IZY en Thalys

kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: IZY en Thalys

Bericht door kika »

nighttrain schreef: 05 apr 2018, 22:45Ach de Heer KVB heeft al meerdere malen blijk gegeven van zijn aversie/allergie tegen veiligheidscontroles. Het profiel van dit soort mensen kan ik eenvoudig plaatsen. Het zelfde profiel kan je ook terug vinden in andere regulerende maatregelen die genomen worden in het openbaar leven.Die zien meestal het nut er niet van in..........tot het hen overkomt,wat ik natuurlijk niemand toewens.Als ze(of naasten) thuis zitten met de verminkingen van een eventuele aanslag,zullen het de eerste zijn om iets of iemand aan te klagen en vergoeding te vragen.
Beetje op de man spelen is toch een zwaktebod. Ik ken KVB niet persoonlijk, maar ken voldoende mensen (incl. mezelf) die afschuwelijke dingen hebben meegemaakt, maar desalniettemin zulke controles als de facto standaard liever vandaag dan morgen zien verdwijnen. Ik hoopte dat we ondertussen op een punt waren beland waarbij opmerkingen zoals die van KVB, gewoon gelezen konden worden zonder steeds weer deze toer op te moeten gaan.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: IZY en Thalys

Bericht door nighttrain »

kika schreef: 06 apr 2018, 16:23
nighttrain schreef: 05 apr 2018, 22:45Ach de Heer KVB heeft al meerdere malen blijk gegeven van zijn aversie/allergie tegen veiligheidscontroles. Het profiel van dit soort mensen kan ik eenvoudig plaatsen. Het zelfde profiel kan je ook terug vinden in andere regulerende maatregelen die genomen worden in het openbaar leven.Die zien meestal het nut er niet van in..........tot het hen overkomt,wat ik natuurlijk niemand toewens.Als ze(of naasten) thuis zitten met de verminkingen van een eventuele aanslag,zullen het de eerste zijn om iets of iemand aan te klagen en vergoeding te vragen.
Beetje op de man spelen is toch een zwaktebod. Ik ken KVB niet persoonlijk, maar ken voldoende mensen (incl. mezelf) die afschuwelijke dingen hebben meegemaakt, maar desalniettemin zulke controles als de facto standaard liever vandaag dan morgen zien verdwijnen. Ik hoopte dat we ondertussen op een punt waren beland waarbij opmerkingen zoals die van KVB, gewoon gelezen konden worden zonder steeds weer deze toer op te moeten gaan.
Ik speel zeker niet de man, maar KVB heeft het recht om daar altijd op terug te keren. Maar ik wil het telkens duiden dat dit standpunt onzin is. En ik weet uit professionel ervaring ,dat die maatregel al heel veel levens heeft gered. Of moeten we het afschaffen en terug invoeren nadat er een slachtoffer is gevallen? ELKE preventive maatregel heeft zijn tegenstanders en ongemakken,maar ELKE preventie maatregel heeft al duizenden mensenlevens gespaard, En deze komen ook niet in de krant of in de media, En dit gaat van een simpele remproef,via veiligheidsschoenen, helm bril,oordopjes en ja de veiligheidspoortjes...., Schaf dit allemaal af, dan zal alles veel sneller gaan,geen ongemak meer enz...maar wel slachtoffers.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: IZY en Thalys

Bericht door rvdborgt »

nighttrain schreef: 06 apr 2018, 19:42Ik speel zeker niet de man, maar KVB heeft het recht om daar altijd op terug te keren. Maar ik wil het telkens duiden dat dit standpunt onzin is.
Dat *vind* jij. Dat is een mening zoals iedere andere.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: IZY en Thalys

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 06 apr 2018, 20:38
nighttrain schreef: 06 apr 2018, 19:42Ik speel zeker niet de man, maar KVB heeft het recht om daar altijd op terug te keren. Maar ik wil het telkens duiden dat dit standpunt onzin is.
Dat *vind* jij. Dat is een mening zoals iedere andere.

