Desiro ervaringen !!
Desiro ervaringen !!
Ik heb nu 3 keer de Desiro "aan den lijve ondervonden" en ik ben woest !!!!
Ik reis graag in 1ste,maar in dit geval kan dit alleen maar een echte RAMP noemen !!
Het lawaai is vreselijk wegens onvoldoende geluidsdemping,de vering is een ramp en het treinstel schokt vreselijk bij het nemen van een wisselstraat
Dit is een MISKOOP en ik druk mij dan nog zeer beleeft uit !!!
Ik reis al zeer lang met de trein,ik kan dus vergelijken met vroeger,de treinen met een restoratiewagon,de carretjes met koffie en broodjes,ik heb het allemaal gekend !!
Als ik zie waar we nu staan ben ik ronduit woest !!!
Graag kreeg ik reactie van mensen die ook de Desiro treinen nemen !!
Wat is uw mening a.u.b. ?????
Ik reis graag in 1ste,maar in dit geval kan dit alleen maar een echte RAMP noemen !!
Het lawaai is vreselijk wegens onvoldoende geluidsdemping,de vering is een ramp en het treinstel schokt vreselijk bij het nemen van een wisselstraat
Dit is een MISKOOP en ik druk mij dan nog zeer beleeft uit !!!
Ik reis al zeer lang met de trein,ik kan dus vergelijken met vroeger,de treinen met een restoratiewagon,de carretjes met koffie en broodjes,ik heb het allemaal gekend !!
Als ik zie waar we nu staan ben ik ronduit woest !!!
Graag kreeg ik reactie van mensen die ook de Desiro treinen nemen !!
Wat is uw mening a.u.b. ?????
Re: Desiro ervaringen !!
Ik vind de vering van de Desiro net beter dan die van oudere stelletjes als de MS75 of sprinter. Hier op de lijn schokt de Desiro veel minder dan de MS86. Ze zijn ook merkelijk stiller qua treingeluiden dan de oudere stellen.
Helaas heb je door het gebrek aan binnendeuren wel veel last van geluid van medepassagiers. een miskoop zijn ze zeker niet, want ze rijden heel fijn en zacht. De inrichting had echter wel wat beter gemogen. Hopelijk worden ze bij hun renovatie over pakweg 20 jaar grondig verbouwd...
Helaas heb je door het gebrek aan binnendeuren wel veel last van geluid van medepassagiers. een miskoop zijn ze zeker niet, want ze rijden heel fijn en zacht. De inrichting had echter wel wat beter gemogen. Hopelijk worden ze bij hun renovatie over pakweg 20 jaar grondig verbouwd...
Re: Desiro ervaringen !!
Ik mag dan niet geheel vrijuit kunnen spreken over de Desiro als passagier maar voor de luttele uren die ik er per week in doorbreng vind ik het beste aangename treinen. Ten eerste het acceleratievermogen en de mogelijkheid om snel vertraging op te halen maken dit voor mij en vele van mijn medereizigers al een uitstekend motorstel. De automatische halteaankondiging, informatieschermen, degelijke klimaatcontrole, gelijkvloerse instap in stations met verhoogde perrons en voldoende zitplaatsen tijdens de spits zijn ook allemaal een positieve evolutie.
Qua passagierscomfort zijn er inderdaad enkele verbeterpunten, in eerste klasse zul je mij niet vaak zien zitten buiten de spits door de slechte opstelling van de banken en de plaatsing boven de wielen. Ik kan mij ook wel vinden in de veelgehoorde klacht over de tafeltjes en de harde zetels maar de Desiro een miskoop noemen vind ik meer dan een brug te ver. Als ze optimaal ingezet worden op het GEN en weggehaald worden van de IC-verbindingen (wat ik met de instroom van de M7 wel zie gebeuren in de toekomst) zal ik al bij al heel tevreden zijn.
Qua passagierscomfort zijn er inderdaad enkele verbeterpunten, in eerste klasse zul je mij niet vaak zien zitten buiten de spits door de slechte opstelling van de banken en de plaatsing boven de wielen. Ik kan mij ook wel vinden in de veelgehoorde klacht over de tafeltjes en de harde zetels maar de Desiro een miskoop noemen vind ik meer dan een brug te ver. Als ze optimaal ingezet worden op het GEN en weggehaald worden van de IC-verbindingen (wat ik met de instroom van de M7 wel zie gebeuren in de toekomst) zal ik al bij al heel tevreden zijn.
Re: Desiro ervaringen !!
Voor stoptreinen of S-Bahn zijn ze prima. Voor IC-diensten zijn ze ongeschikt (en ook nooit bedoeld), o.a. om de redenen die je aanhaalt. Die inzet gaat helaas pas veranderen als er voldoende M7 is.Shrek schreef: ↑01 apr 2018, 15:15Helaas heb je door het gebrek aan binnendeuren wel veel last van geluid van medepassagiers. een miskoop zijn ze zeker niet, want ze rijden heel fijn en zacht. De inrichting had echter wel wat beter gemogen. Hopelijk worden ze bij hun renovatie over pakweg 20 jaar grondig verbouwd...
Qua renovatie ben je wel erg optimistisch, gezien de leeftijd van het materieel dat nu gerenoveerd wordt (MS75, MS80, MS86, I10) en van het materieel dat eigenlijk al aan de beurt is (MS96, I11).
Groetjes,
Rian
Re: Desiro ervaringen !!
Ik vind de Desiro's ook prima. Vlot in- en uitstappen, airco, infoschermen+lichtkranten+automatische omroep, snel optrekken en afremmen, goed rijcomfort. De NMBS zet ze verkeerd in op heel wat verbindingen maar dat maakt ze nog geen miskoop.
