het begin moest ik ook even wennen aan de remming, ook met ETCS. Hoe beter je het materieel kent, hoe eenvoudiger zoiets wordt.
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door brouckie »

byter schreef: 10 mar 2018, 17:37 Yup.. Gisteren een directe sturing gedaan wanneer het kon.
Hero!!! Was iedereen maar zo... Super bedankt!
byter
Berichten: 158
Lid geworden op: 31 jul 2013, 20:53

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door byter »

Mja, het probleem blijft wel. Zoals pastore aanhaalt ..je bent afhankelijk van de traffic controller die de zone beheert.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Binnenkomen op rood

Bericht door dekooiker »

Als (àls) ik een keertje zelf het verkeer mag regelen dan probeer ik ook directe sturingen te doen.
Dat lukt niet overal.
Op den duur ben je net hetzelfde bezig als was er geen ARS, TMS, en heel het circus.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Asterix »

Sinds medio maart draait ook de regio Verviers op ARS.
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door FLV-FGSP »

Lezen ze bij de spoorgroep mee in dit forum? Kreeg van de persvoorlieger van Infrabel het volgende:

"Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein. Omgekeerd gaan de treinbestuurders van NMBS nadien op bezoek bij Infrabel waar ze ingewijd worden in de werking van een seinhuis. Deze “spoordate” of jobuitwisseling is een verplicht onderdeel van de opleiding/loopbaan en is bedoeld om, in het kader van de spoorveiligheid, mekaars job nog beter te leren kennen."

Dat was toch ergens in dit draadje gesuggereerd?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door HLE 2302 »

FLV-FGSP schreef: 04 apr 2018, 10:40 Lezen ze bij de spoorgroep mee in dit forum? Kreeg van de persvoorlieger van Infrabel het volgende:

"Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein. Omgekeerd gaan de treinbestuurders van NMBS nadien op bezoek bij Infrabel waar ze ingewijd worden in de werking van een seinhuis. Deze “spoordate” of jobuitwisseling is een verplicht onderdeel van de opleiding/loopbaan en is bedoeld om, in het kader van de spoorveiligheid, mekaars job nog beter te leren kennen."

Dat was toch ergens in dit draadje gesuggereerd?
Op de simulator kom je niet nodeloos met 2G aan het perron. :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Jan-Mark »

En waarschijnlijk houdt iedereen zich in het seinhuis dan ook bij die gelegenheid braaf aan de regels :mrgreen:
brouckie
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door brouckie »

Asterix schreef: 03 apr 2018, 23:05 Sinds medio maart draait ook de regio Verviers op ARS.
Ben je daar zeker van? Ik komt de laatste tijd nog steeds met groen aan het perron in Verviers... :wink:
Leuven nog steeds een ramp. Vandaag weer 3' vertraging bij het binnenrijden richting Brussel. :evil: :evil:
FLV-FGSP schreef: 04 apr 2018, 10:40 "Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein.
Simulator... Heb je niets aan. Gelieve eens mee te volgen in real life. Zo kan je optimaal genieten van alle ARS/TSM blunders...
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door rvdborgt »

FLV-FGSP schreef: 04 apr 2018, 10:40Lezen ze bij de spoorgroep mee in dit forum? Kreeg van de persvoorlieger van Infrabel het volgende:

"Op donderdag 5 april gaan verkeersleiders van Infrabel op bezoek bij NMBS waar ze op een simulator zullen leren rijden met een trein. Omgekeerd gaan de treinbestuurders van NMBS nadien op bezoek bij Infrabel waar ze ingewijd worden in de werking van een seinhuis. Deze “spoordate” of jobuitwisseling is een verplicht onderdeel van de opleiding/loopbaan en is bedoeld om, in het kader van de spoorveiligheid, mekaars job nog beter te leren kennen."
Kun je hem/haar eens vragen of deze simulator ook qua seinstanden realistisch is, m.n. het binnenrijden van stations met gesloten vertrekseinen, ook als je vertraging hebt? Leuven is daarvoor nog steeds een goed voorbeeld...

Groetjes,
Rian
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Binnenkomen op rood

Bericht door Eimai »

Ik weet het zo niet, ik heb liever dat ze een week meerijden op hun lijnen dan dat ze een keertje op de simulator spelen. Spelen, want ze kunnen toch niet echt rijden om daar iets van gevoel van te krijgen. Ook al kennen ze de seinbeelden misschien, op simulator ga je geen idee krijgen wat de effecten zijn ervan (laat staan dat je naar iets kijkt dat op een uurregeling lijkt) en die dient ook vooral voor het inoefenen van de procedures die je moeilijk in realiteit kan nabootsen. Willen ze echt weten wat hun seinen doen moeten ze echt een hele tijd meerijden, maar dan zullen ze er de klaagzangen van elke bestuurder wel moeten bijnemen natuurlijk... :lol:

En wij treinbestuurders naar een seinhuis, ik wacht op mijn uitnodiging... Gaat wel druk worden als alle 4000 worden uitgenodigd...
Plaats reactie