Groetjes,
Rian
Dit is geen mening, dit is gestaafd door feiten. En als je goed om je heen kijkt, is de mensheid sterk veranderd, en dringen die maatregelen zich jammerlijk genoeg op, Ik had ook nooit gedacht dat ik met een teaser op zak in Gent de tram moest nemen tussen de Korenmarkt en Flanders expo om 18h00 s avonds,En toch november jongstleden is hij van pas gekomen. Dus mijn preventieve handeling heeft voorkomen dat ik de dag nadien in de krant zou staan als slachtoffer. Jammerlijk genoeg voelen velen zich geroepen om de sameleving te destabiliseren onder het mom van.....
Wat ook niet wil zeggen dat ik geen mening heb. Prettige avond nog
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: IZY en Thalys

Bericht door wbrm »

nighttrain schreef: 06 apr 2018, 19:42
kika schreef: 06 apr 2018, 16:23
nighttrain schreef: 05 apr 2018, 22:45Ach de Heer KVB heeft al meerdere malen blijk gegeven van zijn aversie/allergie tegen veiligheidscontroles. Het profiel van dit soort mensen kan ik eenvoudig plaatsen. Het zelfde profiel kan je ook terug vinden in andere regulerende maatregelen die genomen worden in het openbaar leven.Die zien meestal het nut er niet van in..........tot het hen overkomt,wat ik natuurlijk niemand toewens.Als ze(of naasten) thuis zitten met de verminkingen van een eventuele aanslag,zullen het de eerste zijn om iets of iemand aan te klagen en vergoeding te vragen.
Beetje op de man spelen is toch een zwaktebod. Ik ken KVB niet persoonlijk, maar ken voldoende mensen (incl. mezelf) die afschuwelijke dingen hebben meegemaakt, maar desalniettemin zulke controles als de facto standaard liever vandaag dan morgen zien verdwijnen. Ik hoopte dat we ondertussen op een punt waren beland waarbij opmerkingen zoals die van KVB, gewoon gelezen konden worden zonder steeds weer deze toer op te moeten gaan.
Ik speel zeker niet de man, maar KVB heeft het recht om daar altijd op terug te keren. Maar ik wil het telkens duiden dat dit standpunt onzin is. En ik weet uit professionel ervaring ,dat die maatregel al heel veel levens heeft gered. Of moeten we het afschaffen en terug invoeren nadat er een slachtoffer is gevallen? ELKE preventive maatregel heeft zijn tegenstanders en ongemakken,maar ELKE preventie maatregel heeft al duizenden mensenlevens gespaard, En deze komen ook niet in de krant of in de media, En dit gaat van een simpele remproef,via veiligheidsschoenen, helm bril,oordopjes en ja de veiligheidspoortjes...., Schaf dit allemaal af, dan zal alles veel sneller gaan,geen ongemak meer enz...maar wel slachtoffers.
Hoeveel levens zijn er dan gered door veiligheidscontroles met poortjes en scans in Paris-Nord? Als mensen levens reden het objectief is, hoe schat je dan zoiets in? Hoeveel mensen kiezen nu, en in de toekomst, vanwege het ongemak door de controles voor de auto, autocar of Blablacar, terwijl de kans dat je in het wegverkeer slachtoffer wordt gigantisch veel hoger is dan in een Thalys/ICE/elke andere trein? Hoeveel extra luchtvervuiling zal deze verschuiving op lange termijn teweegbrengen en zo indirect ook slachtoffers eisen? Als ik dan toch gecontroleerd wordt overweeg ik misschien wel het (vaak goedkopere) vliegtuig, nog meer luchtverontreiniging.
Dan heb ik nog niets gezegd over de prijs van dit veiligheidstheater. Linksom of rechtsom betalen passagiers dit, al is het maar vanwege de verloren tijd en extra benodigde ruimte in stations.
Sowieso zijn de controles hypocriet in Parijs. In België worden reizigers maar sporadisch gescand, geen idee hoe het zit in NL en DE maar ik denk ook niet systematisch, dus die bom of ander wapen geraakt met gemak in Parijs.
Op de metro gaan we toch ook niet iedereen scannen? Hoeveel bommen zijn er al afgegaan in de wereld in metrostellen? Best veel eigenlijk. Metroreizigers zijn dan duidelijk minderwaardig? Zijn metro's nu leeg of onveilig?
Mensen voelen zich onterecht onveilig, controles zo lek als een zeef zijn een politiek antwoord (Kijk ons het eens daadkrachtig veilig maken!) daarop en niets meer. Op de Belgische wegen storten, bij wijzen van spreken, elk jaar weer 2 volle passagiersvliegtuigen neer. Jammer voor de politiek dat snel snel wat soldaten naast de weg zetten daar niet helpt. Niet dat het voor terroristische aanslagen voorkomen zou helpen, maar die komen zo weinig voor dat mensen er blijkbaar wel voor vallen.
Laatst gewijzigd door wbrm op 06 apr 2018, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IZY en Thalys