Ik ben benieuwd...
-
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Desiro ervaringen !!
@jepee: vind je echt dat een break beter is? Zelfs na de renovatie vind ik die (veel) lawaaieriger en minder comfortabel. Toegegeven, de binnendeuren mis ik wel in de Desiro, in de winter zit je er permanent in de tocht.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Desiro ervaringen !!
Ik ben echt geen voorstander van dit soort treinen - de meeste euvels zijn al aan bod gekomen - maar we mogen niet vergeten dat de NMBS de huidige uitgebreide dienst alleen kan aanbieden dankzij de desiro's. In afwachting dat er opnieuw volwaardig materieel instroomt, zullen we ermee moeten leren leven. En dat lukt ook enigszins, als je vergeet dat de trein altijd een beetje reizen is, zoals vroeger. Meestal kun je namelijk niet onbelemmerd naar buiten kijken, om maar iets te zeggen. En als mijn vrouw en ik elk een rugzak meesleuren, zijn we bijna verplicht om op een plek van 4 te gaan zitten.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Desiro ervaringen !!
Ik reis graag naar per trein naar de steden omdat zeker wat Vlaanderen betreft er òf langs niet-autowegen lintbebouwing is öf de autosnelwegen landschappelijk saai zijn (industriezones, geluidswallen). Per trein ziet men de groene ruimte achter de huizen. Daarom reis ik graag in rust en ruimte eerste klas in de trein. Met een Desiro is hier in de eerste klas geen sprake van. Lawaaiig boven draaistel, vanaf diverse plaatsen geen of half uitzicht uit het raam, geen extra ruimte t.o.v. van tweede klas. Als ik een desiro tref ga ik met mijn eerste klas ticket in de tweede klas zitten (als daar ruimte genoeg is). Als ik steeds vaker desiro’s zal aantreffen zal ik van de reis afzien of per auto gaan.
Re: Desiro ervaringen !!
Voor mij maakt het niet uit. In eerste of tweede klasse voldoen desiros aan bepaalde regels.
Ze brengen mij waar ik wil.
Ze hebben een degelijke klimaatregeling.
Ze hebben een degelijke vering.
Je kan u vlot verplaatsen door de trein met bagage, doch jammer dat er tussen of onder de zetels beperkte ruimte is.
Voldoende brede deuren die vlot in en uitstappen mogelijk maken.
Voldoende vermogen om snel op te trekken en af te remmen.
Minpunten zijn het lage aantal stopcontacten diebovendien misschien beter naast de zetels staan.
Iets te weinig ruimte voor een tablet of laptop te plaatsen.
Ze afkeuren doe ik niet al is er zeker plaats voor verbetering laat dat duidelijk zijn.
Ze brengen mij waar ik wil.
Ze hebben een degelijke klimaatregeling.
Ze hebben een degelijke vering.
Je kan u vlot verplaatsen door de trein met bagage, doch jammer dat er tussen of onder de zetels beperkte ruimte is.
Voldoende brede deuren die vlot in en uitstappen mogelijk maken.
Voldoende vermogen om snel op te trekken en af te remmen.
Minpunten zijn het lage aantal stopcontacten diebovendien misschien beter naast de zetels staan.
Iets te weinig ruimte voor een tablet of laptop te plaatsen.
Ze afkeuren doe ik niet al is er zeker plaats voor verbetering laat dat duidelijk zijn.
Re: Desiro ervaringen !!
Ik heb het bedrag ervoor over in rust en ruimte in eerste klas te reizen. Het probleem is dat in de Desiro de tweede klas beter is (meer uitzicht, rustiger loop) dan de eerste klas. De tweede klas is voor tweede klas-prijzen zeer acceptabel. De eerste klas in een Desiro is geldverspilling.
Re: Desiro ervaringen !!
Ik kan de meeste commentaren bijtreden, eerste klasse in een Desiro is z'n geld niet waard, vaak zelfs integendeel, en voor IC-verbindingen zijn ze niet geschikt. Maar wanneer ze als snel optrekkende voorstadstrein ingezet worden, waar ze uiteindelijk voor ontworpen zijn, vervullen ze hun rol naar behoren. Fan ga ik niet worden, maar ze helemaal afbranden wil ik ook niet. Verbetering is mogelijk maar ik deel niet de afkeer van de Desiro van jepee.
- Dieselfreak
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Desiro ervaringen !!
Moesten ze die alleen inzetten waarvoor ze gebouwd zijn, namelijk stoptreindiensten, zou ik ermee kunnen leven. Maar helaas, materieel inzetten voor diensten waarvoor het bedoeld is, is niet de sterkste kant van de NMBS.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Desiro ervaringen !!
Maar zoals ik al eerder zei: zonder de desiro's zou de NMBS onmogelijk de dienst kunnen aanbieden die ze tegenwoordig aanbiedt.Dieselfreak schreef: ↑02 apr 2018, 09:27 Moesten ze die alleen inzetten waarvoor ze gebouwd zijn, namelijk stoptreindiensten, zou ik ermee kunnen leven. Maar helaas, materieel inzetten voor diensten waarvoor het bedoeld is, is niet de sterkste kant van de NMBS.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- Dieselfreak
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Desiro ervaringen !!
Tja, beter een Desiro dan helemaal geen trein uiteraard.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Desiro ervaringen !!
Ik maak me wel zorgen over eventuele luidruchtige geledingen als de jaren beginnen te wegen. Door het gebrek aan binnendeuren is elke piep en kraak meteen te horen. Sommige stellen hebben er nu al last van. Misschien is mijn zorg onterecht en kan onderhoud het goed bijhouden maar ik vrees er een beetje voor...