Britse tegenhanger Desiro

GregTrainz
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51

Britse tegenhanger Desiro

Bericht door GregTrainz »

Ik heb op YouTube een reportage gevonden van BBC London, over de Class 700. Zoals de Belgische MR08 (oftewel Desiro (ML)) heeft deze trein ook zeer oncomfortabele zitplaatsen. En jawel, gebouwd door Siemens.
https://www.youtube.com/watch?v=D-B0XZa5_GU
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door wbrm »

Siemens heeft daar weinig mee te maken. Net zoals bij bussen is het de koper van het materieel die (het comfort van) de stoelen bepaalt, als die maar betaalt.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door groentje »

Inderdaad. Het bewijs vanuit het tegendeel: ÖBB's CityJets, ook Desiro's, maar een heel ander niveau...
Ik vermoed dat men rond Londen nogal eenzijdig op capaciteit mikt, begrijpelijk, maar er zijn limieten. De gemiddelde lengte van de mensen is alleen maar toegenomen, als je beter af bent om recht te staan omdat je niet tussen de rijen stoelen past...
AK81

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door AK81 »

Een Desiro blijft helaas een Desiro... In de Oostenrijkse (ÖBB en GySev) versies ziet het er comfortabeler uit maar blijft het héél krap. De stoelen zijn gemeten op mensen die max. 70kg wegen en 1m60 meten....

GySev (Raaberbahn) variant die o.a. tussen Wenen en Bratislava pendelt:

Afbeelding

ÖBB Cityjet:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door Steven »

1m60 en toch nog 70 kg wegen? Dat is zeker niet mager 😉
AK81

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door AK81 »

Mhmm, het zal eerder een petite francaise van 1m60 die 50kg weegt :-)
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door groentje »

Met mijn 2 m en iets teveel kg had ik toch geen klagen, vond ik. Het is geen IC-materieel, maar in Oostenrijk worden ze daar ook niet voor ingezet. Ik zou heel tevreden zijn met zulk materieel voor typische voorstadstrajecten, en ik zat ook comfortabel genoeg voor een rit van een uur tot anderhalf uur. In een Desiro heb ik al last vanaf een halfuur, of zo.
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door wbrm »

Ik zie bijvoorbeeld al voetsteunen, armleuningen, handvatten en zijdelingse hoofdsteunen.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door groentje »

En handige tafeltjes...
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English.

It is believed that the seats in the UK 'class 700' Desiros were specified by the UK government and not Siemens or the train operating company.

Similarly uncomfortable seats were selected for other new trains in the UK built by Bombardier.

They are generally compared to ironing boards (Strijkplank?).

They are hard but OK for journeys of 20-30 minutes but the 'class 70' Desiros are working from Bedford, Peterborough and Cambridge to the north of London to Brighton and other places on the south coast of the UK. Bedford to Brighton is 2h30 at the moment although it will reduce to 2h15 as trains return to running via London Bridge after years of engineering work completely rebuilding the station.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door jan_olieslagers »

(Strijkplank?).
10/10! Een bank vooruit en een kus van de juffrouw! :)
And thanks for info, of course.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door trainlovertje »

groentje schreef: 25 feb 2018, 20:28 Met mijn 2 m en iets teveel kg had ik toch geen klagen, vond ik. Het is geen IC-materieel, maar in Oostenrijk worden ze daar ook niet voor ingezet. Ik zou heel tevreden zijn met zulk materieel voor typische voorstadstrajecten, en ik zat ook comfortabel genoeg voor een rit van een uur tot anderhalf uur. In een Desiro heb ik al last vanaf een halfuur, of zo.
Maar wel op sommige stoptreinverbindingen ver buiten verstedelijkt gebied. En gezien de grote afstanden in Oostenrijk en dunbevolkte gebieden, kan dat op een Belgische IC gaan lijken. Ik heb ooit eens op een Cityjet gezeten van Neumarkt (in der Stmk) tot Mürzzuschlag, ongeveer 2u30 duurde die reis. Daar dan overgestapt op een Railjet naar de hoofdstad. Ik kon ook wel al in Bruck an der Mur overstappen op die Railjet, maar dan moest ik langer wachten en dat genoot toen niet mijn voorkeur. Dit zeg ik enkel maar om aan te tonen dat sommige reizigers zich daar waarschijnlijk ook ergeren aan de Desiro ML-treinen.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door trainlovertje »

En dan over het de Londense Desiro's dan: vermits ze een 2 + 2 opstelling hebben, kunnen ze toch niet zó oncomfortabel zijn, want heel veel treinen in het Londense hebben een 2 + 3 opstelling, waarbij het onmogelijk is om normaal op je stoel te zitten als de passagier langs je een beetje volslank is...
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door AlexNL »

De Class 700-treinen hebben een 2+2-opstelling, maar deze is wel erg krap. DfT wilde een breder gangpad hebben, wat de doorstroming zou bevorderen. Gevolg is wel dat de stoelen aan de raamkant tegen de wand aan staan en dat de afstand tot de stoelen aan het gangpad erg kort is. Er is geen armleuning, bijvoorbeeld.
Denutro12

Re: Britse tegenhanger Desiro

Bericht door Denutro12 »

Siemens deugt niet, zij verkiezen steeds harde smalle stoelen. Geef mij maar Bombardier/Alstom met bredere zachtere zetels.
Plaats reactie