Bericht door Steven »

Hier gaan we weer. Dit onderwerp is al meermaals besproken en zorgt enkel voor conflicten op het forum. Vanaf nu terug naar het hoofdonderwerp. Die mensen die het nog nodig vinden om het onderwerp wat op de top te drijven over de pro en con’s van controles in een station zullen hun berichten zien verdwijnen. Het heeft hier al een paar keer de sfeer verziekt met een hoop argumenten van beide kanten. Indien nodig zetten we een slotje op het onderwerp.
BlackEagle
Berichten: 316
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: IZY en Thalys

Bericht door BlackEagle »

Vraagje: Rijdt de Thalys Amsterdam-Parijs via de luchthaven, of rijdt die rechtstreeks van lijn 25N over Schaarbeek-Vorming naar Schaarbeek?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: IZY en Thalys

Bericht door Steve »

Die rijdt gewoon via de volledige lijn 25N en doet dus geen omweg via de luchthaven, is ook geen reden toe. Zelfs bij een storing op het zuidelijke deel van lijn 25N is het weinig waarschijnlijk dat hij via de (drukke) luchthaven omgeleid zou worden, vanaf/tot Mechelen rechtstreeks de klassieke lijnen 25 of 27 op is dan een veel voor de hand liggender alternatief.
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door desperado »

Sorry for posting in English. From twitter, an E300 / 373 at St. Pancras in Izy livery.
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door msts.be »

Is dit een 1-aprilgrap (photoshop ?) of wel degelijk echt ?
Alle geluk dat men wel een niet-gerenoveerd stel genomen heeft, kwestie dat de gerenoveerde hier niet voor misbruikt worden..
desperado
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 okt 2016, 11:42

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door desperado »

msts.be schreef: 14 okt 2018, 14:53 Is dit een 1-aprilgrap (photoshop ?) of wel degelijk echt ?
Alle geluk dat men wel een niet-gerenoveerd stel genomen heeft, kwestie dat de gerenoveerde hier niet voor misbruikt worden..
Here's a second picture of the same set at St. Pancras.

https://twitter.com/shipleynoise/status ... 73665?s=21

Doesn't look like Photoshop.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

msts.be schreef: 14 okt 2018, 14:53 Is dit een 1-aprilgrap (photoshop ?) of wel degelijk echt ?
Alle geluk dat men wel een niet-gerenoveerd stel genomen heeft, kwestie dat de gerenoveerde hier niet voor misbruikt worden..
Thalys heeft treinen tekort, dus eentje huren bij Eurostar is op zich geen gek idee.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Eurostar wordt inderdaad de materieelleverancier voor IZY. Thalys blijft wel het personeel en de ticketing verzorgen vanaf december, geloof ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

De 4551 zou normaal terugkeren naar de SNCF. Als ik het goed had begrepen.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door HLE18 »

Zitten ze eerst treinen te verschroten :roll:
Plaats reactie