Eurostar Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam
Het is nu vooral training van personeel. Ondanks dat het allemaal personeel uit de Thalys-pool van NS International is, is het natuurlijk wel een nieuwe trein. Wat er eerder werd gezegd: het moet gewoon goed gaan.
Wel leuk om duidelijk te horen dat het nog allemaal wat nieuw was voor de collega's: de omroep klonk nog niet zo vloeiend als gebruikelijk, omdat Eurostar eigen omroepvoorschriften heeft.
Wel leuk om duidelijk te horen dat het nog allemaal wat nieuw was voor de collega's: de omroep klonk nog niet zo vloeiend als gebruikelijk, omdat Eurostar eigen omroepvoorschriften heeft.
Laatst gewijzigd door Lynx op 29 mar 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eurostar Amsterdam
Niet vergeten dat de trein ook nog wat gewoon moet worden aan de Nederlandse sporen of ze hebben hetzelfde voor als met de Fyra.
-
- Berichten: 3518
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Eurostar Amsterdam
Ach, het sneeuwt niet meer... :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Eurostar Amsterdam
wat ik ivm die eurostar amsterdam londen heb gevonden doet me vermoeden dat die niet in Antwerpen stopt, klopt dit? Bestaat er een pdf van de dienstregeling?
Re: Eurostar Amsterdam
Stopt niet, ook al lijkt het in de dienstregeling voorzien bij de terugrit , de officiële eerste rit had de stoptrein naar Essen te pakken in tunnel achter centraal, ging bijna stapvoets door de kelder.
Kan ook zijn dat hij de 40 km per uur ging rijden.....trillingen.
Ik meen dat er een uitzondering staat voor Thalys, misschien nog niet voor Eurostar ? iemand ?
Kan ook zijn dat hij de 40 km per uur ging rijden.....trillingen.
Ik meen dat er een uitzondering staat voor Thalys, misschien nog niet voor Eurostar ? iemand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Amsterdam
Die uitzondering is er voor hst treinen als je regels volgt. De borden zeggen hst als type trein.
Re: Eurostar Amsterdam
Op Wikipedia staat op de pagina over Eurostar het volgende:
Wat is hiervan waar? Dit is weer totaal anders dan wat ik tot nu toe hier op het forum heb gelezen... Is dit geschreven door iemand met een te dikke duim?In de definitieve dienstregelingopzet zal de Eurostartrein tussen Amsterdam en Brussel in twee delen gesplitst zijn (het zijn twee gekoppelde treinstellen). Een treindeel alleen toegankelijk voor doorgaande reizigers naar Londen, een ander treindeel alleen toegankelijk voor lokale Beneluxreizigers. Doorgaande reizigers zullen in Brussel-Zuid IN DE TREIN de grenscontrole ondergaan. Het andere treindeel wordt in Brussel-Zuid leeggemaakt, waarna de reizigers van Brussel naar Londen, die de gebruikelijke grenscontrole in de bestaande Eurostarterminal hebben ondergaan, kunnen instappen. Hierdoor is het mogelijk het oponthoud in Brussel-Zuid voor de grenscontroles te beperken tot 28 minuten. Er is geen stop in Rijsel (Lille). In Antwerpen wordt in de richting Londen niet gestopt en in Schiphol kunnen reizigers alleen in het 'lokale' deel tot Brussel instappen. Er zal toegangscontrole zijn in Amsterdam en Rotterdam. Hiervoor worden aparte terminals gebouwd.
Re: Eurostar Amsterdam
Nee wij zijn geen HST, ook al rijden we over een HSL het blijft hetzelfde materieel.
Re: Eurostar Amsterdam
2 Eurostars gekoppeld dat is toch veel te lang voor het perron?FireSea schreef: ↑06 apr 2018, 13:09 Op Wikipedia staat op de pagina over Eurostar het volgende:
Wat is hiervan waar? Dit is weer totaal anders dan wat ik tot nu toe hier op het forum heb gelezen... Is dit geschreven door iemand met een te dikke duim?In de definitieve dienstregelingopzet zal de Eurostartrein tussen Amsterdam en Brussel in twee delen gesplitst zijn (het zijn twee gekoppelde treinstellen). Een treindeel alleen toegankelijk voor doorgaande reizigers naar Londen, een ander treindeel alleen toegankelijk voor lokale Beneluxreizigers. Doorgaande reizigers zullen in Brussel-Zuid IN DE TREIN de grenscontrole ondergaan. Het andere treindeel wordt in Brussel-Zuid leeggemaakt, waarna de reizigers van Brussel naar Londen, die de gebruikelijke grenscontrole in de bestaande Eurostarterminal hebben ondergaan, kunnen instappen. Hierdoor is het mogelijk het oponthoud in Brussel-Zuid voor de grenscontroles te beperken tot 28 minuten. Er is geen stop in Rijsel (Lille). In Antwerpen wordt in de richting Londen niet gestopt en in Schiphol kunnen reizigers alleen in het 'lokale' deel tot Brussel instappen. Er zal toegangscontrole zijn in Amsterdam en Rotterdam. Hiervoor worden aparte terminals gebouwd.
Grenscontrole in de trein, hoe controleren ze de bagage dan?
Re: Eurostar Amsterdam
Uiteraard kunnen 2 Eurostars nooit gekoppeld rijden. Maar dit gaat over een wikipedia-artikel, dat moet je altijd met een theelepel zout nemen.HLE18 schreef: ↑06 apr 2018, 17:452 Eurostars gekoppeld dat is toch veel te lang voor het perron?FireSea schreef: ↑06 apr 2018, 13:09 Op Wikipedia staat op de pagina over Eurostar het volgende:
Wat is hiervan waar? Dit is weer totaal anders dan wat ik tot nu toe hier op het forum heb gelezen... Is dit geschreven door iemand met een te dikke duim?In de definitieve dienstregelingopzet zal de Eurostartrein tussen Amsterdam en Brussel in twee delen gesplitst zijn (het zijn twee gekoppelde treinstellen). Een treindeel alleen toegankelijk voor doorgaande reizigers naar Londen, een ander treindeel alleen toegankelijk voor lokale Beneluxreizigers. Doorgaande reizigers zullen in Brussel-Zuid IN DE TREIN de grenscontrole ondergaan. Het andere treindeel wordt in Brussel-Zuid leeggemaakt, waarna de reizigers van Brussel naar Londen, die de gebruikelijke grenscontrole in de bestaande Eurostarterminal hebben ondergaan, kunnen instappen. Hierdoor is het mogelijk het oponthoud in Brussel-Zuid voor de grenscontroles te beperken tot 28 minuten. Er is geen stop in Rijsel (Lille). In Antwerpen wordt in de richting Londen niet gestopt en in Schiphol kunnen reizigers alleen in het 'lokale' deel tot Brussel instappen. Er zal toegangscontrole zijn in Amsterdam en Rotterdam. Hiervoor worden aparte terminals gebouwd.
Grenscontrole in de trein, hoe controleren ze de bagage dan?
Re: Eurostar Amsterdam
Technisch is de Eurostar de som van 2 klassieke velaro’s met 8 rijtuigen. Dus ook naar reizigers toe kan je dit zo toepassen. Volgens een collega zitten halfweg de trein ergens in een kast (2x) ook alle schermen die je in een gewone stuurpost kan terugvinden.
Re: Eurostar Amsterdam
Dat laatste ofwel verkeerd begrepen. Er komt geen controle in de trein.FireSea schreef: ↑06 apr 2018, 13:09 Op Wikipedia staat op de pagina over Eurostar het volgende:
Wat is hiervan waar? Dit is weer totaal anders dan wat ik tot nu toe hier op het forum heb gelezen... Is dit geschreven door iemand met een te dikke duim?In de definitieve dienstregelingopzet zal de Eurostartrein tussen Amsterdam en Brussel in twee delen gesplitst zijn (het zijn twee gekoppelde treinstellen). Een treindeel alleen toegankelijk voor doorgaande reizigers naar Londen, een ander treindeel alleen toegankelijk voor lokale Beneluxreizigers. Doorgaande reizigers zullen in Brussel-Zuid IN DE TREIN de grenscontrole ondergaan. Het andere treindeel wordt in Brussel-Zuid leeggemaakt, waarna de reizigers van Brussel naar Londen, die de gebruikelijke grenscontrole in de bestaande Eurostarterminal hebben ondergaan, kunnen instappen. Hierdoor is het mogelijk het oponthoud in Brussel-Zuid voor de grenscontroles te beperken tot 28 minuten. Er is geen stop in Rijsel (Lille). In Antwerpen wordt in de richting Londen niet gestopt en in Schiphol kunnen reizigers alleen in het 'lokale' deel tot Brussel instappen. Er zal toegangscontrole zijn in Amsterdam en Rotterdam. Hiervoor worden aparte terminals gebouwd.
Groetjes,
Rian
Re: Eurostar Amsterdam
De treinen naar Londen worden in Brussel-Zuid leeggemaakt en wijken uit. Nadien (dacht na een halfuur ongeveer) komen ze terug aan het perron om de gescreende reizigers te laten instappen. Althans zo werd mij verteld.
Re: Eurostar Amsterdam
???? Het is toch de bedoeling dat de Londenreizigers in Nederland een ticket krijgen van de Thalys die ongeveer een half uur voor de Eurostar vertrekt.
Dan bij het overstappen in Brussel door de controle gaan en in "een" klaarstaande Eurostar stappen samen met de Belgen.
Zo heb ik het begrepen.
De Eurostar uit Amsterdam zal waarschijnlijk later (gesweeped ?) naar Londen gaan ??? Dat is dus de Eurostar in het bericht hierboven.
Nederlanders die persé met dezelfde Eurostar van Amsterdam naar Londen willen hebben een uur pauze in Brussel, of de reservering dit wil weet ik niet.
Dan bij het overstappen in Brussel door de controle gaan en in "een" klaarstaande Eurostar stappen samen met de Belgen.
Zo heb ik het begrepen.
De Eurostar uit Amsterdam zal waarschijnlijk later (gesweeped ?) naar Londen gaan ??? Dat is dus de Eurostar in het bericht hierboven.
Nederlanders die persé met dezelfde Eurostar van Amsterdam naar Londen willen hebben een uur pauze in Brussel, of de reservering dit wil weet ik niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide