Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
basp

Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door basp »

Hallo,

Ik wil op donderdag 26/07/2018 vanuit Antwerpen naar Rennes met een niet-gedemonteerde fiets.

Eerder deze week had ik een rechtstreekse trein teruggevonden vanuit Lille naar Rennes. Die trein was nog niet te boeken (zie screenshot in bijlage).
Vandaag zou ik die moeten kunnen boeken (email-alert gekregen). Maar kan ik die niet meer terugvinden.

Krijgen jullie die er nog uit?

Zelfde voor de trein Nantes - Lille op 10/08/2018.

Overstappen met een bepakte fiets is niet zo handig, vandaar mijn vraag!

mvg, Bart
Bijlagen
treinreis_lille_renne_metfiets_eereder_deze_week.jpg
treinreis_nantes_lille_metfiets_eereder_deze_week.jpg
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door i11 »

Via oui.sncf krijg ik de heenreis Lille Europe - Rennes er uit indien ik een gedemonteerde fiets aanklik (ongedemonteerde fiets lukt niet). Betreft TGV5226 vertrek Lille Europe om 11h52.

Vandaag een 2e klas prems ticket voor 25€ en een 1e klas prems voor 31€.

De terugreis Nantes - Lille Europe komt er ook uit indien ik een gedemonteerde fiets aanklik (ongedemonteerde fiets lukt niet). Betreft TGV5278 vertrek Nantes om 12h03.
Vandaag een 2e klas prems ticket voor 39€ en een 1e klas prems voor 52€.

Een paar jaar geleden (november 2014) heb ik eens in een dergelijke TGV Rennes/Nantes - Lille gezeten tussen Aeroport CDG en Lille. Die relatie werd toen met TGV Sud Est stellen gereden. Bezetting was destijds laag.
basp

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door basp »

Ok, bedankt voor je reactie. Dan zal men op dit traject, met de definitieve planning die je wel kan boeken, treinen gezet hebben zonder fietsplaatsen voor ongedemonteerde fietsen.

(of ik heb eerder deze week een fout gemaakt bij het maken van de screenshot)
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door trainlovertje »

die rechtstreekse treinen kan ik ook niet reserveren met fiets, zonder fiets wel. er zijn dus wel enkele opties met overstap in Parijs, maar dat is inderdaad onhandig als je met die fiets op de RER of metro moet. of je kan natuurlijk fietsen door Parijs..
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door i11 »

trainlovertje schreef: 29 mar 2018, 15:41 die rechtstreekse treinen kan ik ook niet reserveren met fiets, zonder fiets wel. er zijn dus wel enkele opties met overstap in Parijs, maar dat is inderdaad onhandig als je met die fiets op de RER of metro moet. of je kan natuurlijk fietsen door Parijs..
De overstap met fiets in een rollende fietsdoos heb ik vorig jaar gedaan van Paris Nord naar Saint Lazare en van Paris Nord naar Paris Gare de Lyon.
Die overstappen zijn te doen omdat je overal met liften kunt werken. Omdat ik toen nog tijd over had heb ik ook even gekeken of je met liften van Paris Nord met metro 4 richting Montparnasse kunt. Dat lukt niet goed, want in Paris Nord moet je al over klassieke trappen om het perron van metro 4 richting Montparnasse te bereiken. Je zou de omweg met RER B en metro 6 kunnen overwegen (overstap Denfert Rouchereau). De perrons van RER B zijn in Paris Nord met liften te bereiken, alleen ken ik niet de faciliteiten (liften?) in Denfert Rouchereau om van/naar metro 6 te geraken.
basp

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door basp »

trainlovertje schreef: 29 mar 2018, 15:41 of je kan natuurlijk fietsen door Parijs..
Ik denk dat het zoiets gaat worden. Ik heb een fiets GPS dus mits wat voorbereiding thuis moet dit wel lukken.
Dit weekend nog even nadenken en zoeken.

Kan ik ergens terugvinden naar waar allemaal de treinen die vertrekken in Lille rijden waar je een ongedemonteerde fiets kan meenemen; periode eind juli?

mvg, Bart
basp

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door basp »

Hallo,

Als ik ga voor de treinverbinding met overstap in Parijs.

Wat gebeurt er als de eerste trein 45 min. vertraging heeft en ik hierdoor de tweede trein misloop. Ik krijg enkel een vergoeding ( https://be.oui.sncf/nl/hulp-be/vertraging-trein ) maar moet zelf een nieuw, mogelijk duurder ticket kopen om op bestemming te geraken?

(m.a.w. ik koop beter het traject in 2 stappen, met een extra uurtje marge?)

mvg, Bart
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Lille - Rennes met fiets. Rechtstreekse trein?

Bericht door rvdborgt »

basp schreef: 30 mar 2018, 22:53Als ik ga voor de treinverbinding met overstap in Parijs.

Wat gebeurt er als de eerste trein 45 min. vertraging heeft en ik hierdoor de tweede trein misloop. Ik krijg enkel een vergoeding ( https://be.oui.sncf/nl/hulp-be/vertraging-trein ) maar moet zelf een nieuw, mogelijk duurder ticket kopen om op bestemming te geraken?

(m.a.w. ik koop beter het traject in 2 stappen, met een extra uurtje marge?)
Zou ik niet doen. Als de SNCF dat als aansluiting verkoopt, dan zullen ze je ook op de volgende trein toelaten bij vertraging. Zonder extra kosten. Als de 2e trein een TER is dan is er trouwens ook geen treinbinding.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie